I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Radi-YO: Def Jux-special med gäster

Svensk Hiphop - Audio & Video

Admin

2006-03-19 10:56

Radi-YO: Def Jux-special med gäster

Imorgon (måndag) fortsätter Pontus Gustavsson och Kazuma Mori sitt välrenomerade studentradioprogram i Göteborg. Den här månaden kör vi en entimmes specialare från NY independentbolag Def Jux som leds av producent och raplegenden El-P. Det kommer bli ett mycket smutsigt program med två eminenta gäster: Nämligen Jon-Erik som är en av arrangörerna till klubben GetUp! här i staden men också musikaliskt aktiv i The Definitions. Andra andra gästen, Daniel Tano aka DerHundt är känd för sin manliga charm, sin El-P fetish och sin goda smak när det kommer till alkohol. Tillsammans kommer vi bjuda på flera godbitar från artister som Aesop Rock, El-P, C-Rayz Walz, Hangar 18, Cannibal Ox, Cage, Murs och lite andra godbitar. Så slå på din radio och vässa öronen för det kommer bli fett!

När? Måndag 20/3
Tid? 18.00-19.00
Frekvens: 103.1 eller om du inte bor i Göteborgsområdet använd dig av streamningen på GNFs hemsida. MVH Radio-YO Crew.

Hemsida: www.gnf.nu

Trevlig lyssning!

2006-03-19 11:03
Hells Yes! Så gott folk, slå er ner med en kopp kaffe eller en hate-o-rade och njut!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-19 11:06
spela bratmassakern pontus :)
Sopsäck Serenad

2006-03-19 15:11
HEHE SKA DERHUNDT GÄSTA, SPELA LITE BRITTISH ROCK!!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-19 16:12
är det sån där nördmusik eller?
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2006-03-19 16:58
Rhetoric P21

ja, det är nördrap så skippa programmet. gå istället och lägg dig i din 90 säng i ditt pojkrum, sätt på lite gangstarap och dröm om ghetton och pistoler. om du har riktig tur kanske din mamma kan bjuda på bullar och saft när du lyssnat klart på skivan.

2006-03-19 16:59
men bullar och saft är väl inte så gangsta väl?
Rhetoric

2006-03-19 17:00
nä, det är väl ungefär lika gangsta som du är kan jag tänka mig.

2006-03-19 17:01
förmodligen eftersom jag skämtade och älskar defjux.
Rhetoric

2006-03-19 17:02
ok... jag själv är inte ens särskilt inne på def jux längre... endast ett par grejer därifrån som intresserar mig.. är bara vääääl trött på att den diskussionen kommer upp varje gång nån skriver orden def jux här på whoa

2006-03-19 17:03
är bara vääääl trött på att den diskussionen kommer upp varje gång nån skriver orden def jux här på whoa precis därför jag skrev det. ironi min nördiga vän.
Rhetoric

2006-03-19 17:34
Haha Rhetoric, folk är inte redo;)

2006-03-19 23:31
rymdteorimusik!!!!!

jag tycker el-p's två senaste mr. lif produktioner har varit skitkeffa... han måste uppdatera sig, def jux känns jättetråkigt för tillfället...

2006-03-19 23:33
floppen
jag håller med. va hette den senaste nu igen? whack va den iaf.
Rhetoric

2006-03-20 00:26
Rhetoric P21

hur i helvete ska jag fatta att du är ironisk när 99,9% av alla som skriver så här INTE är det?? tror du att jag vet vem fan du är eller?? och att jag har koll på vad fan du lyssnar på? hahahaha... skärp dig grabben.

2006-03-20 08:32
jaja, du behöver ju inte ha raseriutbrott för det. vi vet att du inte förstod att jag var ironisk genom att ha läst ditt förra inlägg (ok... jag själv är inte ens särskilt inne på def jux längre... ). skärp dig.

ska lyssna på programmet när jag kommer hem.
tracklist?
Rhetoric

2006-03-20 13:46
bling bling, jag vill höra fina fyllehistorier live på radio då också
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!
Admin

2006-03-20 17:00
Nu drar jag till studion. Kommer bli tung och smutsig musik om 1h gott folk. Lyssna. Peace out!

2006-03-20 17:08
ska hynden sitta i studion och säga: peka ut den fulaste bruden så ska jag få henne?
----------------------

2006-03-20 18:00
ska spela in nu, måste hitta en kassett. Hunden kommer säkert inte vara med för han brukar ha svårt att slita sig från sin lägenhet på Skånegatan...

2006-03-20 18:28
Industri-boom bap!
"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."<br> ---Albert Einstein <br>
Användaren är inte inloggad Z 
Skivsamlare

2006-03-20 18:31
haha reagerade på samma sak som blizzak, det var fan underbart sagt :D
första gången jag lyssnar, och jag kommer garanterat börja följa det här! bigup.

2006-03-20 18:38
jea.

2006-03-20 18:48
Försöker messa pontus om att det e kass volym på sändningen men vet inte om han får mina sms...
"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."<br> ---Albert Einstein <br>

2006-03-20 18:49
eller inte kass sändning men låg volym...

2006-03-20 22:06
hahah ModernDrunkard det var det här du snacka om va? Hoooka upp mej med programmet, missa skiten...

2006-03-20 23:09
Det blev lite strul i början så jag tror det kommer saknas nåra minuter i början, men resten borde komma upp så fort mfs styrt det. han har både jobb o plugg så ni får vänta nån dag eller två..

äkta flumsnack ibland hehe. skulle nog kunnat sitta hela kvällen o lirat låtar osv.
Admin

2006-03-20 23:17
Hehe, stämmer ModernDrunkard. Jag visste inte vad jag skulle kalla varken dig eller JonErik. Daniel, Danne, Tano, Hunden. Det finns mängder av nicks.

Jag slänger upp avsnittet imorgon bitti. Blev 44min lång så vi missade lite. Men det är sånt som händer. Men då fick en liten skara det exklusive.

blizzak: Sorry där homeboy. Men skaffa en riktig radio. Sött av dig att skicka tre sms på 5min när du annars aldrig hör av dig, Ill miss you som P. Diddy. Och jo det var lite klantigt att inte veta att Posse Cut var proddad av Beatminerz, ruggigt beat i vilket fall!

2006-03-20 23:21
Beatminerz, fyfan, 10 piskrapp var för det. Oväntat som fan dock. Men man kan ju inte veta allt hehe..

mfs, hundt funkar bra! det är rätt universellt!
Admin

2006-03-23 07:45
Nu finns programmet här för nerladdning. Tycker det blev riktig trevlig lyssning. 15minuter har fallit bort och blev exklusive för de som lyssnade live. Radi-YO - 2006-03-20 EP07

2006-03-25 17:36
Ni missar delen da jag blir helt tafatt nar mfs fragar vad jag gor dar, jag hade ingen aning..

2006-03-25 18:25
Ska ta o lyssna på det såfort ja har tid över, ja har förövrigt höga förväntningar på mr lif's nya skiva som kommer inom kort, dels att den heter Mo'Mega och dels att den är helt producerad av El-P

2006-03-25 18:31
Word DejaVu, den kommer bli galen. Tror El-P producerar till over 5 album i ar. Blir sjukt schysst..

Dessvarre hade vi ingen tid att spela nyare grejer med artisterna. Blev mest favoritlatar osv..

2006-03-26 18:04
"Hells winter var förra årets bästa skiva, alla kategorier... eller nä, inte alla "... Tano, du e la helt!
Skivsamlare

2006-03-30 17:13
Precis dragit ner den, ska bli fin underhållning till ett par koppar kaffe!
Yes! In Concert — For the love of music

2006-03-30 17:14
bästa skiva ma ass.... jävla jux nördar...

:-p