I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Radi-YO: Gangstarapspecial med Gubb...

Svensk Hiphop - Audio & Video

Admin

2006-01-05 15:26

Radi-YO: Gangstarapspecial med Gubb...

Så tungt! Nu på måndag den 9e januari är det dags för Radi-Yo att mätta alla radiolyssnare på hiphopfronten. I januari kör vi (Pontus, Christan och Kazuma) Inte en timme utan istället TVÅ timmar. Den inledande timmen har vi Göteborgsrapparen Gubb i studion för att spela och snacka gangstarap med oss. NWA, M.O.P och annat smarrigt kommer varvas med snack. Den andra timmen kommer jag och Chrille ägna åt våra egna favoriter från 2005. Det blir lite av en årssammanfattning skulle man kunna säga. Under den här tiden kanske vi även passar på att bjuda in lite vänner i studion. Vem vet vad som kan hända när Guldhederna sitter bakom micarna?

För att lyssna behöver ni bara ratta in 103.1 på FM-Bandet eller streama sändningen på www.gnf.nu

När: Måndagen den 9e Januari.
Tid: 20.00-22.00
Frekvens: 103.1

2006-01-05 15:37
Härligt, blir ett litet julbord, gangstarap med 2005 som efterrätt. dope!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-05 19:36
försök nu alla som kan att lyssna på det ok...

illizit...
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2006-01-05 19:37
chill som fan. blir gött att koppla av med på kvällen efter första skoldagen.

gött att ni har två timmar nu boys och trevligt att det är måndagar för då är det itne lika mkt annats som händer för mig iaf.
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2006-01-05 19:57
kan ni inte lägga upp audio sen?
Always in trouble/You can blame my mother/Gave birth to a gorilla and raised him in the jungle

2006-01-05 21:48
ooh, gubb! det här får man inte missa :)
Sopsäck Serenad
Admin

2006-01-08 23:11
OBS! Det har blivit en radikal tidsändring i sändningen. Radion kommer att sändas mellan 18.00-20.00 imorgon måndag. Det kommer bli ett skitbra program.

Avsnitten kommer förhoppningsvis upp på internet. Men det kan ta ett tag, men för er som vill höra lite exklusives med Gubb och Calle P, checka imorgon liven.

2006-01-08 23:15
offf blir å lyssna, fan får inte glömam denna gången..
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2006-01-09 13:54
Kommer att spelas en ny låt med Gubb & Calle P exklusivt för Radio Yo. En osläppt låt från kommande mixtape proddad av Obnoxiuz.
dont miss this!
RICO WON - Accept What You Can´t Change ...Out Now on illizit!
www.illizit.com

2006-01-09 14:31
hoppas man hinner hem till 20:00 bara
- Gôr-many.

2006-01-09 14:42
hehe såg nu att det e 18:00 - 20:00 aja får hetsa idag då :)

kan inte när guldheden sänder live :P
- Gôr-many.

2006-01-09 16:30
vi är på väg ner till radion nu, glöm ej ok...
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2006-01-09 16:35
tek nu gjorde du mig förvirrad... stod det inte i första inlägget att det börja 20.00 ??

så... när börjar det? 18 lr 20 ? :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-09 16:50
conzeKwence.. 18-20 idag!
Admin

2006-01-09 16:59
Nu drar vi, sena som vanligt, haha. RADIO!

2006-01-09 17:32
Trevligt att mayornas P32 och ARillizitMuzik P1 har varannat inlägg i den här tråd :P
Whipper är sjuk i huvudet //OSTbre

2006-01-09 17:33
faaan va kul,... hoppas att de inte är sista gången de blir sånna här överaskningar,.
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "

2006-01-09 21:40
Wake tha fuck up!!
Vi kommer inte att lägga upp någon mp3a idag utan den kommer tidigast imorgon pga tekniska skitfel.
www.fucksolar.com

FUCK SOLAR

2006-01-09 21:59
haha bagheera det förstår jag.
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2006-01-09 22:44
största skiten jag har hört,.. vilken gojja va faan gör akon å sean paul där?!?! nu gott folk skall vi lyssna på gangsta rap skit snack,.. nää de var illa sry, radio stationen e juh iof skön i övrigt men de där var juh gojja..
Admin

2006-01-09 23:15
PhatSniper: Vad fan snackar du om?

Det var fett kul. Tack till Gubb, Johan och Arvid för ett fint samarbete. Chrille ill miss you. Se fram emot nästa månad då det blir klubbspecial med Dj Confuze och Dj Dainja i studion istället.

2006-01-10 01:39
mfs så jävla mycket nwa å mop hörde jag juh inte å ni kanske kunde ha spelat åtminstånde en wutang joint?

2006-01-10 03:18
ahha missade det med e fan puckad ibland, får vänta på mp3 :)
- Gôr-many.

2006-01-10 07:20
Det var bra som fan! Fett att ni spelade en Gagle låt dessutom!

2006-01-10 08:23
haha, det spelades ju både mop och nwa, det var 2 timmar, första timmen var gubb med, andra timmen hade vi ej med att göra, det blev fett i alla fall
tack alla inblandade, det var skoj som fan

whipper: vad fan gör du i dessa trådar anyway, du diggar ju inte ens våran skit, men vi brukar ju ej hata på din idol fronda, ändå är du överallt och tjötar skit

2006-01-10 08:25
och mp3 kommer som sagt var snart

phatsniper : lyssnade du på ett annat program lr?!

2006-01-10 09:03
fett ser ifram imot mp3..
- Gôr-many.
Rappare

2006-01-10 13:14
Tack hela Radi-Yo gänget! Kul blev det. Hoppas lyssnarna diggade skiten + blev nyfikna på vad som komma skall från illizit Muzik 2006...

fridens liljor
GUBB - PSALM :23: Nya albumet UTE NU ! via whoa.nu el best den limiterade tryckta uppl direkt fr [email protected]

2006-01-10 13:31
det var mycket strul med studiodatorn och inspelningen vet jag. filen är ju dessutom dubbelt så stor denna gången mot tidigare gånger, men det lär komma snart.

2006-01-10 14:20
ja de måste jag faan a gjort i sånt fall asså tyckte ioof att jag gick in på sverigesradio.se å klicka på p3 street,..... lira poker samtidigt så de skulle vara om jag lirade viktiga potter undertiden dem kom men ahh,.....

men var de inte en massa sean paul å akon å sånt skit?
de var bra asså, men temat kunde varit bättre hållt asså.-

2006-01-10 14:32
PhatSniper: detta var itne sveriges radio utan studentradion 103,1

2006-01-10 16:24
Haha, va snuvad PhatSniper blev, kan tänka mig förvirringen dock haha..

2006-01-10 21:23
smäll upp mp3:an nu, please...hehe
djsilenceblog.blogspot.com // www.dj-silence.com //

2006-01-11 16:36
Idag hoppas jag den kommer, vill lyssna på lite radi-YO ikväll!
Admin

2006-01-11 17:58
Här kommer månadens skapande till er glada människor som är sugna på lite radiolyssning.

Radi-YO - EP05 - Del1

Radi-YO - EP05 - Del2

Trevlig lyssning!

2006-01-11 18:08
tack! men va långsamt det går ?
Always in trouble/You can blame my mother/Gave birth to a gorilla and raised him in the jungle
Admin

2006-01-11 18:21
Den som väntar på något gott. Ni som får ner programmet får gärna slänga upp det på någon annan server och posta här i tråden.

2006-01-11 18:41
tack radio-yo

och vi ska säkert kunna lösa en hemsida att lägga upp gubb intervjun på, återkommer ang detta

peace

ILLIZIT MUZIK!!!

2006-01-11 19:39
Det gick galet långsamt att ladda ner :P
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet.
Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand

2006-01-11 19:40
fettttt seeeeeg nerladdning.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2006-01-11 20:18
det finns massor av snubbar som vill hugga oss!

2006-01-11 22:14
Håller på å löser något sätt att få upp programmet på nån hemsida så håll ut. Vi löser detta inom kort. Massa feta gamla låtar som kickades + Gubb & Calle P låt så dett är värt att checka...

återkommer så fort allt löst med uppläggning på nån hemsida
( Vi vet...sinnessjukt att vi inte har nån själva MEN illizit.com kommer inom kort!
RICO WON - Accept What You Can´t Change ...Out Now on illizit!
www.illizit.com

2006-01-11 23:55
del 1
del 2

DÖNA !
Out in the streets, they call it döööööööönaaa...
Döna Söundtrack..
www.myspace.com/donainc

2006-01-11 23:56
helvete, kukade till länken till del 2.

del 2, utan tillkukad länk

DÖNA ! (igen..)
Out in the streets, they call it döööööööönaaa...
Döna Söundtrack..
www.myspace.com/donainc

2006-01-12 15:58
Tackar herr B...

Komigen nu och lyssna för intervjun med gubb blev riktigt grym!
www.fucksolar.com

FUCK SOLAR

2006-01-12 16:06
intervjun ni gjorde med Gubb måste nog vara eran bästa.
men att ens sitta och fundera på om en legend som Eazy E var gay eller inte.. och sen disskutera det fram och tillbaka är ju ett hån mot hela Gangsta rap genren..hehe
djsilenceblog.blogspot.com // www.dj-silence.com //

2006-01-12 16:36
Tycker fortfarande ni låter väldigt osäkra och snackar bort er ibland, men det blir bättre för varje program som går. Första timmen med Gubb var nice, men varför snackade ni om Bushwick Bill som han typ var död (The Foundation kom ju fan 2005). Andra timmen var inte så bra men det har ju med min smak att göra, t.ex en ganska kass "sitta i bilen och känna basen" låt tycker jag, ni borde spelat något från dirty south fan!!

Varför var den där Arvid där igentligen, hade ju inte mycket vettigt att säga..

Kul med hiphop radio i GBG hur som helst!!!

Admin

2006-01-12 17:16
Dj_Silence: Men alltså vi är väl inte direkt genomseriösa. Kanske svårt att förstå sig på om man inte känner oss, men nog hörs det allt att vi bara driver.

Ferm: Arvid har aldrig varit i radio. Vi är heller inga proffessionella radiopratare. Arvid fick vara med i radion för att han är en god vän till mig och för att jag ville ha med honom i programmet. Majik Most & L Logic låten är ju bara så tung dessutom. Men kul att du ändå verkar uppskatta programmet!

Hejdå Chrille! Vi får göra ett fett reunionspecial när du kommer hem i maj? juni? Då ska jag spela "Onyx - Welcome Back" för dig =)

2006-01-12 17:57
Hey whattafuck, det låter som en grym idé!

Ferm, tja jag är ingen södergrabb om man säger så.
Fast testa att sätta dig i en bil, sätta på Dangerdoom plattan, låten med CeLoo (btw, det är ju fan en soufdude med på låten!), höj basen och volymen för att sedan skrika med i reffen. Och om du fortfarande inte diggar tja då har vi väl helt enkelt olika smaker.
www.fucksolar.com

FUCK SOLAR

2006-01-15 00:47
gott folk, dom nya länkarna är lättare att lyssna på, så sätt igång...

illizit muzik!!!