Redaktionschef
2006-01-19 06:27
Aktuell Whoa Mp3: LMNO & Peshi
Torsdagmorgon och ännu en ny fri mp3 uppe på startsidan... enjoy! ___________________________________ LMNO & Peshi - From Sweden To California Detta samarbete mellan LMNO (från Los Angeles-gruppen Visionaries ) och svenska Peshi är bara ett av flertalet heta kollaborationer från kommande albumet "Tropiczone Swap" , som släpps på 247 Records . Låten, som heter "From Sweden To California" , är producerad av Porter . Info och möjlighet att lyssna på skivan, finns på www.twentyfoursevenrecords.com
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
nice som fan! kan bli en skiva man borde köpa
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone
fantastiskt .... fantastiskt ... jag tycker det verkar oerhört intressant, Pehis är som alla vet en av Sveriges eller kanske Svergies bästa kvinnliga. Har aldrig hört talas om Los Angeles-gruppen Visionaries men L.A. har inget dåligt rykte när det gäller fet hippdedihopp så det här verkar väldigt lovande ... Man måste dock lyssna på låten först, och det är kanske inte alltid så enkelt, speciellt inte när man sitter på jobbet kl 08:20 och har en hel arbetsdag att plöja. Jag får helt enkelt vänta snällt. Men för alla er som har förutsättningar att lyssna nu på en gång, så tycker jag allt att ni borde bita i den här låten å skriva lite intressant kritik. allt gott
- da locos crew -
skönt att höra, peshi, go g...
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
Den här skiljde sig från många veckans mp3 genom tiderna. niice me lite mordent old school inspererat. beatet är verkligen 80 tals amrikanskt. låter som ett live band spelar lite smooth i bakgrunden. den va feet i hel heet!
From Sydney to Stockholm, 06-07
tungt skall bli skoj å höra go peshi ta över
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
Alltså det här är bara så bly, hela skivan kommer vara något över det vanliga, det kan jag lova. Låten är så galet funkig alltså. Är det Porter som lägger cutsen med? Alltid kul när svensk hiphop får sina andelar hos amerikanare, som är mer eller mindre undergroundlegender, gött!
mm.Det bästa jag har hört på länge här på Whoa..Peace to the underground.
www.myspace.com/gerock new track "7days of the week"
Eit, eit, LMNO... Mkt trevligt
http://fredpajorden.com
Den är så ösig! kan spelas om å om igen..blir bara bättre! plocka skivan alla som gillar det här! TROPICZONE SWAP ute i affärerna 28 feb på cd å vinyl! dj porter ruuules!
går ju tillåmed att dansa till utan att känna sig jiggy haha
www.twentyfoursevenrecords.com , myspace.com/twentyfourseven L L L L L L L L L L L L L L L L L L L L Nästa släpp: Abstract Rude - No Longer A King 7" Pic Disc
Peshi la det fett :) Låten var faktiskt grym
:)
Peshi är så jävla fiiin. :)
DIIIF
kom till WISH i gbg 2 mars på releasefesten för tropiczone swap! där kan man köpa skivan med nysläppt å rykande fräsch!! på scen: porter/prosperous/peshi/nadasdi/rodan/in naspace/womb (liverpool) mer info kommer snart!
yes, peep the heat .. glöm inte att köpa skivan när den kommer i februari .. resten av den är lika het ..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Grymt beat och LMNO är skön, men jag fattar inte vad folk ser hos Peshi. För mig drar hon ner låten rejält. Resten är tungt däremot.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Konsertbesökare
2006-01-19 23:46
LMNO funkar mycket bra på låten, men han gör inte låten till att den blir så bra, den som gör låten det är Peshi, och så glömmer man ju inte det fina beatet :)
http://enemtee.tumblr.com - Musik och kultur går hand i hand.
illy vanilly!
"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."<br> ---Albert Einstein <br>
peshi har en ganska egen stil. antingen gillar man den eller så inte. hon är inte dålig för de.
människorna i min tillvaro är som glasdörrar antingen ser jag igenom dem eller så öppnar jag dem och går igenom
Otroligt niice,mer sånt häääär =D
"Keep it real - Don't fake the funk"
fet låt ! Tråkigt att peshi var klart sämst på låten bara. Hon låter jävligt lam faktiskt. resten var skön
WWW.ISMEN.NU
LMNO är alltid bra och Porter e en av de bästa producenterna i Sverige, no doubt!
Ny låt: "Mr. Blatteloverman"!
Graffare
2006-01-20 18:10
fan va sköööööön!
http://metafourhiphop.com/
så vacker underbart bra....Peshi is the shiiiit!
Skojar ni eller? Jag personligen tycker att det låter skit. Ingen funk. Stela trummor med ett äckligt, kallt sound. Jag är då den som föredrar ett varmt ljud framför ljud som dessa, som låter som om man bankar på en soptunna av metall utomhus. Basgången skulle kunna funka, om typ Madlib hade proddat. Peshi är kanske landets bästa kvinnliga rappare, jag vet inte, men detta är inte bra. Det finns ingen känsla i hennes rap. "Timeless, ah yes". Skulle J Dilla säga de orden, då skulle det kännas. OBS! Detta är min åsikt och smak.
haha kul med första negativa feedbacken. smaken är som baken, alla har en. bra med reaktioner iaf
www.twentyfoursevenrecords.com , myspace.com/twentyfourseven L L L L L L L L L L L L L L L L L L L L Nästa släpp: Abstract Rude - No Longer A King 7" Pic Disc
Heysan alla whoare...
Tack för alla varma ord o alla som uppskattar det vi gör!!
Från hjärtat - det uppskattas o värmer!
Både jag o LMNO är grym nöjda över låter...LMNO tyckte den va så fet att han vill spela in en video till den..så håll tummarna! =)
Resten som inte hade nåt gott att säga- tråkigt för er!!
Albumet kommer släppas worldwide och den feecbacken vi har fått hittills har vart inget annat än glädjande för oss!
Big Up Bobby, Nadasdi, Prosperous, Porter, Rodan, Third Person, Olonaise och E-wan
Och alla er som supportar och vandrar med oss på vårt fält i hiphop sverige...
Kärlek & Värme
//Peshi
WWW.MYSPACE.COM/PESHI<br>WWW.PESHI.COM
låten e najjs helt klart ... det var helheten med amphibian swap som var underbar, tropiczone verkar ha samma bredhet och stajl ... kommer bli ett hett släpp .. (orko och nadasdi låten är det jag ser mest fram emot tror jag, haha, så man måste nog köpa cd versionen med) kul med den nya 7an på sidan med... hett med of mexican descent!! big up bobby och alla inblandade i tropiczone.. jag längtar
"kul med den nya 7an på sidan med... hett med of mexican descent!!" höh, Of Mexican-sjua?? ser inte...
Ny låt: "Mr. Blatteloverman"!
micket fiint! slår lätt det mesta som droppats här innan. gött att alla inte har blivit smittade av mtv viruset Big öpp!
HISINGEN MOTHA FRRUKKIN ÖL STARS BRIITCH!
den var lika tung som du e het... =) haha
riktigt fet peshi fan de va längesen jag hörde nått nytt med henne SKÖNT
stela trummor annars fet låt.
Fet låt! Eftersom jag e är scratch nörd så diggar jag cutsen som fan. Vem är det som cuttar loss?
han heter LD som cuttar och jag vet inte mer om honom än att han är LMNO's DJ.
visionaries! weeeeeee
mama said knock you out
så så bra! gah... älskar både peshi och LMNO... grin & bear it!
28
Ganska bra låt, digga första versen! Peshi's vers var helt okej!
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet. Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand
Producent
2006-01-21 21:46
Låten va helt ok...LMNO = Leave my name out va riktigt tung ( som alltid ) men hon bruden Peshi tyckte jag inte höll måttet för att köra med LMNO men låten va tung....
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Jag tyckte att kvinnliga räppärn lät nasal o dunkkel + mycket ointressant. USA-killarna gör sitt på ett bra sätt, men aningen tråkigt även det. Inget jag lyssnar på mer än denna ggn.
har aldrig hört peshi förut...men hon borde inte slösa sin uppenbara talang på såna dåliga låtar. antar att d kanske e för att jag inte diggar sånhär backpacker style rap.
www.myspace.com/youngivy<br> tro mej, jag är skitduktig på att rappa
riktigt najs Peshi!!bättre och bättre för varje låt som kommer.
Grymt tungt ju! Tajt rapp och fräsht beat! Päjs
skön låt. played out titel dock :)
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
haha ja titeln tar jag på mig, sattes pga tidsbrist