I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ny Mp3 från Timbuktu - Mediamassakern

Svensk Hiphop - Audio & Video

Groupie

2005-10-18 21:22

Ny Mp3 från Timbuktu - Mediamassakern

Tänkte bara tipsa om att det finns en ny Mp3:a, vid namn från timbuktu uppe på

http://www.jujurecords.com
http://www.timbuk.nu

Låten heter Mediamassakern och verkar vara proddad av breakmecanix

Här är en direktlänk:

Timbuktu - Mediamassakern

Tyckte faktiskt att den var riktigt nice

2005-10-18 22:49
Stort fett word på allt han säger. Mycket bättre än många låtar på skivan. Nästa gång nån frågar mig varför jag inte kollar på TV så ska jag låta dom höra den här låten=)
Real ninjas

2005-10-18 23:07
Skönt beat som fan, skönt svängigt.

Bra att man får höra nytt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-18 23:08
Säger precis som Empire som stal orden ur min mun...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-19 01:01
riktigt tung! lyricism to max..LUND blucka!
http://www.myspace.com/choysmusic

2005-10-19 16:56
Japp, producerad av Breakmecanix.
http://www.jujurecords.com

2005-10-19 17:03
Jäävligt fet måste ja säga faktiskt, har pumpat dagen ur.

2005-10-19 21:08
niice låt!

"yo, det här är timbuktu, ni lyssnar på the voice med ännu en reklamfri zone" ;)
 NBS - Nothin' But Skillz
Groupie

2005-10-19 21:28
Lyrical: hahahaha tänkte på det också är han inte med och har sånna där spots på the voice

2005-10-19 21:44
mjoo men antar att de ger klirr i kassan och ger det mat på bordet så fine by me haha
 NBS - Nothin' But Skillz
Groupie

2005-10-19 21:48
Lyrical hehehe jo, speler inte mig någon större roll heller, ingenting i livet är gratis så är det bara, och jag kollar/lyssnar ändå inte på The Voice, mestadels skit där ändå

2005-10-20 08:31
fan jag vet inte om jag ska digga eller dissa låten :/
SKU - SKU - SKULASON!

2005-10-20 11:08
Doggsteppah måste ju ha ett Word för det där. Fast jag ändå tycker att massmedia behöver en och annan känga.

Härligt att Timbuktu bjuder på en låt såhär!
Hälsningar från Finland:
www.johankvarnstrom.com

2005-10-21 15:49
Skitbra skitbra skitbra!
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet.
Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand
Groupie

2005-10-21 18:59
Jag håller inte riktigt med dig om att all info går att få från media, javisst kan man få en väldigt nyanserad bild av olika händerlser så mycket kan jag hålla med om, men du kan aldrig få den 100% (så sant man nu kan få det iaf) sanna historien om du inte varit där själv. För nyheten passerar flera kanaler innan du läser den, dels så har du ju först reportern som rapporterar om vi utgår ifrån att denne har sett händelsen själv (blir enklast så) så skriver ju reportern ned vad den anser relevant utifrån vad denne arbetar på för typ av tidning, och vad personen har för egna tankar och åsikter, där har du en filtrering.

Sedan inkommer nyheten kanske till tidningen/telegrambyrån som sedan bestämmer om nyheten överhuvudtaget kan användas. En till filtrering, detsamma gäller även om den kommer till tidningen först, och kommer den från en telegrambyrå till en tidning kan det ju även hända att artikeln blir lite omskriven och då har du ännu en filtrering.

Vad jag menar är att innan du får läsa nyheten har den minst passerat ett filter (reportern) så inga nyheter kan ses som 100% exakta, jag menar sjävklart inte att reportrar ljuger men saker händer på vägen och beroende på person som skriver så blir även artikeln olika utformad (beroende på att vi har upplevt olika saker i livet). Så alltså finns det inget sätt att få 100% exakta nyheter utan det sker en viss filtrering av media.

Sen så är det ju som sagt självklart så att man kan få en väldigt nyanserad bild genom att läsa olika källor, men även där kan man ju säga att en filtrering, dels kan det ju vara så att vissa tidningar vill du inte läsa av olika skäl och samlar du fakta från olika käller så måste du ju sortera det i huvudet

2005-10-22 15:04
Doggsteppah : Jo jag håller med dig mycket om vad du skriver, skulle vilja se en intervju med Timbutu där han får fria händer att tala om vad han menar.

Jag tolkar det som att det egentligen inte är media som är problemet utan snarare den kapitalistiska värld som medierna reflekterar. En organiserad oreda.

2005-10-24 17:06
nice nice... alltid välkommet med mp3:or =)