I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Aktuell MP3: Lightheaded - In The Building

Svensk Hiphop - Audio & Video

Redaktionschef

2005-11-10 07:22

Aktuell MP3: Lightheaded - In The Building

Hej på er! Torsdagmorgon, och ny hiphop på startsidan för gratis nerladdning precis som vanligt. Hoppas ni gillar. Vill även passa på och påminna om dessa låtar som medlemmarna i gruppen släppt tidigare på whoa:

Braille låt 1
Braille låt 2
Othello

Lightheaded - In The Building

En av USAs mest lovande positiva hiphopakter, Lightheaded , består av Braille , Othello och Ohmega Watts . Veckans aktuella mp3:a "In The Building" är direktplockad från gruppens senaste album "Wrong Way" , nyligen släppt på Tres Records.

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2005-11-10 09:46
very nice...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-11-10 10:10
boom bap!

mycket trevlig låt!
advar

2005-11-10 10:24
tuuuuuuuung... me like.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-11-10 11:55

Gillar den mkt, men det är inte min hip hop stil riktigt.. Fast det är en might heavy låt!! Jazzigt =)... Sjukt skön faktiskt, den blir bättre ju mer man lyssnar fan :):).. Vet inte riktigt om jag gillar första killens röst dock, men hans lines är fina som fan =), lite lätta kanske.. Dom två andra diggar jag riktigt mkt!!!
They wont belive me/ MAAAAAN / Im high (Smokie in Friday)

2005-11-10 12:45
lite väl för mycket "bestie boys old school amrikansk" känsla för mig kanske eller va ja nu ska beskriva det som, men men.. jag gillade inte detta så mycket iaf, det var inge fel på varken flow, beats ellr txt ellr något sådär rakt av, bara att jag totalt inte fann något intresse i hel-heten av detta..absolut inget ja skulle sitta o lyssna spontant på när ja sitter o chillar vid datorn iaf, elr ska dricker mig salongs berusad elr redlös och laddar upp inför ugången en lördag kväll kanske..
men att en låt jag känner så för som denna dyker upp som mp3 förvånar mig inte så mycket ändå, dom här i detta fall verkar ju vara "halv kända" mer elr mindre som dom flesta som får vara med på veckans mp3 är.. känns lite som att det kanske silas bort en hel del bra artister bara pga att han/hon dom inte har ett just ett "känt" namn eller släpper en skiva i samband med sitt bidrag..men ja ska inte anklaga admins elr liknade för något ja inte har en aning om, vad som händer innanför whoa´s dörrar är väll upp till oss att bara fantisera om=)..men att de inte kommer in mer "super bra låtar" eller ska man kanske säga att de inte kommer ut mer bra låtar än vad de gör är lite underligt iaf tycker jag..

steg upp för en stund sen plus att jag är förkyld så inni helws,så döda mig inte för att ja framstår ha lite underliga åsikter elr tankar ja tänker lite skevt nu fast ja hoppas min kanske långsökta mening kom fram någonstans iaf..piiz
*Jag får ofta hypnagoga hallucinationer i form av ljud*

2005-11-10 14:42
bombap
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013

2005-11-10 14:43
fetast på länge .. jävligt skönt beat, tight rap. tip-top!
www.myspace.com/liahproductions

2005-11-10 17:16
tung
Misstag blir till erfarenhet!

2005-11-10 17:56
Har hört låtar jag gillar bättre av medlemmarna från denna grupp, men den här va helt ok. Gillar ju själv den positiva hiphopen fett. Så det är alltid kul när det dyker på nått sånt här på dagens MP3 :)

Ännu mer sånt Oracle ;)

Peace
Först Jesus, sen:

Hiphop, Soul, musik!!

2005-11-10 18:28
Nice som fan, ladda hem!
Konsertbesökare

2005-11-10 19:13
Gillar Braille och denna låten med gruppen ifråga är ju grym. Tänker mycket Jurassic 5, som en komplimang då. Soundet är fint, nån skiva med gruppen hade ju inte varit totalt fel.
http://enemtee.tumblr.com - Musik och kultur går hand i hand.

2005-11-10 19:14
så läskigt bra skit, braille är min nya hero. daaamn

Redaktionschef

2005-11-10 20:56
mak-d > skivan är klart köpvärd, stabil från start till slut, sök på google så ser du att den fått mycket höga betyg i recensioner. Skillnaden jämfört med förra skivan är att den här är mer street och jämnare än debuten, den är lite djupare, det är mer fokus på rhymes än melodiska beats om man säger så. Ohmega Watts har producerat majoriteten av skivan och Moonshine har tagit ett steg tillbaka jämfört med på debuten.

Om man inte ser storheten i den här låten/gruppen idag så hoppas jag verkligen att man gör det i framtiden.

2005-11-11 09:45
skit grymmmm låt!
lite jazzigt,,så underbart!:)

denna hammnar på 10top av alla veckans mp3:or

puss kram

fridens
http://www.kingsizemagazine.se/News.aspx?ArtNo=22022

2005-11-11 12:26
1st guy Remindz me a lil of Q-tip, nice här..verkligen skillade personer i denna låten, speciellt andra killen. 3 hade laid back skön rap. Hela låten var rolig att lyssna på. Well done boy's!
Jävla förbandade förband
Redaktionschef

2005-11-11 12:46
ZooLive> Andra snubben är Braille. Checka hans soloskiva:

Shades Of Grey

För mig top5 förra året. Riktigt bra.

Rappare ett är Othello och rappare tre är Ohmega.

2005-11-12 18:39
Jävligt nice låt jag älskar jazzig hiphop och detta låter lite oldschool också vilket jag diggar mycket.
Får nog ta o köpa deras senaste platta

2005-11-13 01:47
I samma klass som Braille - Scatterhead & Othello & The hipnotics - classic ! ;)
:)

2005-11-14 12:03
nice som fan

ska lätt köpa skivan...det är sådan här hiphop jag gillar
to weird to live, to rare to die

2005-11-14 16:27
han i mitten har grymt flow
 DIF!

2005-11-14 18:07
Riktigt bra. Boom bap shit. '88 shit.
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.

2005-11-14 20:51
Härligt... Så skall det låta.
Hälsningar från Finland:
www.johankvarnstrom.com