Redaktionschef
2006-06-08 03:37
Aktuell MP3: AFC - Varje Dag E Löning
Snart torsdagmorgon, och ny svensk hiphop på startsidan. ________________________________________ AFC - Varje Dag E Löning Uppsaladuon AFC släppte nyss sin albumdebut "Varje Dag E Löning" via Slangin' Records. I samarbete med whoa bjuder man nu på titelspåret från plattan. Låten är producerad av Masse . För fler smakprov se www.myspace.com/afc1 .
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
nice nice skönt beat
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
tung låt.. vill ha skivan!
"keffa MC's tillbaks till whoa " *fnittrar* Välkommna till whoa.nu AFC ;) hehe, nejmen.. sjysst låt! Den faller mig bara inte i smaken dock.
http://www.innuce.nu
nä den sög jämnfört me vad dom brukar släppa deras flow va helt mongo:S i denna
living life like it´s suppose to be, but this muthafucking hard life keeps calling me.
En av favoriterna på skivan.. Cok tung..
smo
Konsertbesökare
2006-06-08 11:47
Beatet är ju jävligt fint. Rappet gillar jag inte på första lyssningen. Kan kanske lära mig gilla, men det är inget jag gillar rakt av.
http://enemtee.tumblr.com - Musik och kultur går hand i hand.
måste säga det detta va riktigt bra... tummen upp AFC...
Den var grym! Ingen snack om saken!
At the gates of Eternity...
grymt tungt beat
ya hörd mä!
Afc är så förbannat tunga !!
va fan den hade man ju redan
Redaktionschef
2006-06-08 15:27
vallentuna > och din poäng är?
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Heavy!!! Så tunga röster...kalas beat också. Uppsala!!!
Anfall är bästa försvar
tråkig låt. tråkigt beat. bra rapp.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Oracle P23 Min poäng va att jag har skivan å de kan va roligt att höra en ny låt istället jag menade inte att den va dålig för den e fäääääääääät.
tyckte den va keff , jag tror man förväntar sig mkt för att dom e kompisar me dom tunga i rapscenen. själv diggade ja inte de här.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
aldrig förstått grejen med AFC, tråkiga helt enkelt.
www.unt.se/musikbloggen
Promotor
2006-06-09 07:27
Fett soft låt :) tungt att dom äntligen kommer med album!!
GhettoQueen F19: I feel you, tråkiga är rätta ordet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Fort_Knox P20: Du har helt rätt!! Klart bästa albumet i år, Dom kör sin grej, hård hiphop med bra rap. Dom slänger inte kappan efter vinden så fort en ny trend skapas inom hiphopen som typ 95 % av dagens rappare gör.
ghettoqueen har rätt.dom e wack bre. ...kanske jämfört med petter e dom cok coola men ärligtjao..skämmer ut uppsala..35 åringar som spelar förort när alla som vart i uppsala vet att heidenstam e richboyområde..
Redaktionschef
2006-06-10 01:31
Mja, vet inte om jag håller med där, jag går förbi Heidenstam flera gånger i veckan, precis som jag går förbi Luthagen (som Organism 12 och Afasi & Filthy reppar) flera gånger i veckan, och båda stadsdelarna har såväl "richboy" som "poorboy"-områden.
AFC bor väl i Sthlm nu för tiden?
Redaktionschef
2006-06-10 02:31
Ingen aning, Afasi & Filthy har även dom flytta ut så vitt jag vet, men det förhindrar ju inte att dom fortsätter reppa vart dom kommer ifrån.
skivan är fet....gillade ni låten så tjacka skivan.... :) "daglig basis" och "tills tiden stannar" är sjuuukt bra :D
"stora artister i USA nu för tiden är inget man vill prodda direkt" <--- generisk 16-åring i producentforumet låter oss ta del av hans tankar
en gång i tiden fanns det blattar i heidenstam för länge sen..sen blev allt bostadsrätter o blattarna flyttades till gränby gottsunda o stenhagen..luthagen kan du inte säga att det finns poorboyområden..i heidenstam kanske det finns nån blatte kvar men luthagen.....snälla det e bara rånoffer som bor där..när jag var liten brukade vi robba luthagenbarn bara för att dt var så lätt..men det var då..jag gillar afasi o filthy men dom e från övre medelklassen precis som org 12 o resten av dom där..
skitsamma egentligen,låt all reppa sin grej..alla som vet vet ändå..
H-stam e lugnt nu, men alla vet hur det va fram till -91-92. Annars e området mest känt för att vara Uppsalas musikmetropol. Shoooo - Vem som e hårdast e ganska ointressant. Om du e så hård, vad gör du på whoa? Sluta va bitter och håll dig till ämnet. Plattan e grym, inget snack om saken...
I wonder what made Little Trig that waaay - I wonder what ....
91-92 HAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHA HAH knasåren...
Ja, du va väl inte född då..
I wonder what made Little Trig that waaay - I wonder what ....
kan ej ladda ner låten :S
La Ke Hänger.! Www.myspace.com/henxx <-- check it out
ärligt fan h-stam som ni kallar det har alltid vart ett skämt o jag minns 91-92 det var då man härjade,o heidenstam var ett skämt då o är fortfarande..jag har vänner från heidenstam t o m dom skäms över att afc försöker få det att se ghetto ut..gränbygrabbar vet att heidenstam e andra sidan där dom rika bor, det e ett känt faktum..sen kan jag erkänna att tabo o ramo(piff o puff som dom kallades på 90talet)e helt ok på engelska,det var när dom började köra slang dom aldrig snackat förut o helt plötsligt va betongbarn,det e då det blir pinsamt..big up hela uppsala,speciellt dom som står för vad dom är på riktigt..
afc har hållt på länge..folk i uppsala måste sluta hata varann för ingenting!!skitsamma om nåt e ghetto eller inte..heidenstam e ett fint område jag gärna skulle bo och afc e schyssta grabbar,shalas,det räcker.
dom e säkert schyssta o jag vet att heidenstam e fint.men dom e keff på att rhyma...tycker jag iallafall..det e bara min åsikt..o hela gränby skrattar när dom spelar förort..
"filen du försöker ladda ner finns inte"
ganska fett beat! tungt iaf. Fett basljud.. snyggt med lågt puttrande acid som bas.. snyggt mixat o mastrat! härlig diskant. the rest; so so
kan ju säga att all denna invandrarslang som pratas idag inte direkt pratades alls i början av 90 talet någonsatns, då var tugget annat, så då är alla baijtare eller nått, skit utvecklas, get with it eller ej, simpel as that, bäst är dock att vara egen och skita i trender ok afc diggas fett, big up gubbar!!!
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
Yesyesyo... En låt med tyngd i. Beatet är hårt som stål. Men, igen en låt som redan är släppt på skiva. Trodde Supersci´s "ain´t no end" skulle vara ett undantag...
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
Det här är faktist den första AFC låten som jag gillar. Köper nog plattan om jag får råd till det senare..
Twang System fi de werl
inte hört albumet, men ska racka det snaaaart..
Tungt beat, sköna röster, men flowet är inget att hurra för faktiskt..
.Walking the way of Success.
Diggar låten fett mkt:D:D