Ny Mp3a: Gubb & Calle P - Det Rullar På
Nu släpper Illizit Muzik den första volymen av samlings serien, Illizit biznizz. Ett mixtape, eller en samlings skiva, ni får själva avgöra i vilket fack ni vill placera skivan. På denna volym hittar ni inte mindre än nio, nya exklusiva låtar, samt två mixtape tracks, allt levererat av två utav Göteborgs absoluta favoritrappare, Gubb & Calle P. Veteranen Gubb – känner nog de flesta av er igen sedan tidigare. Bl.a från det kritikerrosade solo albumet, Mitt Liv Som Hund, från 2004. Och om ni är riktigt insatta i svensk hip hop, känner ni kanske igen Calle P från sina insatarer på bl.a, Obnoxiuz – Channel X, albumet, så sent som förra året. På Illizit biznizz vol. 1, finner ni produktioner från bl.a, Kristus, Obnoxiuz, Kapten Röd, Large Money Ent och Apu. Två celebra gäster medverkar, Rico Won och Jogi. Denna release är bara en försmak utav vad som komma skall. Ett Gubb & Calle P album är planerat till hösten/vintern 2006. Men tills dess, får ni helt enkelt sätta er ned och lyssna in denna samling låtar. Vi tror och hoppas på, att ni ganska snart kommer hungra efter betydligt mer ifrån denna nyfunna Göteborgs duo. Nu har jag tillsammans med Gubb & illizit muzik valt att lägga upp en gratis mp3:a från mixtapet här på sidan i form av låten "Det rullar på". Här får vi höra Gubb & Calle P över ett beat som är producerat av en utav Göteborg och även Sveriges mest talangfulla producenter: Apu. Klicka här för att ladda ner låten: Gubb & Calle P - Det Rullar På Här nedan kan du nu ladda ner snippets från några utav dom andra spåren på mixtapet. Calle P & Jogi - När det känns-snippet Gubb & Calle P - GBG AB-snippet Calle P - Andas in andas ut-snippet Gubb - Världen e din-snippet Calle P & Rico Won - Sluta dilla-snippet Gubb - Livets visa-snippet Gubb - Young americans-snippet Gubb & Calle P - Snubbar och snutar-snip .. Calle P - Calle p kommer-snippet Illizit biznizz vol. 2 kommer att bli ett mixtape av mig sälv, DJ Silence och titeln på detta tape kommer då att vara "The Sequel". Mixtapet släpps senare i vår, så håll utkik efter mer info om detta!
djsilenceblog.blogspot.com // www.dj-silence.com //
Grymt!
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
yea.. riktigt nice! tungt beat som fan.
C A S H F L O W - C L O T H I N G // BLOGG.CASHFLOWCLOTHING.COM
FEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEET SKIT!
ich lebe fur hiphop
GBG i huset! Snubbar och snutarspåret är av kroken!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
detta e inte ens den bästa låten !
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
HOT HOT
http://www.younglmixtapes.blogspot.com
gated reverb kicks is the shissnieeeeet
chase the clouds away
HOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOT!
Fucks your life up crew Tjabo!
off låter bra, haha låten med rico låter najs, men detta måste köpas, lyssna på lite gbg stories.. köp
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
kommer nog finnas ett par ex till salu på blendas from idag...
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
Jag hatar verkligen Mitt Liv Som Hund! Helt keff.. Men detta va jävla fett alltså.. Ska kanske ge Gubb en chans till. Har den där gamla 12"an.. Fan heter den. Den är fet som fan den med i alla fall.. :)
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
FETT FETT FETT!! Sov inte på de här folk!
Högt liv
i told u, vi kan alla stilar, måste ge alla flera chanser
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
faan de var juh bra..
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "
Nosferatu P25 du menar "Respekt"-vinylen eller?:) kul att se att du har ändrat uppfattning om Gubb som artist i samband med detta!
Ja jävlar vad Gubb lägger det fett!
Respekt !! Calle P & Jogi - När det känns, reffen är Feeeeet.... Alltid gött med Gbg snubbar..
WWW.JOSEDGC.COM WWW.MYSPACE.COM/JOSEDGC WWW.GRIND-MUSIC.COM
Jävlar va tung låt! Riktigt grym!! Ska hooka mig ett ex av skivan när jag har stålar! Det går inte bra för alla!
jeaaaaah STOLT ÖVER ER BOOOYS....... KEEP IT REAALL DABBAMOSHKRON TOUR 2006
www.myspace.com/mangemyt
riktigt kul med alla possetive inlägg!
beställ denna skiva via oss för enbart 50 pix. kommer dröjja lite innan den är ute på bred front i störstäderna. kommer ut i götet denna vecka (blenda, shelta, sensi, kanske bengans + skivhugget?) kommer finnas på knaster.net och dj-silence.com oxå.
beställ genom :
[email protected] ni har skivan inom nåra dagar..
fett sverige!
RICO WON - Accept What You Can´t Change ...Out Now on illizit! www.illizit.com
GBG AB är i huset...
ouf bre..bra grejer! jag backar till 100%
Göteborg är sannerligen i huset...
Två brudar Två glas Två snubbar från Iran...
fett...! får väl glida förbi blenda och hämta ett ex när jag får cash då. antar det kommer finnas där?
yes, finns lr kommer självklart finnas hos big bad blenda och andra ställen, peace illizit
mayornas, vi får hooka å göra bytet någon dag nu hahah så har vi sagt varje gång vi träffats i två år nu typ
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
Konsertbesökare
2006-03-22 16:08
inte kommit in på shelta, blenda eller nåt senaste veckan, men på fredag blir det av :)
http://enemtee.tumblr.com - Musik och kultur går hand i hand.
fett!
kasim upp i mixen hur gåre
Skivsamlare
2006-03-22 16:23
NÄR OCH VAR KOMMER MAN KUNNA KÖPA MIXTAPET?
gubb is THE shit. flyter som en sten i rymden tamefan
mama said knock you out
bra skit bra skit.. har alltid backat gubb o fått skit för d... nu verkar d som folk äntligen börjar fatta skiten.. nicenice!! lägger in cash på fredag.. fääääst!
det står mycket väl var och hur man beställer denna platta, b.la i denna tråd och andra du hollar på oss med din beställning, lr på dj silence hemsida lr köper den i affär som den strax kommer finnas i ps. om man skriver i våra trådar, så blir man addad, upp till er dock om ni vill acceptera lr ej, bara så ni vet illizit
Det gjorde ni bra pöjkarna mina.
When we're good they never remember. When we're bad they never forget.
YEaaaaah! Big Up!! Calle P på TI-beatet e det fetaste jag hört. Cop that shit, seeeen.
SOUNDCLOUD.COM/ODIGGITY
Denna release är bara en försmak utav vad som komma skall. Ett Gubb & Calle P album är planerat till hösten/vintern 2006. Det där är riktigt grymt...
aayeah! tungt beat av apu! ska dra och panta mina burkar för att skrapa ihop dollaz... hot shit.
HÖSclique, in your face like semen!
skivan kommer finnas på blenda och shelta from idag torsdag.
RICO WON - Accept What You Can´t Change ...Out Now on illizit! www.illizit.com
SÅ jävla fet låt!!!! Ni har gjort det igen dawgs! BIG UP!
http://www.youtube.com/watch?v=De2YF12n9x0
Big up, GBG holding it down as usual...
Mixtape OUT NOW! Featuring DJ Lp2, Jim B, Dj Netik, DJ Bobbybob, Faye Medeson, Artform etc..buy at: www.myspace.com/mctia
JERK1: 40 spänn blir 80 tomburkar, men det vet man att alla HÖSTLUHZ hittar i sina kalsonglådor på 4 sec! copppp it!
Alla bör ju ha 80 tombrukar hemma tyckar man ju:)
alla hös medlemmar iallafall! hhhhhhh hös-unit!!!!
HÖS-UNITY
Konsertbesökare
2006-03-24 17:34
hehe, nu var den inhandlad, grymma grejer. "världen e din" är ju redigt fin. och resten också för det. keep the illizitshit coming.
http://enemtee.tumblr.com - Musik och kultur går hand i hand.
SATAN va bra
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!
borde fan vara veckans mp3
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!
beaten är stor!
fcuk spleling
aahyeeeeeiie
HISINGEN MOTHA FRRUKKIN ÖL STARS BRIITCH!