Redaktionschef
2005-12-30 13:30
Aktuell Mp3: Max Peezay feat. Fattaru & Matte
Ny svensk hiphop upplagd på startsidan! Den som gillar att drömma tillbaka till dagarna när Fattaru kickade snabbt lär digga lite extra :) ________________________________________ Max Peezay feat. Fattaru & Matte - Emergency (första femman remix) Häromdan släppte Tom från Fjärde Världen sin första soloskiva, "Discokommittén" , under namnet Max Peezay . Här ges en exklusiv remix på första singeln, där alla medlemmarna i Fattaru samt Matte (från Fjärde Världen) gästar. Mer info hittas på www.devrim.se
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Matte lade lätt den skönaste versen! Känns inte som Fattaru-grabbarna orkar med det snabba tempot längre... förutom rahbalder som också va grym.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
tycker det är rätt galet!
Herregud, hoppas dom inte la ner tid på denna låten...
En del av Skåne Massiv. http://www.myspace.com/skanemassiv http://www.myspace.com/feffe
Riktigt tung låt, det ryker kvalité om den tycker jag! Alla lägger sina verser tight som fan också... Ska tjacka plattan.. Päjs
beatet va ganska coolt, irriterande hi-hat bara, och rappen passade inte på beatet. annars sjysst, gillade crunk känslan ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
bland det sämsta jag hört av nåt folk kallar elit i det här bananlandet
Shit...
Håller med EverydayHooker. Och ingen ska börja snacka om att "Sverige inte är redo". För detta är helt enkelt inte bra. Tyvärr. Gillar dessa grabbar annars.
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
Jag undrar bara vem som mixat verserna och vart dom spelat in det?? För verserna låter grymt mycket vardagsrum med dålig mixning.. Beatet låter hyfsat nice men en halvtaskig mix och verserna är hyfsade till grymma i vissa fall.. Men vafan.. halvdålig ljudkvalité idag är galet onödigt..
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn | www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se
rimmet: snabbt igen och ars-e-le.. haha, vafan? förövrigt håller jag med Xeilon.. ljudkvalitén var ju skräp.
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
den här låten var inte min kopp av te.. rätt genomdålig faktiskt..
Tycker att den var sådär, diggar beatet som fan fast jag tycker att Emergency originalet är skönare. Känns som att Tom och Mackan (?) är dom enda som orkar köra snabbt, det andra låter lite halvslött
orginalet e tokigt mkt bättre!
Gillar...
tycker detta va nice
i remember when originality was the key!!
bara jag som tycker mingan blivit sjukt mycket bättre?
kasim upp i mixen hur gåre
gimper Nej, jag håller med dig... tänkte också på det när jag hörde den! Säger det än en gång, grym låt!
fett fett...
http://fredpajorden.com
i dont like the way this is going. beatet var inte min smak så jag kunde inte paya någon attention till the lyrics.
håller med, gimper, tyckte faktiskt mingan gjorde bäst ifrån sig! Men överlag blev jag ganska besviken, den var inte så grym, vilket är synd med den laguppställningen.
Jag var tvungen att ladda hem den här låten för att höra Fattaru. Längesedan jag lyssnade på svenskrap för det suger riktigt rejält. Men det är roligt att höra Fattaru igen. Mackans flow är alltid lika bra!
Discokomitten är e riktigt nice skiva, fick den på brevlådan häromdagen...big up
var det bara jag som tyckte beatet var fattigt..
glömde frågetecknet där..
Bara beatet som var värt namnet...
At the gates of Eternity...
dom försöker med free 6 maffia lr vad dom heter
gillade inte för mkt =/
Niceness!
förbaskad P17 nej dom "försöker" göra grime på svenska o tycker dom lyckas riktigt bra m det
i remember when originality was the key!!
tycker inte att låten håller den standard som den borde.. visst lägger dom det bra men inte något spec enligt mig.. beatet e inte riktigt min stil då heller..
La Ke Hänger.! Www.myspace.com/henxx <-- check it out
Riktigt dåligt, vad håller dom på med? Så sjukt wack mixat, verserna är helt olika mixade och dessutom helt dämpade. Rah Balder är min favoritrappare i det här landet, förstår inte riktigt vad de håller på med här dock. Tycker man kan ställa betydligt högre krav på Special Blend. Orginalet var ju skitfett!
tyckte den va skön roligt med lite variation med beatet mycket variation i flowet från alla fett skön helt enkelt
Gillade faktiskt det här.. södern ftw
Hade inte det här varit dem de är, hade man inte sagt så här bra om denna låt. Nej, jag är fan inte imponerad.
We came from a distant land, our lives allready planned. We came in ships from across the sea, never again home we would see. And now we become american fruit, with african roots.
riktigt tattigt beat
keep em coming... det var på tiden att första femman gjorde nåt.
ich lebe fur hiphop
mer svensk grime! cool låt. grime är vackert.
Sopsäck Serenad
neh tycker inte om det om man tänker på va dom kan göra....but that´s just me....
what u eat don´t make me shit
hahahaha shiii.....va håller dom på med ? låter som nått e-jay beat...speciellt trummorna....och sen nån jävla rave-synth på det ?...wtf.... släpp hellre inget alls om det ska låta så här.....shiii
House is hiphop on fast forward ..
dom är avdankade asså.. hur fan kan dom komma undan med nått sånt här? rahbalder är den enda som håller något slags mått endast tack vare hans röstläge och att han gör det lugnt.. alla dom andra mumlar, snubblar på orden och gör bort sig.. usch
damn, what's wrong with my generation? we was the cream of the crop but it seems we've been robbed that's what happens when you trade in all your dreams for a job
Känn som dom tänkte "Vem fan bryr sig? Det är ett jävla internet community".. Jag tror inte detta är material som kommer höras på något annat ställe än här.. Whoa är INTE hela världen :)
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet. Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand
Jag tycker låten är rätt intressant faktiskt.
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
Varför klanka ner så mkt? Tycker ni kräver för mycket. Måste allt vara så jävla bra hela tiden? Verkar mer som att det är en "grej" att ni ska klaga hela tiden. Killarna lägger upp en gratis låt, var glada att ni ens fick lyssna. TACK, för att jag fick lyssna. jag tycker iaf den var grymt skön!
352 Du kan ta en smålänning ur småland, men aldrig småland ur en smålänning.
Redaktionschef
2005-12-31 16:39
Tack agda , ja jag fattar inte grejen med vissa personers inställning till den här "aktuell mp3"-grejen. Det här är whoa. Ett musikcommunity på Internet. Det ska mycket till att en stor artist ger sin bästa låt till oss. Det läggs ned massor av tid från mp3-crews håll för att i huvud taget kunna erbjuda er möjligheten att lyssna på låtar som dessa. Är det dåligt? Skit i det då. Det kanske faller dig bättre i smaken en annan gång. Måste allt vara bu eller bä?
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Oracle P22 Det står faktist att man har möjlighet att kommentera låter, och det innebär la både bra och dålig/a kritik/komentarer? annars tycker jag ni borde ta bort möjligheten att kommentera låten om man inte får säga att det var tråkigt beat, dåligt flow eller att man tycker att det dom gjorde innan plattan var bättre osv. på ett musikcommunity ska man la just kommentera och säga vad man tycker om musiken? halva om inte hela grejen!
smells like funk
Jaha... detta var la inte så bra eller... För såna som mej som faktiskt uppskattade typ... fattaru när deras första platta kom så är detta ett stort steg bakåt... Beatet är jobbigt, aja.... Rappen är inte ens nice.. Mackan brukar ändå kunna leverera nån slags kvalitet (i mina ögon) men här är både han och Rahbalder (en annan favvis ;)) riktigt sunkiga tyvärr.. Retur är besviken...