I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-12-28 02:52

PESHI - Ny Video

Ladda ner den nya videon på SVU

" I våras släppte Peshi, en av Sveriges mest egensinniga rappare sitt debutalbum "The Work Of Art – The Art Of Work" på sin egen label Impersial Sounds. På releasedagen fick hon äran att öppna upp för John Legend i Stockholm- en perfekt start på releasen.

Albumet har fått otroliga recensioner och singeln Hush Hush spelades flitigt både på radio och i tv och videon klättrade upp till tredje plats på MTV Up North. Under hösten har hon bland annat spelat på olika jazzfestivaler i Sverige och öppnat för Jaguar Wright på ett utsålt Vega i Köpenhamn. Utöver det har hon också passat på att spela in en låt med LMNO från Visionaries, som ni kommer få höra mer om när skivan Tropical Zone släpps i början av nästa år.

Jasper Flute har mixats och levereras nu i en ny version, lite orientalisk och ettrig som en törstig mygga. Remixen är gjord av Kids On DMT. En up’n’coming producent på Impersial Sounds. Denna remix har fått folk över andra sidan Atlanten att viska, hoppas Sverige är lika redo.
- SVU

Kolla på Videon Här
PESHI - JASPER FLUTE

Lyssna på Singeln Här

www.peshi.com för mer info...

GOTT NYTT ÅR PÅ ER FOLKS
// Impersial Sounds

2005-12-28 03:09
Grattis som fan till framgångarna, det är riktigt kul att se indipendent scenen växa fram och att fler och fler bajsar på apor som exploaterar talanger och väljer att släppa på egen label istället.

Låten är som en del annat (även om jag inte alls hört mycket) jag hört av Peshi, edge-löst. Det känns som ett steg ut i originalitet och nyskapande men återknyts genom superkromade och finputsade ljudbilder. Jag vet inte varför men jag vill ha det smutsigt med Peshi. (lät det snuskigt?)

Jag minns hennes första liveshow (sa hon att det var iallafall) på Alcazar i Stockholm. Då rappade hon på ett Aesop Rock beat har jag för mig, och det lät riktigt jävla bra. Jag tror jag gillar hennes rap, men på dom få låtarna jag har hört så har det nästan låtit likadant, lite som en kvinnlig variant av Prosperous med den rullande melodiösa rytmen i textlödet.

Min personliga gissning är att Peshi kommer låta skitbra om ett album eller två för just nu får jag inte samma känsla av hennes musik som jag får av hennes bohemiska karisma och utstrålning.

Angående videon så tycker jag den var riktigt bra. Otroligt snyggt med överexponeringen av kvällshimlen som fick en mörkblå/grå ton. Är det en brusreducerande effekt som ligger på också? Bilden är silkeslen, skitsnyggt. Det enda negativa är det enformiga i de hoppiga rörelserna pga snabbspolningen, en kontrast av slowmotion klipp skulle vara sjukt hett. Och sen de där billboardinklippen, de var skitsnyggt gjorda, även grafiken bakom Peshi men jag tycker de hade för starka kontraster, vilket gjorde att rutan stack ut för mycket ur omgivningen (med undantag för detn bleka vita, pappersliknande billboardrutan).

Allt som allt, skitkul att se att det går framåt för dig Peshi. Lycka till som fan!
http://www.LQP.se - The Portal To Self (ehm, myself, that is)

2005-12-28 03:21
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-12-28 03:26
Snygg video men inget som tilltalar mig musikmässigt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-12-28 03:53
Fätt shaijz!
Det jag gillar bäst hos andra är mina förväntningar.
(www.myspace.com/tungviktarna – Samvetet säger: bli den du är!)

2005-12-28 04:33
Det känns som ett steg ut i originalitet och nyskapande men återknyts genom superkromade och finputsade ljudbilder.

hehu. jag är lite fullså nu ser det där ut som den värsta pretentiösa skiten jag någonsin läst ;)

bra video dock!
"stora artister i USA nu för tiden är inget man vill prodda direkt" <--- generisk 16-åring i producentforumet låter oss ta del av hans tankar

2005-12-28 04:41
jävlit läcker video... låten e schyst... diggar dock originaletversionen mycket mer...
What would macgyver do?

2005-12-28 22:23
va fan är husen ifrån?!
ser ju ut som majorna, gbg
fan va nice

big up peshi!!!
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
Admin

2005-12-28 23:57

2005-12-29 00:02
skönt o se att det finns nått bra kvar o sverige och att dom reppar Max i videon!

2005-12-29 00:26
cool virdo till en väldigt bra låt bra gjort
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet

2005-12-29 01:11
sjukt jävla snygg video. tror ärligt talat aldrig jag sett en snyggare video inom svensk hiphop. låten är också rätt fet. riktigt nice :d

2005-12-29 01:19
Peshi är så jättehet, jättehet!

Grym video skön låt
Gröna å vita hjärtan som glöder

2005-12-29 01:26
By the way, är hon singel eller fortfarande ihop med Ågren?
Tyckte ja såg han i vidieon
Gröna å vita hjärtan som glöder

2005-12-29 01:30
det är synd att se henne göra bort sig med alla hip hop moves.. tänk om hon gjorde något nytt istället för att rappa som alla andra.. hon är ju lite speciell...varför inte göra nått specielt`?

2005-12-29 01:45
Såg ut som om den va inspelad i sthlm och gbg.

Jävligt snygg video, även om jag gillar "orginal-låten" mer.. Men den här mixen passade bättre in till videon
..

2005-12-29 02:23
Men hallå?! Videon var ju inte så överdrivet grym. Jag kan inte videoredigering och dess termer, men det såg ut som att någon nyss hade lärt sig använda bild-i-bild-knappen, och ville stoltsera till överdrift med sina nya skills.
www.bryanlustig.com

2005-12-30 20:14
ööööstergöööötland!!!
www.myspace.com/marcusgraap
www.myspace.com/stacsofstamina

2005-12-30 21:22
Wow e inponerad,hon börjar bli bättre och bättre för varje dag...tycker fortfarande att hon har för ljus röst men samtidigt så är hon så orginell på nåt sätt...
Videon e klockren.

2005-12-31 12:44
Fan vilken skön röst hon har. Men inget tar Hush Hush :)

2005-12-31 13:26
Grattis Peshi!

Fett soft. D går bra nu...

Hollla
internet schminternet

2005-12-31 14:32
skitfett! kul att de går bra.

2006-01-01 19:50
hon e riktigt ful..
When someone seems too good to be true, they usually are..

2006-01-01 20:26
Bästa svenska video, inte musikmässigt utan videomässigt så att säga. Här ser man direkt att man har lagt ner med tid än nån anna svensk rappare som alltid har fattiga videos, nästa pinnsamma. Var bara lite störande att man såg henne rappa i skyltfönster för många gånger.

Hon e ihop med Org12?

2006-01-02 00:00
ja de tror jag att hon är fortfarande..

fet video, lite obehaglig, låten var också fet..
niceness.. fast kommer inte köpa nån platta, inte gjort de på länge

för dyrt med skivor..
Det va bättre förr, svenskunderjord!

2006-01-02 15:59
JÄVLIGT snygg video låten är också jävligt skön måste jag säga
David VS Goliath

2006-01-03 08:39
katastrof att hon är tillsammans med org 12 :P
SKU - SKU - SKULASON!

2006-01-03 19:59
Fet video!

Påminde mig om Dj Static och Nat´s video, inget dåligt med det ;)

.wmv)www.1mc1dj.com

Tycker faktiskt att den är lite äcklig, med fiskarna..ugghh. Hehe.

/Critical

2006-01-04 08:57
big upp mycket snygg video å fet låt, fortsätt jobba på
Rotten Gothen 2013

2006-01-04 20:09
Skönt att hon gick över till engelska, hon lät som ett mongo på
svenska.. Nu lät de faktiskt bra! Videon va helt okej, fanns en del
brister men även en del fina grejer!

Blev överaskad faktiskt! Förut tyckte jag hon sög, nu är hon ändå
helt ok!
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet.
Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand

2006-01-06 13:09
den var faktist nice :) hmm ja vill höra henne på svenska oxå dock, tycker hon var fet där med.
Lilla Edet | www.tokish.se | Forgotten Souls
Producent

2006-01-08 16:01
skön video

2006-01-08 23:09
skön som fan. äckligt snygg.
Nakna träd kastar fåglar åt helvete

2006-01-08 23:34
fet video fet låt..

diggar att den e inspelade i gamlestan i början, gamlestan i mitt hjärta
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2006-01-20 20:06
Stort jävla TACK!
Tack alla som digga videon & låten...Underbart!
Så mycket som folks vanligen pissar på svenskhiphop här på whoa så är det glädjande att se så mycket kärlek....
glöm inte..kärlek föder mer kärlek..Big Up!

Det ligger mycket jobb bakom videon som till sist blev super nice! Kunde inte vart mer nöjd.. =)

Kids in DMT dödade verkligen på beatet.
Så passa på att inhandla 12an när den släpps så ni kan bumpa instrumentalen för beatet är verkligen är historia i sig.

Håller er uppdaterade

En sak till ..
LMNO & Peshi - From Sweden To California ..
Kolla in ...Ladda ner...Höj stereon! =)

Kärlek & Värme
// Peshi

WWW.MYSPACE.COM/PESHI<br>WWW.PESHI.COM

2006-01-21 16:36
Snygg jävla video och helt aight låt! Big up...

2006-01-22 00:41
right, videon är riktigt snygg.
låten är nästan lite fet också !
trevlig överraskning.
WWW.ISMEN.NU

2006-01-22 00:52
kuk
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2006-01-27 12:47
sjukt bra! peshi är en av sveriges vackraste artister. lätt

2006-01-27 12:47

Videon är riktigt snygg, och låten är bra. Mer!
It's all alright!<br>

2006-01-28 00:22
riktigt feeet
grymt gjord som fan
diggar detta, va länge sen man såg en så skön video från nån i sverige..skön idé och musiken och allt ingen tvekan alls
big upss

2006-01-28 23:20
videon är bättre än låten. men gillade elåten oxå
fcuk spleling

2006-01-29 15:22
Peshi var nyss med på nåt program på UR TV.. det lät verkligen inte bra.. :/
"Den tjocka killen i Trippel Ett"