Redaktionschef
2006-02-16 08:00
Aktuell MP3: Candy's 22 - Our French Sux
Ny, fräsch hiphop uppe på startsidan! Passa på och ladda! ________________________________________ Candy's 22 - Our French Sux Amerikanska Candy's 22 består av Existereo från Shapeshifters och Barfly från Oldominion . Veckans aktuella mp3 kommer från deras andra skiva som precis är släppt, och som kommer på vinyl i mars på 247 Records . Existereo är aktuell under 2006 med bl.a. ett album och en turné med Bigg Jus från Company Flow . Mer info och audio hittas på www.twentyfoursevenrecords.com och myspace.com .
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Shit snacka om att jag blev förvånad när jag gled in på whoa och såg den här låten på whoa. Hela skivan är dope! Gå in på
www.sideroadrecords.com För mer tunga släpp.
hmm tyckte inte ens att dom låter som amerikanare :S låter som svenskar men det va bra
living life like it´s suppose to be, but this muthafucking hard life keeps calling me.
hur låter de som svenskar?
www.twentyfoursevenrecords.com , myspace.com/twentyfourseven L L L L L L L L L L L L L L L L L L L L Nästa släpp: Abstract Rude - No Longer A King 7" Pic Disc
haha, ja hur feeet låt hursomhelst!
snacka om knarkare :D
somebody notify the press !
Det var som fan att den här rackaren dök up här. Suverän låt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
...och hela albumet är självklart jävligt stadigt det med.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag tycker inte dom låter som us asså dom har inte sj uttalet rätt låter sladdrigt o osäkra för att vara amerikanare men det låten i helhet e bra dock
living life like it´s suppose to be, but this muthafucking hard life keeps calling me.
haha fett o dissa amerikanare för uttalet i deras egna språk
www.twentyfoursevenrecords.com , myspace.com/twentyfourseven L L L L L L L L L L L L L L L L L L L L Nästa släpp: Abstract Rude - No Longer A King 7" Pic Disc
Diggade beatet mycket och rappen var ganska tajt men lite tråkig
Tyckte detta var fantastiskt dåligt. Tråkig rap som fan...Beatet är det enda som lyfter låten...
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
Bobby_Dollars: Tekniskt sett är engelskan Engelsmännens språk, inte amerikanernas så amerikanerna har igentligen ett rätt fucked upp uttal
Fiyah orka...
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Mhm, tungt beat som fan, flytet var helt okay. Fanns bara ett litet men, och det var att lyriken var lite småtråkig och de sluddrade faktiskt rätt mycket som andra också anmärkt. Lät ordentligt bra i mina högtalare i alla fall och kommer nog fara igenom mina öron ett tag till framöver.
Yeah, you know..
lite sidinfo: låten skrevs när det var som mörkast i livet för dessa herrar, speciellt existereo. så ja, det är droger och självmordstankar genom hela låten. dom har lite annorlunda flow så den som uppskattar det som sticker ut från boombap-rappen diggar nog detta. och tjatet om deras uttal orkar jag nog inte kommentera mera. känns helt meningslöst men sure, dom har dålig engelska
tung låt... låter DEFINITIVT INTE som en svensk låt...varken beatmässigt eller i uttalet...24/7 rules...
riktigt cool låt tycker jag. skönt beat och rappen i första versen är jävligt skön.
www.mofetajerre.se
Redaktionschef
2006-02-16 23:12
yeah spread the word! Vi försöker lägga upp lite varierade grejer och ändå hålla kvalitét. Kul att det uppskattas.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Konsertbesökare
2006-02-16 23:23
Det här var ju inte fel. Fortsätt med & finna mer grym musik o publicera.
http://enemtee.tumblr.com - Musik och kultur går hand i hand.
Nice! Albumet är ett av det bättre som kommit ut detta år...ett givet köp.
dope som ett helt tjog med ägg .. skivan bör finnas i var man å kvinnas hem när den kommer.. booyaka
vadå är det första gången du ser en utländsk låt här ? kolla mp3-arkivet "shiiiiiiiiiiiiiiiiiiit". svenskt bolag iaf, good enough
wow vilken surprise...candy 22s är den gruppen ja lyssnat mest på den senaste månaden...tight track
"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."<br> ---Albert Einstein <br>
Tyckte rappen var skitdålig, ärligt talat.. Beatet var skitfett! Men, rappen är sluddrig å det verkar som första rapparen inte kontrollerar det flowet som han försöker sig på.. Detta var inte bra, enligt mitt tycke såklart..
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet. Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand
Redaktionschef
2006-02-17 13:03
Son_assassin > Som sagt. Svenskt skivbolag... vi lyfter gärna fram svenskar, självklart. Men grundtanken med aktuell mp3 är att ge användarna bra musik på laglig väg varje vecka. Anser vi att några utländska artister gör grym musik så lyfter vi gärna fram den också.
så... de bor i USA, kan inte engelska å Exist behärskar inte snabb rap..? Ja men visst .. haha ibland undrar man.
E-wan Precis! Men vissa har svårt för alternativ till "vanlig" rap. Tycker det är grymt när rappare har en egen grej istället för att låta som alla andra. Sen så är nog Exist en av de snabbaste rapparna jag vet...
Coolt som fan ju Senaste mp3orna här på whoa har hållt riktigt hög klass ! Fortsätt så , mycket bra jobbat
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!
riktigt tråkigt
I go on, holdin on to the image of what I once was never lettin my broken glass reflection to step forth
jag tycker det är fett oxå av whoa att spegla olika musik. bra initiativ som verkar funka. öppnar vyer för många troligen
Amerikaner eller ej, men alla språk kan artikuleras bra eller dåligt. Detta var osäkert genom låten. Ger absolut inget erfaret och mikkvant intryck vilket jag nu förstått dessa måste ha, då ja läst alla kommentarer. Beatet e bra, men som många sagt: legender eller ej, men låter som nybörjare eller som erfarna som inte satsar mer på sin låt än 1 timme. Slarvigt.
Tokfet låt OCH Existereo är en av dom bäst jag sett live, helt otrolig snubbe, på freestyla på o köra snabbt, på allt. Oj, va den här grejen ska beställas... Och om Bigg Jus o han kommer så äre kört. Oldominion är också feta , Smoke o Sleeps solo grejer också. Oj, oj mycket sjysta grejer finns det.
Ny låt: "Mr. Blatteloverman"!
Producent
2006-02-18 11:30
om dom e från USA varför ligger den inne på svensk hiphop online? fel forum? varför inge göra en likadant fast utländsk hiphop online?
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Peace to the beat yo...I wonder what they smoke??
www.myspace.com/gerock new track "7days of the week"
ikirouta: säger du att de här killarna är oerfarna har du VERKLIGEN inte gjort din läxa. Fet låt!
Oj, jag missförstod ditt inlägg lite. ikirouta. Jag var slarvig, det är däremot inte Stereo.
ja slöddrigt är det.. men gryyymt annars tycker jag.. kul med annan stil o spec när det är bra.. beatet är ju underbart.. hehe säger som g-rock.. undrar va dom röker haha..
La Ke Hänger.! Www.myspace.com/henxx <-- check it out
Fan va trött jag blir! NEJ, detta är inte så jävla alternativt! Varför skulle det vara alternativt å sluddra? Och nej, om man ska ta denna låten som exempel så behärskar INTE den första rapparen det där flowet.. Sen om någon vill bevisa motsatsen så får den gärna hänvisa till någon annan låt! Tack å hej!
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet. Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand
herregud lugna ner er. vafan är det frågan om liksom? ha gärna olika åsikter och acceptera andras. det är en låt, inget mer. inget krig, ingen atombomb. exist behärskar verkligen sitt eget flow, denna låten ÄR sönderknarkad, därför kanske han inte gör det just här, eller kanske han gör det. spelar roll??? antingen gillar man den eller inte...
Dang den här låten är nice.
I belong with all the glamorous trash, sex punkettes, bruised faeries, kinderwhores and art sluts. And cause rehab is for quitters. Awright?<br>
inget jag skulle lyssna på igen iaf.
mama said knock you out
Nej det är inte mina heros och det är inte jag som rappar. Inlägg som det du precis skrev gör att man blir helt matt. Läs det jag skrivit istället för dumma dig. Folk får tycka precis vad dom vill och jag har inte sagt något annat. Lägg nu ner denna dagsidiskussion please och lugna ner det ett par grader
son_assassin: vilka vi snackar du om? Jag routar för mer sönderknarkad hiphop till whoa. Det här är desutom skitnice, feeet låt att spela i vårvarmt barcelona hehe.
solar mig i den permanenta glansen av mig själv.
dåligt engelskt uttal. barsen var inte i whoa-format
vad är whoa-format?
vet inte riktigt? folk brukar skriva så om allt dom hör så jag skoja lite bara