I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ny intervju med Kashal-Tee

Svensk Hiphop - Audio & Video

DJ

2006-02-02 18:35

Ny intervju med Kashal-Tee

Om sitt nya släpp, hiphopsverige idag mm.

www.b-line.se

Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW
http://www.myspace.com/dj_grass

2006-02-02 19:05
Nice! Kash is king...
DJ

2006-02-05 20:25
^
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass

2006-02-05 21:45
Fan vad grymt! ser fram emot hans skiva som kommer 2042
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-05 22:11
DalastDon: Haha! Håller med. K är duktig men det känns lite som att vänta på ADL:s album...
´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸. ><((((º>
www.beatheartsblog.com

2006-02-05 22:29
har inte ADL släppt ett album? :P
"stora artister i USA nu för tiden är inget man vill prodda direkt" <--- generisk 16-åring i producentforumet låter oss ta del av hans tankar

2006-02-06 13:26
grymt med simon t...han lärligga på mångas läppar i framtiden...och varje gång mp3´s kommer på tal mår man mindre bra
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-06 16:00
Jag längtar också! Ryktet går att han har köpt en Escalade med Gucci-interiör och cruisar runt i Stockholm och letar efter synthbeats! Det bådar gott tycker jag! Han saknar tydligen numer helt artistisk integritet och gör allt han kan för att, som man säger i hiphop-kretsar, "blow up". Den där jazziga kontemplativa viben han var på gick tydligen inte hem hos de med åsiktsmonopol här i vårt rike så han var med i extreme makeover och nu personifierar hans namn verkligen hans ideal! KASH!

Bra intervju Grass!
Admin

2006-02-06 17:01
Snotnose: Haha, word!

Vi längtar allihopa på nytt material. Det måste bli hett.

2006-02-06 18:28
Kul att han verkar ha varit produktiv. Han är ju annars känd för motsatsen...
Ser fram emot både EPn och LPn, men hoppas dett de släpps bara. Det har snackats om en LP väldigt länge.. Och vad hände med 12" med Glaciuz-dissen?
Finns det några ungefärliga releasedatum?

Några grejer jag reagerade på:

"Aa, ja tyckte de blev ganska tråkigt med punchlines eftersom det känns som att väldigt mycket punchlines i hiphopen är tolvåringsdissar, som typ du har liten snopp"
Bara för att det finns andra som kör "du har liten snopp" så behöver ju inte han göra det. Han har skrivit ett gäng riktigt grymma punchlines så det är ju lite synd att han har gått ifån det. Men hoppas hans "nya stil" (om man kan kalla den för det) också blir bra.

"Coup De Grace har funnits på kassettband förut i en version, nu ska fansen få den på vinyl också."
Vinyl? Trevligt!

"Just nu är det en snubbe som heter Ceasar Komanche som är någon Little Brother hangaround som jag tycker är grym."
Tycker det nästan låter lite nervärderande att kalla honom för "någon Little Brother hangaround" bara för att han och LB är med i samma crew och LB har fått lite fame.

"Vakill – Skitbra men behöver hjälp med beatsen!"
Get the fuck out. Molemen är skittighta producenter. Det är inte en åsikt, det är faktum! =) Hade JUICE och Rhymefest hålit sig till deras beats så hade kanske inte deras senaste släpp varit skit...
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2006-02-08 02:46
haha! :)
Jo, det är nu allt börjar hända. Jag vet inte vad som hänt med mig. Men jag gör saker. Och tycker det är kul.

Caliber, du har rätt om det mesta. Visst, i en intervju kan vissa saker låta konstigt. Att nämna honom som "LB hangaround" var mer för att placera honom för folk som inte vet. Han är grymt fet på egna ben.

Och Vakill arbetar med BRA producenter. Men det är inte alltid han väljer rätt beats till rätt låtar, tycker jag. Men det är min egna åsikt. Och är inte större eller mindre än så.

Glaciuz-dissen kommer nog aldrig släppas. Även om jag är sugen på det. Eftersom ingen verkar förstå den. Folk säger till mig: "Var det en freestyle?" Förmodligen för att det var på radio. Men det är en av de mest genomtänkta dissar jag vet... Om man sitter och suger lite på raderna, och börjar fundera, så lovar jag att den växer.
Jag känner nästan för att publicera texten och förklara den. Men sånt ska inte behövas. Är folk inte mer tagna av låten än att de tycker att det räcker innan de förstår den, så har jag ju inte nått fram. Det spelar ingen roll hur briljant man är.
Det är lite som rasism! Om folk skapar sig en uppfattning innan de försöker förstå.
(Förstå ironi, snälla.)

Så Glaciuz verser var bättre, för att de var så simpla. Alla förstod i första lyssningen. Det är bra gjort. Men själv gillar jag musik som växer varje gång man lyssnar.

Nu har jag mer balans. Det BLIR mer punchlines. Don't worry.

Tack för all trevlig feedback.
And Snot, LET'S DO SOMTHING. My hair is thinning!

Skivsamlare

2006-02-08 09:26
Fan va roligt, låt oss bara hoppas att man slipper vänta i ett decennium. Men det verkar riktigt lovande att han 'kommer' tillbaka!
Yes! In Concert — For the love of music

2006-02-08 18:13
Äntligen ngt vettigt!!

2006-02-10 22:58
men släpp den där jävla tomten.. vad är han? 40 bast o jobbar på sitt demo?

2006-02-11 06:38
Han jobbar på ett mästerverk. Jag hade tänkt att sluta lyssna på hiphop, men håller ut tills efter Kash släppt ;) Vilket har dröjt en massa år nu.

*krama bootleg kassetten*
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.