I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ison & Fille är tillbaka med nya singeln "Ge Mig!"

Svensk Hiphop - Audio & Video

2006-05-29 15:48

Ison & Fille är tillbaka med nya singeln "Ge Mig!"

Ison & Fille är tillbaka!

Efter senaste albumet ”Ison & Fille” (2004), som resulterade i fina recensioner, hitten ”Haffa” och musikpriser som P3 Guld och Manifest, är det nu äntligen dags igen för ny efterlängtad platta med duon från Bredäng och Vårberg.

Och på första smakprovet ”Ge Mig!” sparas det inte på krutet. Tre intensiva minuters fullt ös från början till slut, med galen old school / miami bass-inspirerad produktion signerad nya namnet AvaStyle och tung gästrap av Sabo och Gurmo från Highwon-crewet. Detta lär garanterat bli en STOR låt på dansgolv och klubbar i sommar!

”Ge Mig!” släpps digitalt den 7 juni och är första singeln från Ison & Filles kommande album ”Stolthet” (Hemmalaget/V2), som släpps i september.

Lyssna på "Ge Mig!" nu på www.hemmalaget.nu !

2006-05-29 15:53
gillar låten! något att spela på festen :D
längtar efter albumet
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-05-29 17:43
tufft....kanske man ska köpa sig en download för en gångs skull :)
"stora artister i USA nu för tiden är inget man vill prodda direkt" <--- generisk 16-åring i producentforumet låter oss ta del av hans tankar

2006-06-08 10:45
Whoa!!

Fet låt brossan!!!

När kommer singeln! längtar!!

Sommmaren kommer bli fet med denna som soundtrack!!
Jäää!!!

2006-06-08 18:34
Alla kör såna här beats nu för tiden, så jävla trist!

2006-06-08 19:56
"Ge Mig!" släpps som download singel den 12 juni och inom kort kommer videon... Håll utkik!

2006-06-09 11:59
oouuff så jävla fet
Street savvy

2006-06-09 12:55
ja har låten redan :S

2006-06-10 15:20
denna var ju massa bra, hoppas på en vinyl (eller om man måste nöja sig med CD) version av singeln.

Är hela albumet i samma stil?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-06-11 19:18
Shakade aset till den igår på Trädgården! Big up!
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2006-06-16 18:40
asså den va sådär , highwon passar mer för förorts musik o förorts fester , inte neptunes wannabe stil , passar inte fan

2006-06-16 22:47
Känner att jag var tvungen att propsa skiten.
Ison & Fille är en av de få svenska rapakter jag pallar med. (Ren slump att jag kom in i Sv hiphop online denna gången)
Jävligt skön låt och skulle gärna dansa till den. (Och jag dansar inte gärna)
Inte många (läs ingen) som klarar av att inspireras av den amerikanska dansscenen och göra något grymmt av det på den svenska hiphopscenen, men Ison & Fille lyckas fan och de gör även något "eget" av det också.

Nice!

L-Fresh P1
Neptunes?
Låter fan mer som typ Spank Rock och resten av den halvt obscena amerikanska "sex-och-synt-scenen". Miami-bass var väl lite att ta i av Hemmalaget, men åt det hållet i svensk tappning. Skönt som fan i alla fall.

Hoppas jag har cash nog i höst för att köpa plattan. Köpt det mesta jag kunnat av Ison & Fille hittils och planerar på att fortsätta eftersom de uppenbarligen alltid gör sin grej!
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2006-06-21 12:25
F E T
Det var inte jag, det var han som sprang!

2006-06-21 15:35
BLÄ - fan vad alla ska göra likadant hela tiden!

2006-06-21 17:22
Vart kan man lyssna på låden?
http://www.homage.nu/

2006-06-21 17:23
ok nu.. fattar.. jag
http://www.homage.nu/

2006-06-25 22:49
shit va fet, asså GE MIG LÅTEN!