I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Rhymatic -Skak Ditt Asul ute nu!

Svensk Hiphop - Audio & Video

2006-04-08 17:47

Rhymatic -Skak Ditt Asul ute nu!

Hiphop & dancehall på gotländska.

Lyssna på snippets

låtlista:

1.Faktabian feat. Rowdy (Prod. SME)
2.Gråboluder feat. Linn (Prod. Howard Who)
3.Oh Naj (Prod. Grency)
4.Skake ditt asul feat. Jiggedyphilip (Prod. Howard Who)
5.Piff till di (Prod. Grency)
6.Parappa o pa hue i säng (Prod. Grency)
7.Inge pengar (Prod. Howard Who)
8.Snowdome ta öva feat. Linn (Prod. Derry Flynn)
9.Putt i lummu (Prod. Howard Who)

Mer info kommer på: www.rhymatic.com

Finns att köpa på Skank (Stockholm) och Rocks (Visby)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2006-04-08 18:40
Whata fuck? Det här lät fett, men tyvärr så kommer alla hata på er för att ni försöker låta amerikanska i stilen.

Men jag tyckte det lät fett!
At the gates of Eternity...

2006-04-09 16:16
Fett som faan! Grymt snygg produktion!
Poet

2006-04-24 12:35
Överfett ännu en gång!

2006-04-27 19:10
Måste tacka alla som diggar. Det kommer mer.
VBY

2006-04-30 16:07
rhymatic e grym på de han gör, as bra röst - men pass på texterna.
paradisön gotland och snygga tjejer, seriöst, han kan bättre!
NTC märker ut sina revir! Snutar fäller ned sina visir, <br> blir fett som fan!

2006-05-01 13:22
funkar inte å tanka snippets. å för oss som inte bor i sthlm eller visby vart köper vi den då ? å va kostar den ?
Out in the streets, they call it döööööööönaaa...
Döna Söundtrack..
www.myspace.com/donainc

2006-05-01 19:29
gå in på www.zionclothing.se o lyssna på ny låt. För alla som gillar roots. Finns även mer politiska o samhälls kritiska grejer. Samt en massa nya grejer på gång
VBY

2006-05-01 20:06
Har lite problem med servern där snippetsfilen ligger.. fix är på g..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-05-04 20:49
Jag skaka mitt asul till det här, skitbra grabbar. Leve Södra Visby!

2006-06-28 16:32
Kan tipsa alla som diggar skivan att Rhymatic spelar live på Hamnplan 5 nu på lördag!

2006-06-28 17:09
Snälla skona mig från en gotläning med 30 års kris som försöker göra "hiphop, dancehall" på ett sound som är mer eller mindre baijtat.. Texter som är totalt inehållslösa & en rimteknik som inte kan kallas teknik.. simpla rim på ett svagt rimschema.. nä tack gotland har bättre att bjuda på så det här går inte hem hoss mig..
& kan ni tänka er att det kommer stå en massa "gute bönder" som ivanliga fall hatar hiphop & i störrsta sannolikhet är rasister & skaka skallen till Rhymatic nu på lördag.. pinsamt.. Visst, konseptet är lite coolt men det enda personliga med det är gotlänskan.. Det skulle ha kunnats göras så mycke bättre & framförallt då texterna..

Dock är min åsikt bara min åsikt & Rhymatic har säkerligen lyckats få halva gotland som fanbase redan.. Men wtf hans enda konkurans är väll Ainbusk? Fortsätt digga ni som gör det men jag gör det inte & kommer nog aldrig göra det heller..
"Inte konstigt att horan är fattig när hon jobbar på timlön!"
Poet

2006-06-28 21:35
Indirekt : Du anar inte hur fel du har...

2006-06-28 23:30
BC99

Som sagt så är det bara min åsikt, dessutom så bor du inte på gotland jag tycks vara förföljd av skiten om jag tex. sitter på bussen så kan jag garantera att det sitter en fjortonårig tjej eller en pre-pubertal kille med keps & snusläpp som dunkar Rhymatic i mobilen.. Fast ändå min avsmak för Rhymatci kan ha nånting att göra med min avsmak för majoriteten av hans gotlänska fanbase då jag reagerar starkast på hur motsägelsefulla dom är i sitt tycke för just Rhymatic men sitt hat mot "svart musik & svart kultur"..

Jag får samma utsålda känsla när jag hör en Rhymatic låt som när jag hör Fronda - Rullar Fram

2006-06-28 23:46
Indirekt: du dissar o lägger upp dissen så den blir en hype...

"sitter på bussen så kan jag garantera att det sitter en fjortonårig tjej eller en pre-pubertal kille med keps & snusläpp som dunkar Rhymatic i mobilen"..

Du får ta & gå på en disskurs mannen ;)

2006-06-28 23:56
Your missing the point and my intension..
Poet

2006-06-29 12:14
Har du beefat med Rhymatic eller? Dina åsikter känns personliga...

2006-06-29 22:35
Haha, nej nej..