Radi-YO: Västkustspecial med Nadasdi och Dj Porter
Hej alla glada hiphopare! Nu på måndag den 20e februari är det dags för Radi-Yo att mätta alla radiolyssnare på hiphopfronten, igen. Vår eminenta radiokollega Chrille sitter och chillar med Corona i Barcelona så då styr jag (Pontus) upp det med lite goa gäster som vanligt och med min kära studioman Kazuma blir det hett. Senaste sände vi en riktigt het gangstarapspecial med Gubb som jag verkligen hoppas att ni fick uppleva, men nog om det. Den här gången kommer bli minst lika het som tidigare för nu har vi nämligen finbesök av två av Sveriges skickligaste på hiphopfronten. Producenten Dj Porter är aktuell med en mängd produktioner lite varstans, svenska undergroundsläpp som duktiga amerikaner, det är en kille som kan sin sak helt enkelt. Nadasdi är andra gästen och han är en troligt tajt mc som blivit uppmärksammad av Mats Nileskär i p3soul och inspirerats av västkusthiphop, därav fallar inte äpplen långt ifrån trädet. För vi kommer nämligen att rikta in oss på västkustscenen under en timme då vi kommer spela klassiker från Project Blowed, Haiku Detat, Ras Kass, RBX och mycket annat. Dessutom kommer ni kunna vara först med att höra ny exklusiv shit från de båda gästerna. Trevlig lyssning! Relaterade länkar: Dj Porter www.outofthebluecrew.com Tropiczone För att lyssna behöver ni bara ratta in 103.1 på FM-Bandet eller streama sändningen på www.gnf.nu När: Måndagen den 20e Januari. Tid: 18.00-19.00 Frekvens: 103.1
balla balla!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Pumpa Bay Area material!
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013
Corona i Barca? Estrella Damn och San Miguel man! Ska försöka hinna lyssna...
Hörstedt: Haha, vafan säger jag!! Det är väl Mexikansk öl? Jag menar ju San Miguel, såklart. Eller kanske lite Sangria. Men låt en liten Pontus vara lite bakistrött, snälla? Det där långa startinlägget tog kål på mig. Men imorgon tänkte jag vara pigg och alert i radion iaf =)
vad för västkust musik kommer det spelas? den funkiga sidan av väst eller den new york insperade sidan? ni kan inte låta bli å bumpa san quinn, ya boy, dpg, game, sly boogie, nwa, 2-pac, eastwood, crooked i, dru down, RBL posse, Soul of mischief, B-legit, E-40, mac dre, ritchie ritch, too short. West
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
antar att du har rätt, men hur vet du?
TeKoNe: Vi kommer rikta in oss på undergroundscenen. Främst eftersom det är det jag och gästerna lyssnat mest på + att vi hade en gangstarapspecial förra månaden där vi spelade lite musik av den typen. Alltid kul att spela lite musik som inte alla har hört heller. Hieroglyphics crew måste man nog nämna och förhoppningsvis hinner vi kanske spela något med Crooked I, men tiden är knapp.
mfs P20 haha nästan allt jag nämde e underground å de flesta utav dom har gjort massor låtar som inte e gangster.. men vill ni ha bra blandning mellan båda skall ni spela s.a.s det e xzibits grupp, har för mig kondor, mitchey slick, å några andra e med på plattan, men den featar både planet asia och rass kass och andra västkust-backpacker... men aight, skall lyssna se om man hör något najs..
Mac dre! The Tizzle!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Fett de låter, homie!
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet. Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand
Hell yeah! Glom aldrig att lyssna pa radi-yo! Jag kommar som min eminenta kollega pontus redan upplyst er om inte att medverka denna gang pga att jag ar i barcelona. Som Horstedt sedan namnde sa dricker jag faktiskt INTE sa mycket corona utan mer Estrella Damm... Mad nice ol. jaja later som det blir ett grymt program imorgon. lyssna!
www.fucksolar.com FUCK SOLAR
woohoo ska bli skoj att höra
www.twentyfoursevenrecords.com , myspace.com/twentyfourseven L L L L L L L L L L L L L L L L L L L L Nästa släpp: Abstract Rude - No Longer A King 7" Pic Disc
bleaow! alla mina wiggers i studion denna gången! dope show
"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."<br> ---Albert Einstein <br>
kan man lyssna på sin "vanliga" radio eller måste man bo i gbg?
www.twentyfoursevenrecords.com , myspace.com/twentyfourseven L L L L L L L L L L L L L L L L L L L L Nästa släpp: Abstract Rude - No Longer A King 7" Pic Disc
Bobby_Dollars: Du kan streama på nätet. Annars är det lite knivigt eftersom det är en lokalradio. Den där streamningsfunktionen på nätet kan krångla i vissa webläsare och på vissa datorer med. Så mitt förslag är att du tar och flyttar till Göteborg omgående om du vill höra bara hiphopradio =) Det kommer bli så mycket klassiker ikväll att jag blir alldeles till mig!
näää det är för mkt backar och spårvagnar där. I malmö är det platt o fint. Snart en citytunnel med
thuged out shit!
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!
Bobby_Dollars: Vadå du borde väl gilla backar om någon? Du äger ju fanemig en skivaffär och bolag, hehe. Vi har också en tunnel för bilar på gång vilket ger en bättre och vackrare innerstadsmiljö. Sedan att det sett ut som skit i på järntorget senaste 2åren är en annan sak. slowmo: Det mest thugged out vi ska spela är nog Dr Dre tyvärr, men han har ändå suttit och fängelse och reppar 213. Superfest som vi säger i Götet!
Jag vet att det finns en del som har knas med spelaren som ligger uppe på sidan. Men här har ni direktlänk som ni kan pasta i winamp eller wmp i vilket fall: mms://195.198.219.14/radio5 Drar nu, så om 1,5 är det västkustskit med Nadasdi och Porter i studion som flexas i hela Sveriges hiphopvardagsrum!
låg volym som faen bara så ni vet...
Jag vill tacka Nadasdi & Porter för deras sällskap. Kul att få bonussända en flummig extratimme dessutom. Tyvärr blev det väldigt oseriöst på vissa ställen. Men det är lite svårt att inte falla dit när Nadasdi sitter och snackar munstrap-ons och fågelinfluensan under låtarna, hehe. Men det var skitkul ändå! Tyvärr fick jag inte med mig några .wav eller .mp3-filer eftersom det var fel på routern i studion och vi kunde därför inte kunde komma åt nätverket. Så avsnittet kommer först upp på nätet nästa vecka. Vi ses nästa månad då det blir Def Jux-special med DerHundt och JonErik i studion. Peace!
2 Guns Upp! Fett som vanligt
Lyssnade en stund igår, dåligt ljud tyvärr. Men intressant ändå! Förstod inte tjatet om collabs bara mfs. Varför ska alla samarbeta med alla?
oneS: Något särskilt du tänker på?
mfs, tyckte du bollade för herr Porter och Nadasdi om att de skulle samarbeta med folk (organism 12 bl.a.). Förstod inte syftet med det riktigt
oneS: Tror det var från andra delen som var oplanerad och inte tillhörde programmet. Det var bara som en flummig måndagsbonus. Allt har ett syfte i övrigt my mayn.
Aight, jag förstår det. Hörde bara den delen så det är nog orättvist att göra bedömningen utefter det. Kul att ni kör radio måste jag säga. Får försöka lyssna mer i framtiden. Kan ni inte höja volymen ut på websändningen bara? Man hörde nästan ingenting.. :) peace
oneS: Hm... nej alltså det är några kristna gubbar som verkar sitta med feta häckar på den där radiostationen så det där med teknik är nog inte deras grej. Du får be en bön att streamningen blir bättre helt enkelt. Men sedan vet jag ju att du håller det äkta ute i Kortdedala och där ska du nog kunna få in radion på 103.1. Gå till Myrorna och köp en gammal go kristallmottagare för en 5a liksom, fett stabilt! =) Det var ingen annan som lyssnade på programmet? Men vadå liksom, tre lyssnare är inte fy skam! Tre myror är fler än fyra elefanter som man säger. I vilket fall ett packe med folk som laddar det i efterhand, det är alltid värt något.
Shit, har inte hört namnet Nadasdi sen fattaru/fjärde världen/mbma konserten på 44an för en jävla massa år sen.
Kristna gubbar? Vad gillar de ert val av program isåfall? Låter som en spännande konfrontation.. hehe Jag bor inte kvar i Göteborg längre så jag är utlämnad till webradion om jag vill lyssna!
Empire: Han är mer aktiv än Tjernobyl ju! Du borde verkligen ta och checka Tropical Swap-skivan när den droppar 28e feb. Han briljerar till och med Ab Rude på en låt där, tro det eller ej. oneS: Det är intressant. Lyssnar du på radioprogrammet innan vårat, eller det var kanske när vi hade sändningar på tisdag så kunde du höra lite Carola-hymner. Riktigt trevligt faktiskt! Jag tar de personliga frågorna till gästboken annars tror jag, hehe.
Out in the streets, they call it döööööööönaaa... Döna Söundtrack.. www.myspace.com/donainc