I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ny mp3:a med Fröken B och Kung Henry

Svensk Hiphop - Audio & Video

2006-04-30 21:39

Ny mp3:a med Fröken B och Kung Henry

Trots den lite inaktuella låttiteln släpper jag idag "16:e november". Låten gästas av Kung Henry och finns att ladda hem på www.frokenb.se.

Låten är producerad av Pjer, skriven och inspelad av Fröken B och Kung Henry samt mixad av Stamina.

Direktlänk: Fröken B m. Kung Henry - 16:e november

Lyssna gärna.

Frid.

2006-04-30 22:28
Du vet va ja tycker om dig fröken! du förmedlar känsla och själ!
Kung Henry var en perfekt motpol dessutom!
Ni lägger det fräscht!
Östergötland!
www.permoman.com / www.myspace.com/permoman

2006-05-01 00:07
Det svänger :)

2006-05-01 00:48
mitt hjärta klappar
tack underbara.

håller med om att kung henry är en grym motpol till dig
två grova röster.

ika. så härligt att höra nytt med dig
kärlek syster.
www.silversystrar.se

2006-05-01 11:13
Wow! Roligt att höra nytt med Kung Henry.
"I'll get the mexicans to fuck up Xzibit again if he don't pimp my ride" - Celph Titled

2006-05-01 11:45
ska checka när jag kommer hem ;D
www.soundcloud.com/arionmusic

2006-05-01 11:58
Den här är helt sjukt go, kul att den blev klar och lämnades ut till allmänheten...
http://fredpajorden.com

2006-05-01 13:42
Jaaaaaoo Petunion!!

Goddag Fröken min:) nu ska det kommenteras;)

Så först av allt:
Kung Henry är fet som fan, tung röst, bra text...lite missnöjd med hur tonläget byter så abrubt som det gör lite här och var, men överlag överfet.

Sen refrängen var faktiskt klockren i mina öron, ni lägger lagom mycket var, bra text, man tar till sig den verkligen...den negativa saken med reffen var väl att ni har så grymt olika sorters tonlägen vilket(i mina öron) skar sig lite på nåt ställe, men reffen var fet, skulle inte kunna göra det bättre tror jag.

Fröken , du vet att jag stenhårt propsar det du gör, gillar din stil på alla sätt, text, flyt, budskap...allting. Jag kanske är partisk, men jag tycker att dina verser var klockrena, jag vill ju kunna säga nåt negativt om alla och om Fröken så blir det väl att jag inte personligen gillar eko på röster.

Sammanfattning en blir väl att jag lätt kommer lägga in låten på mp3n och digga som faan:D
Tack som faan för mig, hoppas det uppskattas.

PEACE!
...kommer inrullandes med oväsen som pansarvagnar...

2006-05-01 13:50
Oj shit!!!

Beatet var överfett också... glömde skriva det, Pjer har gjort ett jävligt bra jobb. FÖRLÅT Pjer.(A)

PEACE igen
...kommer inrullandes med oväsen som pansarvagnar...

2006-05-01 14:00
PetuniOn P19

Det e lugnt, tack. Sen har vi ju Stamina som har gjort minst lika mycket, om inte mer med låten... så big up till stam da man ;)

MVH//Pjer

2006-05-01 14:09
Ooh :)

Har inte varit så övertygad om Fröken B:s insatser förr, men det här lät riktigt bra :)
Kung Henry lägger som sig bör riktigt bra och beatet är finfint det med. Låten sparas definitivt :)
Kunde ni inte skickat in den till WhoaMP3? :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2006-05-01 16:05
nice ;)

2006-05-01 16:06
Rappare

2006-05-01 17:31
Kung Henry har en liten egen stil, men jag kan tyvärr inte säga att det är något som jag finner särskilt bra.. men versen var helt okej!

Reffen var väldigt clean och snygg, från bådas sida.

Fröken B lägger det riktigt fräsht, tajt och laidback tycker jag!

Soft låt!

2006-05-01 17:46
Jävligt fet låt!
Fortsätt!!
Brutal fucking murder!

2006-05-01 18:25
kung henry är helt okej i denna låt

fröken b är kass
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-05-01 19:47
kung henry lägger riktigt nice. fröken b's insats var ganska tråkig tycker jag.
Its Tricky!

2006-05-01 21:14
tack så mycket.. kul att så många gillar kombinationen :)

PetuniOn - tack! och tack för det välskrivna inlägget.. det uppskattas absolut :)

Mabande - tack. trevligt att du gillar :) jag tänkte aldrig riktigt på att skicka in den till veckans mp3:a, eftersom jag hade en låt där nyss.. men det var kanske lite dumt :)

frid.

2006-05-01 21:18
kung henry är min idol
damn, what's wrong with my generation?
we was the cream of the crop but it seems we've been robbed
that's what happens when you trade in all your dreams for a job
Rappare

2006-05-01 21:39
Åh Nils och Ika, love ya! ;)
http://www.innuce.nu
Admin

2006-05-01 22:06
Fröken B: Det finns ju ett annat alternativ också, dvs. att skicka den för SVU-Mp3a med.

Fet track. Henrys texter äger som vanligt, mycket attityd. Blir kanske lite för stor kontrast mellan er båda. Men ändå hög kvalité på låten.

2006-05-01 23:01
sjukt bra...båda gör det riktigt bra...men det är ju inte direkt ovanligheter för er!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-05-02 23:33
Tungt! Fröken e alltid bra och är riktigt skön på denna, inte hört så mycket med Kung Henry förut, men här e han riktigt bra!

Riktigt bra!
"måste jag"

2006-05-03 01:24
den här blandningen trodde jag inte skulle funka.. men tji fick jag
mama said knock you out
Producent

2006-05-03 05:24
ahhhhhhhhhhhhhh.. pjeeeeer... dina beats är naaaajs.
det här var tungt..

kung henry levererar det nice, inte diggat honom så mkt..
men det här är bra skit.

även fröken kickar det bra... najsness.

Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2006-05-03 20:44
Nice. Denna hörde man ju nåt visk om från dig sist..

Aldrig riktigt diggat Kung Henry men här funkar det ändå. Galen kontrast mellan verserna.. Kul kombo som folk säger!

Men snart blir jag nästan lite sur när du gör massa collabos och jag är tvungen att tjata på dig varje gång jag ser dig! Ska banne mig ta med lite beats till dig på fredag om jag hinner..

Och min kopia av epn ligger hos stamina ännu.. suck.

trevlig låt i alla fall! Big Up!
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn
| www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se
Redaktionschef

2006-05-03 20:48
Damn nice! Hade absolut förtjänat att vara whoa eller svu mp3. Kung Henry brukar kunna ha en tendens att flippa ur ibland, men här är han grym.. gillar kontrasten mellan era röster.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2006-05-03 21:10
*opp :)

2006-05-03 22:34
tack!

mfs - du har så rätt, så rätt.. jag ska se till att fixa nåt fint och skicka till SVU :)

Xeilon - haha, jag vet.. jag tycker faktiskt också att det är på tiden :)

frid.

2006-05-07 16:26
Grym grej, mer av Kung Henry på svenska.

2006-05-11 10:08
tack så mycket :)

upp. yeah.

2006-05-11 18:00
Ja denna låten var riktigt riktigt fet. Beatet var riktigt vackert.

Det jag tror gör att den här låten tilltalar mig så hårt är brytningarna mellan er två. Henry har en ganska grov, robust rap medan du Fröken B låter ljusare, lite renare. Det blir lite som natt och dag och det låter helt super´b! ;)

fett yao! Jayhan

Skivsamlare

2006-05-11 23:20
Vilken galen kombo!

Så härligt att Fröken B är på G, epn "Poesi för de mina" är skitbra. Och nu detta, tumme upp!

Kung Henry, props till dina texter. Du lägger det med en sån skön attityd.
Yes! In Concert — For the love of music

2006-05-11 23:58
grymt bra låt!
"Man bör inte prata med fula människor. Dom kan få för sig att det e okej att se ut så."
http://urr.nu
Groupie

2006-05-12 01:06
Denna var riktigt tung, trodde verkligen inte att denna combo skulle funka när jag såg titeln, men detta var riktigt tung!

2006-05-12 06:48
ett sista opp :)