I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Swingfly var nära att dö...

Svensk Hiphop - Audio & Video

2006-03-02 00:15

Swingfly var nära att dö...

Swingfly är mest känd för monsterhiten "Hey boy" tillsammans med Teddybears Sthlm. Just nu går hans singel "Something's got me started" rykande het på både radio, ZTV och MTV. Senare i vår släpper han en ny skiva. Men det kunde ha gått riktigt illa för Swingfly. Under uppväxten i Brooklyn, New York, hamnade han ofta i trubbel.

Droger, gängbråk och mordhot var en del av nya rapstjärnan Swingflys uppväxt i USA. I jakten på snabba pengar försökte han sälja knark. Med flera mordförsök som följd.

- En gång gick kulan precis över huvudet på mig, berättar Swingfly för Expressen.

Läs hela artikeln: expressen.se

www.dj-silence.com

djsilenceblog.blogspot.com // www.dj-silence.com //

2006-03-02 00:27
Lite lurig rubrik för något som hände för 15 år sedan, men men...

Bra reklam för hans nya singel antar jag, har faktiskt inte uppmärksammat den förrän nu. Ska kollas in.
Manager

2006-03-02 01:01
Mordhoten fick Swingfly att fly från New York till Sverige i början av 90-talet

PUSSY!!! SNITCH!!!! PUNK!!!!
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit
Manager

2006-03-02 01:02
vafan flyttade han till Södermalm direkt?
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2006-03-02 01:49
gangsta
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-02 01:53
På tal om nära att dö, rapparen Solle har brutit nacken.. han som spottade en vers på kens "förortskrigare". Riktigt synd!
"har allt i min ryggsäck alltid min rygg täckt."

2006-03-02 03:19
Solle skulle spotta på refrängen på "Dags för Bax" tillsammans med Svarta fåret, han bröt nacken när han badade med sina barn :( Pray for him.

/JJ
Hard working producer,<br> More music more $$$$

2006-03-02 11:45
swing-fly är grymm. ser fram imot albumet !
Out in the streets, they call it döööööööönaaa...
Döna Söundtrack..
www.myspace.com/donainc

2006-03-02 11:51
han golade ner sina kompisar men säger inte de ti tidningen !

2006-03-02 16:12
swing passar bättre på beats i stil med det dom gjorde på blacknuss-tiden.. de här nya teddybears-tjaffset är tråkigt.
han singel låter ju som andra singel från förra teddybears-plattan.. där han gästar, minns inte namnet..

Streeetlevel borde ha släppt album med honom för minst 5 år sen, synd att d inte blev ngt.. hade ju varit fett med ett Album med Swing och ADL

2006-03-02 16:33
PR
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013

2006-03-02 17:08
Punk ass bitch ass snitch

2006-03-02 17:20
swing fly är en sellout... jävla rockmusik.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-02 18:29
hehe kan ingen lägga upp texten till hans senaste singel vore kul at se den svart på vitt...

2006-03-02 18:36
Boom tjicka boom tjicka boom....

There you got the lyrics!
En del av Skåne Massiv.
http://www.myspace.com/skanemassiv
http://www.myspace.com/feffe

2006-03-02 18:43
hehe ungefär... Konstigt att ingen gett sig på hans nya singel med vråldissar... men så fort nån kör på engelska tycker jantelag sverige det funkar ändå

2006-03-03 03:05
haha, "pr". alla intervjuer innan en skiva är pr. vilken snilleblixt. men jag tror knappast han pr-trick är att han va nära att dö

2006-03-04 11:47
Swingfly är grym men jag håller med föregående talare, Blacknuss grejerna var riktigt bra grejer - är tveksam till hans senaste grejer - för mycket likalåtande "muddy" teddybears rock.
Han måste hitta tillbaka till stilen han hade i "Dinah" etc.

Han är från Brooklyn New York som svar på en tidigare fråga.

/JJ

Hard working producer,<br> More music more $$$$

2006-03-04 15:19
Asså USA är rätt stort... Varför fly till Sverige när han kan dra till nästa delstat? Liksom, vi snackar 300 miljoner personer, USA är STORT, luktar som det bara är en ursäkt som inte riktigt har verklighetsförankring. Skulle det kosta mindre att sätta sig på ett plan och åka till Sverige och döda snubben eller sätta sig i en bil och åka över halva USA för att döda snubben?

2006-03-04 15:34
snubben e 34 bast, det e klart han blir sellout när han inte har kommit nånstans innan.
ya hörd mä!

2006-03-04 16:04
hmm, går han i fitty's fotspår? artikeln va obehagligt uppbyggd. reklam mitt i? plus att dom borde länka till en hemsida. yaya.

tycker nästan varje låt jag hört med honom har varit komisk. undrar om han kan rippa seriöst. har inte lyssnat särskilt mycket på honom, dock..men många gillade honom förr. tror iofs mer på det jag hör än det andra säger.

det där med Solle lät skitkomiskt, fast det är trist att det hände.

peace
www.myspace.com/psyenceuromaniac

2006-03-04 19:57
D-Chi hade en liknande historia också. han var inne i skiten i Chicago ett tag.

2006-03-04 22:04
Hehe, kul rubrik.
And they all want to love the cause<br>'Cause they all need to be the cause<br>They all want to fuck the cause

2006-03-05 00:05
Har inte han gjort en låt med Dr. Alban för länge sen? På eurodisco eran, den hette nog "Street Dreams", en cover på det gammla Eurorhytmix! tror jag har den singeln nånstan :P
SansProfit.... back again after all!

2006-03-05 01:19
Mordhoten fick Swingfly att fly från New York till Sverige i början av 90-talet. Här har han blivit kvar sedan dess. ....

Det förklarar ju saken kanske...

2006-03-05 03:07
Men varför måste han fly till Sverige? Jag fattar liksom inte? Räcker det inte med att flytta till en annan stat? USA är stort, det bor 300 miljoner människor där, se mitt första inlägg. Hela den ursäkten känns väldigt dum och inte direkt verklighetsanknuten. Visst om han hade polare i Sverige, då kan han säga det isf, att bara säga att han tvingades fly över atlanten pga mordhot i USA låter konstigt.

2006-03-05 11:00
ni e bara ledsna över att han är mkt coolare o hippare än er :(
-Ditt tillrättavisande pekfinger i en hopplös värld infekterad av dumhet!-
"Du är inget snygg längre efter den kommentaren..."