I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Rip The Track Up-Jay-Json, Flame, Glaciuz ft Cami

Svensk Hiphop - Audio & Video

2006-04-24 14:46

Rip The Track Up-Jay-Json, Flame, Glaciuz ft Cami

www.sameblood.com

Sameblood leverara en galen collabo med cami å Glaciuz från RMH..

behövs inte säga så mycket förutom att låten e off the motherfucking hook för å bumpas sommaren 2043...

spelas detta inte på klubbarna måste något vara fel, för detta kommer höras i folks bilar som swooosh, på b-ball planet å i din mp3spelar så varför inte på dansgolvet..

lets dooo this..

Direkt länk till låten

www.sameblood.com
för nya heta tracks.

?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2006-04-24 15:29
helvete va fet!

2006-04-24 18:27
Snuskigt tungt! Big Up!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-04-24 18:28
Lyssna gott folk, detta är bra skit.
Han var god för fem miljoner, men han valde flaskan – och livet som uteliggare. Det var där han hade sina vänner.<br>

2006-04-24 18:37
Dont forget to play this in a high volume, no earphones.

RIP THE TRACK UP Summer 2006

One luv till Same Blood Records//

RMH ent.

2006-04-24 18:45
Checka mer material från Cami här:

www.MySpace.com/camiRMH

www.myspace.com/gticyRMH

2006-04-24 23:04
Äckligt tungt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-04-24 23:17
fan va naajs
ya hörd mä!

2006-04-24 23:41
klart, när jag postar så e det bara det fetaste ;)
- Gôr-many.
Producent

2006-04-25 00:12
fan tvärtung låt ju!1 niceeee
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2006-04-25 14:07
MASSIVE !!! ..

SAME BLOOD IS ON THE DECK !:.

bigups till rmh ..

http://www.medinaonline.se

2006-04-25 17:23
Rrrrrriktigt skön... perfekt kombination med mc's också så det kan ju inte gå fel.

2006-04-26 02:26
yuuh! d e kört alltså

2006-04-26 03:17
Väntar mig inget annat är fiyah från dom grabbarna! Holla!
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn
| www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se

2006-04-26 08:42
haha, vi borde filmat i studion, kalabalik.
bästa sessionen på länge.

more fire...
Nytt Yayo Magazine Ute Nu! www.yayo.se
Poet

2006-04-26 09:10
Damn homie!
At the gates of Eternity...

2006-04-26 11:15
hyggligt för att vara svenskt men knappast mer än det

Poet

2006-04-26 11:27
Demento : Hyggligt eller hyffsat hehe?

2006-04-26 15:27
Anybody that want more music from RMH send your email address to [email protected] - holla -

2006-04-26 16:15
BC99 P22
uhm...vad är skillnaden? jag brukar säga att saker är hyggligt bra. kanske är jag som använder ordet felaktigt :)

skön låt absolut.. men aa.. vill man höra en
ungefär lika dan är de bara att dra på mtv
och kolla på de 500 rapparna från usa som
lägger de typ lika dant.. fast ifrån dom får man
bättre prod, bättre beat och inga uttals missar..

exakt vad jag tycker

Poet

2006-04-26 16:43
Demento : Hyffsad som gör ett någorlunda ordentligt intryck om person, uppträdande, utseende

Hygglig är att vara trevlig.

Fast jag kan ha fel också.

2006-04-27 08:48
Mycket TUNG låt!

2006-04-27 14:45
jämför ni svensk rock med den amrikanska?
jämför ni den svenska reggean med den jamicaska?

noooo. plz come again
- Gôr-many.

2006-04-27 20:15
TeKoNe P23
eeh...det är väl klart som fan att jag gör? om man gör hiphop på engelska, som låter exakt som det mesta som kommer från USA så får man nog räkna med att folk jämför...

2006-04-28 09:55
Demento P19: ingen av artisterna som medverkar låter som nån i usa, du är en typisk mainstream hiphoppare, en person som inte hör skildnad på något, ditt omdömme är orelevant.

finsmakare klagar inte, eftersom allt RMH / SAME BLOOD levererar har en mycket hög standard, tro mig, är det inte tillräckligt bra så sågar dom materialet själva, detta är yrkesmän, dom vet vad dom sysslar med.

om nån låter som en amerikan, är det då negativt? usa är ändå världens mecka för hiphop, är man på den nivån så har la ändå allt gått vägen...

- döb

2006-04-28 11:41
DUB
ingen av artisterna som medverkar låter som nån i usa, du är en typisk mainstream hiphoppare, en person som inte hör skildnad på något, ditt omdömme är orelevant.

haha näe, alla var unika! och vad exakt vet du om min musiksmak förutom att jag inte tycker att den här låten var nåt speciellt?! du vet inte ett skit om mig eller vad jag har lyssnat på genom åren.

ja det är väl inte så oväntat att du håller polarnas rygg kanske? skulle nog säga att DITT omdöme inte räknas eftersom du är partisk. håller med om att dom har hög standard på grejjerna dom släpper, det är bra. men bara för att vara svenskt. placera dom i USA så tror jag inte att dom hade fått samma fame och erkännande precis.

nope! det är inte negativt. men varför skulle jag lyssna på det här när jag kan lägga tid och pengar på amerikanska rappare som leverar samma sak fast bättre? det håller inte om man jämför...tyvärr

2006-04-28 14:31
det roliga i det hela är att att de är bara i sverige folk säger "bra för att va svenskt"

så jävla roligt asså. i holland, där jävligt många mc´s kickar på engelska(amerikansk accent) är det ingen som säger, "bra för att va holländskt", dom säger bra jävla hiphop.
samma i tyskland, norge, danmark. etc

har ingen blekaste aning om varför svenska hiphop entusiaster är så extremt självdestruktiva, dom dömer allting som kommer ut från "svenskar". som om alla hiphopare i sverige vore bödlar .

varför bara inte glömma usa för ett ögonblick och bara lyssna på en låt för vad den är , plötsligt kommer den va mkt fetare, eftersom alla kritiska tankar o jämförelser ligger i lä.

att man fan inte ska kunna göra nått utan att gång på gång få sånna jävla jämförelser, jämför ni all svensk rap med petter eller timbuk bara för att dom e störst, ``?? nope,

o självklart kan detta bli hypat i usa, det e inte så att alla dom som har namn däröver e feta, jim jones, o massa andra jävla b-rappare skulle lätt få sin plats i rampljuset snodd, om rätt snubbe hörde dessa grejer..

men men .. det kommer nog alltid förbli så här..
ingen ide egentligen att bry sig, alla har sin åsikt ..

jag e partisk to the fullest ! .. same Blood / Rmh finns inget i sverige som når oss .

skiter i..

im out " jag är ute"

Alibrorsh

http://www.medinaonline.se

2006-04-28 15:30
word

2006-04-28 15:50
feeet!

2006-04-28 16:01
näe jag är väl ett offer för svensk mentalitet då. önskar att jag kunde stänga av allt vad kritik heter och digga musik bara för att den kommer från sverige men det funkar inte så. och jim jones är flera klasser bättre än det här, överdriv inte. aja...jag vill inte låta som en gnälligare jävel än vad jag är. ha det bra och lycka till med karriärerna.

2006-04-29 02:27
Alibi: AMEN!

Demento P19: jag klickar enbart med folk som är seriösa business entrepenörer.

RMH, gör saker som inte går
Same blood gör saker som inte går
Nucca gör saker som inte går.

alla vi bygger detta från botten, utan privilegium, och utan undantag, vi kan inte stänga av våran verklighet.

Kollar man på de stora artisterna i sverige så har de kuvat sig mer och mer för varje dag som gått, tills musiken blivit "dansvänlig gnäll hiphop" eftersom större delen av alla svenskar ser taket, och inte möjligheterna som finns i himlen.
det är svenska samhället som skapar denna situationen, i sverige blir inte en fattig man rik, här blir en rik man rikare, och en fattig man blir trött, med våran mentalitet där vi floddar gatorna med mixtapes och dvd:er och hiphop kläder, på vårt egna sätt, kommer vi som inte har det bra idag, leda nästa generation till att tro på sig själva och göra det som ser omöjligt ut.

Same Blood, Respect My Hustle, och Nucca Tänker större än Sverige, vi gör inte detta för egen välfärd, när vi äter, då äter våra bröder.

Jag köper/arbetar av allt material av RMH / Same blood jag tycker är värt att lyssna på, det är ingen som gaggar med någon, material som är kasst, det blir sågat, helt kraftigt.

Jag står längst fram när jag går på rmh/sameblood/medina shower, skulle inte ha problem med att bära varken Sameblood / Medina / RMH t-shirt.

Är nån gropie så är jag det, och jag är stolt, folk vågar inte visa kärlek, "då är man inte tuff" fuck it.

- döb.

2006-04-29 04:34
DUB

jag måste säga att jag håller med det du säger.
det är absolut inte pinsamt att visa kärlek, tvärtom, tycker man ska respekteras för att man kan ge sin uppriktiga åsikt om andra rappare i gamet.

hur många michael jackson fans slutade lyssna på hans låtar när han blev anklagad för att vara pedofil? inte många tror jag, iaf inte om man verkligen gillar hans musik. I alla fall, det jag menar är att det alltid är själva musiken som är det viktiga och det är det som ska bedömas! Som Eminem sa i en låt "if you ain't got nothing nice to say, then don't say nothing!". Lyssna på annat istället..

btw, låten var tre siffrig, med andra ord TUNG! vill se flera collabon mellan same blood och rmh!

och den där rmh-tröjan är bara så jävla snygg. Sha, where my t-shirt at??

(ni kan ju börja analysera om jag är en nattuggla eller är morgonpigg när ni ändå missar poängen i det man menar..)

2006-04-29 10:33
Balla balla! Mer collabos mellan dom...

2006-04-29 11:06
chea detta kommer vara en av mina ally-loop tapes på min basket plan! mer mer mer !
RAWMUSIC.se - myspace.com/TMK6 - myspace.com/RAWMUSICLABEL

2006-04-29 11:33
Klart att RMH tröjan är snygg, HUSTLE INDUSTRY ART DIRECTION ÄR BAKOM!

;)

Fint väder, hörs när det börjar bli mörkt.

- dub.

2006-04-29 13:59
nice gubbar i like he he

2006-04-29 14:19
klart du gillar bobby, jag som har lagt upp det :D
- Gôr-many.

2006-05-17 20:51
Shiiijajt va fett!
En riktig banger! :D
Riktigt feta MCs och fett beat!
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet.
Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand

2006-05-19 01:11
^varför skulle acts beefa imellan sig på whoa som kör på samma låt?!
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2006-05-19 01:55
De e fortfarande ingen i svensk hiphop som har nått distingt utstickande från andra mc som kickar på engelska världen över, oftas genomtänkta och bra texter, ett hyffsat flow men de e nått som oftast fattas kan inte riktig sätta fingret på de. Kan de vara att de kanske e för bra å väll genomtänkt? Så de nästan blir lite tråkigt?
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "

2006-05-20 20:05
Dom håller sverige på kartan iaf, gentemot vad många andra gör.. dom vet vad som slår, dom får ut sin musik på det sättet.. och ni som inte lyssnat länge på dessa snubbar vet shii..

Fucks your life up crew
Tjabo!