I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-09-25 11:35

Jay

Jay låtarna är uppe pa www.myhype.se
Ga in lyssna på mayhype radio

www.myspace.com/myhype1

2005-09-25 12:10
grym nice låt ........tycker om soundet härlig hit varning
....

2005-09-25 16:38
vad tycks?
www.myspace.com/myhype1

2005-09-25 18:30
olika producenter cave entertainment, collenweb, red one, topdog entartainment och myhype
www.myspace.com/myhype1

2005-09-25 19:23
Stackars kille... Gud så han kommer att ångra detta när han blir äldre.
I belong with all the glamorous trash, sex punkettes, bruised faeries, kinderwhores and art sluts. And cause rehab is for quitters. Awright?<br>

2005-09-25 21:40
gud så orginellt. Ryde them blingwaves bwoi. Best to the test rest präst show whoa low glow.. blaha blaha..
mama said knock you out

2005-09-25 21:41
kul grej med, produktionerna från sånna lirare som tjänar miljoner på att prodda skiten.. bara för att han är ung å kan svanka ordentligt när han får den i mumin.
mama said knock you out

2005-09-26 16:36
Hands high va jävligt störig....
Fan palla "flås flowet", stavelse, andetag , stavelse....

Player låten va helt chill ,men man pallar fan inte reffen , skit jävla störig smurfsång...

Jay verkar va hooked på "handclap" beats,,, ifs kan dte ju va lättare att hålal takten kanske , fan cyaaaaaaaaaaaa im off coocking up noodles fo sho!
24/7 always keepin it.

2005-09-26 17:58
sorry jag ,,, Dj_Silence P25 jag la in tråden innan

kan man ta bort tråden?
jag pallar ändå inte med alla haters, du vet dem som inte äns kunde knyta sina skor när dem va 12 och frågade mamma om hjälp .. disar nu en 12 åring för att känna sig bättre.. damn

jag vill bara säga att jonathan skriver egna texter och knäker alla former av beats ,,, just dem har låtana är komers så han levererade ngt som passar till det ,, ge han en Underground beats så vaknar nog ni haters upp, han komer krossa alla gränser.

Som artist och text förfatare är han den enda som kan leverera kvalite på 15 min,,, ja ,, han skriver så fort ,, jag ska fan göra en utställning så ni kan bevitna,,, han är nr1... glöm ken, petter, fattaru bla bla bla,,, ny generationen är här JAY o just det viska inte glöma Cami UP UP UP

ni hörde två låtar som vi valde att lägga upp på sidan men det som kommer med i albumet är Exxxxplosion tro det eller ej,,
www.myspace.com/myhype1
Producent

2005-09-26 20:21
player var soft
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2005-09-26 23:06
lifestyle P26 - Jag är också rätt trött på alla talanglösa idioter som börjar skrika "hater" såfort de möter en gnutta kritik.
Kanske den här killen är hiphopens framtid, vem vet. Men faktum är att vi pratade om de låtarna som ligger uppe, inte om hans framtida låtar på underground beats som kommer att krossa alla gränser eller hur det nu var.
I belong with all the glamorous trash, sex punkettes, bruised faeries, kinderwhores and art sluts. And cause rehab is for quitters. Awright?<br>

2005-09-27 02:30
"han är nr1... glöm ken, petter, fattaru bla bla bla"

du har inte riktigt förstått att det inte finns något intresse för en "idol-rappare"?.. folk vill inte se någon kiddo med backslick bli uppryckt i örat av någon skivbolagspamp i exprimenttagen som lever på britneylåtar.

en musiker vill man ha följt med från grunden. man vill kunna säga att man var där från början när han satt i källaren och pushade fulbeats på en synth från sent 80-tal han baxat från tippen. kommer den här snubben upp sig så snackar vi onehitwonder och sen får han sin första egna lya brevid leila k.

sen lifestyle P26 .. du får nog mer credability om du droppar inläggen utan stavfel. ser inte så seriöst ut.

mama said knock you out

2005-09-27 09:33
DegenereraD P25
Du har nog missförstått det hela, Jay började lägga ut låtarna på Internet tills ungefär 30 000 människor hade hört dem och ryktet började gå om en ovanligt begåvad tolvåring. Han fick massor med freebeats och spelade in låtarna hemma med en trög dator med Kefffft ljudkort och en mikrofon från Klasolson värd 80:- ändå levererade han bättre låtar än Ken och gängets väl producerade låtar.
En sak till skivbolaget du pratar om är hans egen som han har döpt till top dog entertainment det innebär att han släpper albumet i det egna bolaget och skivan distribueras av ett större skivbolag

Snälla, Läs presentationsmaterialet innan du börjar yttra dig http://www.myhype.se/artist_jay.asp

Här på WHOA heter han Cäsh och dem flesta i den här Community har hört talas om den här begåvade artisten tidigare

All kritik bra kritik, Tack för ditt inlägg
www.myspace.com/myhype1

2005-09-27 20:28
"en musiker vill man ha följt med från grunden. man vill kunna säga att man var där från början när han satt i källaren och pushade fulbeats på en synth från sent 80-tal han baxat från tippen. kommer den här snubben upp sig så snackar vi onehitwonder och sen får han sin första egna lya brevid leila k."

fan va jobbigt att bedömma musik efter dom här kritererna. jag brukar bedömma efter själva musiken. men jag antar att jag inte är lika äkta..

whoa!..gotta love it!

2005-09-27 20:54
willie_horns P20

jag är inte äkta på en fläck. men jag vill växa i takt med musiken, detta låter som vad fan du än ser på mtv som ska föreställa hiphop.. det räcker med skiten som redan tvångsmatas.

lifestyle P26

Snälla du måste kunna se ett "oj vad bra du är.. FÖR DIN ÅLDER " för vad det är.. en chans att utvecklas och ta det i rätt takt för att kunna droppa något som betyder saker, för både sig själv och för andra, jag har läst presentationen, jag har hört låtarna.. och vad jag ser och hör är ett gäng lirare som står å gnider händerna bakom någon grabb som vill stressa ut musik så att alla vill pola med han.

- han släpper albumet i det egna bolaget och skivan distribueras av ett större skivbolag

så du menar med den raden att han står för alla omkostnader själv och all vinst går i egen ficka, förutom en liten andel av distrubutionen som nu det givmilda skivbolaget får? tveksam serru. ytterst tveksam.

sen det där med att 12åringar startar bolag låter lite skumt bara det.. är han affärsgeni med? Det propsas med reklam för killen i varannat forum av dig, det är pro bono i din värld va?..
tycker det stinker "nej vi är absolut inte ett ihopsatt pojkband" lång väg om detta...

men det verkar inte bara vara min åsikt.
mama said knock you out

2005-09-28 00:45
DegenereraD P25
varför pratar du om ngt du inte vet ett shit om, du tror att du vet hur det ligger till men du har ingen aning om det.

Bakom varje bra artist står ngn alltid å gnider händerna och det är för att dem tror på artisten.
Tror du att en artist kan bli något utan ett team som tror på honom?
du verkar inte ha förstått hur branschen funkar, det kanske är väl därför du gör såna shit låtar som ingen tror på.

Han är delägare i företaget som hans familj driver så ja pengarna kommer in till honom skivbolaget som distribuerar får lön för sitt arbete, dem trycker, marknadsför och säljer skivorna, det är klart att dem ska ha sina pengar,, om du undrar hur mycket dem får så kan du ju hyra boken från biblioteket, den svenska musik branschen så får du veta hur mycket ett distributionsbolag tar.

Att han inte gör låtar som alla tycker om vet jag och jag respekterar andras åsikter. jag försöker bara informera

Men du ska veta att han har konstnärlig frihet, det är så vi jobbar på myhype.

Det propsas med reklam för killen för att han är så jävla bra och många tror på honom och jobbar för att han ska lyckas och göra det han älskar.
www.myspace.com/myhype1

2005-09-28 04:11
Haha jag uttrycker mig sällan i forum men det här är ju bara pinsamt...

Här kommer en kille som har bättre uttal och rappar bättre än de flesta vuxna svenska rappare. Jag skiter i om han så skulle ha hela Idol juryn i ryggen, han har ändå långt mer talang än många, många svenska rappare. Gnäller ni kanske egentligen för att för det svider att vara sämre än en tolvåring?

Lyssna på musiken, flowet och skit i vem som proddar honom eller hans ålder, wtf dagis här eller?

Det här är mycket, mycket lovande om inte annat, face it!

Big up!

www.myspace.com/calleochadam

2005-09-28 08:15
Wassa P23

du sa det bäst.....
www.myspace.com/myhype1

2005-09-28 09:39
Grymt talangfull kille, hoppas ni vägleder honom rätt, kan inte säga mer än grymt talangfull... Lycka till!!
My environment wasn`t ghetto, but I was

2005-09-28 14:33
lifestyle P26

inte vet ett skit om?.. jag har spelat över hela jävla landet i 5 års tid och jobbat som arrangör under samma tid med. jag vet hur fan det funkar. Jag har blivit erbjuden skivkontrakt både för grupp och som solo, och det har snackats om videoinspelningar till höger och vänster med den ena jävla marionettkrigaren efter den andra, bokningsbolag, distrubutionsfanskap och allt vad "branchen" tillhör. Jag har setat i styrelsen för riksorganisationen Kontaktnätet till på kuppen.

och ja, jag tror att en artist kan bli något utan ett "team" som tror på honom. behövs alla mellanhänder?.. Nej. Vi har aldrig haft något problem med att boka spelningar själva och sälja våra egna plattor med musiken vi spelat in hemma.

jag är ingen jävla färsking.

varenda artist är inte någon produkt, men risken är hårfin att han slutar upp som en som ni hypar på krabaten.
mama said knock you out

2005-09-28 14:54
shit manen ,,, du gör bort dig

det här är dina egna ord

Vi har aldrig haft något problem med att boka spelningar själva och sälja våra egna plattor med musiken vi spelat in hemma.

vi = team

jag behöver nog inte säga mer ,, det syns klart och tydligt att du är besviken på branchen.

vad beror det på?

kanske för att du har spelat i 5 års tid och inte fått ngt bekräftelse.

sorry man, det är en hård branch men vi älskar den eftersom vi kan den,,, behöver du hjälp och ett starkt team kontakta oss,,
, myhype.se (
www.myspace.com/myhype1

2005-09-28 15:16
lifestyle P26

vi = gruppen jag = ensam. Körde samma race med bägge, och det funkade finfint utan någon utomståendes hjälp. alla inblandade medverkar i musiken.

Jag är inte det minsta besviken på branchen däremot, jag har haft många gratis resor och mycket gratis sprit. Däremot har jag tappat intresset för att åka runt och spela, inget bra när man ser det som ett jobb och har mer ångest för att stå på scen än att ha roligt.

sen att ni kan branchen tar jag som "my hype". Glhf med era onehitwonders. propsa på. Skrik till när någon blir en stjärna så kan jag äta upp det jag sagt.
mama said knock you out

2005-09-28 17:49
DegenereraD P25:

Släppa skiva och bli erbjuden kontrakt är något så otroligt flytande i den här branschen, så det säger inte så mycket. Hälften av alla mina musikutövande vänner har blivit erbjudna kontrakt, videoninspelningar etc. etc.

Om du kan branschen borde du fatta att ett team är VÄLDIGT bra att ha - punkt slut. Fattar inte ens hur du kan gnälla över det då det i de flesta fall bara tar fram det bästa ur alla och resulterar i mindre slit per person. Tillsammans är vi starka, right?

Jag tror bara du är bitter för du kämpat och ändå inte "fått det att hända", skittrist men life's a bitch. Slappna av man...

2005-09-28 19:02
DegenereraD P25 Du ser bara bristerna och ej möjligheterna, jag undrar hur du kommer att klara dig i livet.

Känner du igen ordet ignorant.

Nu ska du inte titta efter om jag har stavat fel utan försöka förstå vad jag skrivit..

Om du tog dig tiden för att läste presentationen om JAY så skulle du set att det står stoppa din negativitet och kontrollera din kreativitet det är så man bli ngt. Det är budskapet till såna som dig,,, som vill ta sig upp men inte kan, Så dem väljer att hata istället eftersom det är enklare

JAY har förstått konsten just därför kan han leverera kvalitet
www.myspace.com/myhype1

2005-09-29 14:41
men snälla nån kan ni inse att jag inte ens ville "få nåt att hända"

jag sysslar med skiten som en kul grej, jag har inga som helst ambitioner att bli någon kändis inom musik, jag ville få utlopp för lite skit jag hade på huvet och punkt med det. jävla ältande om min "karriär" bara för att jag tycker att Jay´s karriär är frampushad innan han är redo..

whuts the deal, Bra musik sprider sig själv.
mama said knock you out

2005-09-29 16:31
duktig för sin ålder men knappast något man lyssnar på.

skulel väntat ett par år tills han blivit riktigt grym istället för att stresssa.

2005-09-29 21:29
nice skit
Ja'da!

2005-09-30 01:06

Stockholms enda weekend hiphop/r&b klubb

Fredagar:
Öst100
Musik: Det bästa inom hiphop, R&B, Dancehall och Reggaeton. Resident Dj
Preview och gäst Dj Malik ÅLder: 21 (tag med leg.)
FRI ENTRÉ

Lördagar:
Öst100
Musik: Det bästa inom Hiphop, R&B, Dancehall och Reggaeton samt Old school
grooves och Soul.
Resident Dj Preview och gäst Dj P.O. (So Blue)
Ålder: 23
Entré: 80:-

2005-09-30 02:50
Jazzz P26: Det är väl liiiiite off topic?

Bort med inlägget :P