I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Garotta di Ansjovis recension

Svensk Hiphop - Audio & Video

2005-09-18 17:10

Garotta di Ansjovis recension

Läs o ta åt er av vad mr Fredrik Blom anser om det hetaste släppet i svensk hiphop på flera år.. DO IT!

fredblom.blogspot.com

www.bluenyellow.tk

2005-09-18 17:50
Meningslös recension.
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.

2005-09-18 19:14
va faan betyder garotta ?
http://www.myspace.com/inredunkel

2005-09-18 19:16
psykos. det är från nån nationalteatern-pryl
Save the animals, eat the rich
-------------------------------------
SB-BPG-

2005-09-18 19:16
ja juste doing the omoralisk schlagerfestival.
SB-BPG-

2005-09-18 20:01
psykos P20 det var väll någon avrättningsmetod i spanien typ.

2005-09-18 20:10
avrätta ansjovisen ?
http://www.myspace.com/inredunkel

2005-09-18 20:22
sillstryparen eller nått sånt tror jag

2005-09-18 20:50
Varför envisas hiphopare med att kalla cd-skivor för mix-tapes?

Och vad är det med alla dessa "Embizzay"-grejerna?
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A

http://www.otechdesign.com

2005-09-18 21:58
Än en gång: "Garotta di ansjovis" = "den som stryper sillen" = "sillstrypar'n" = "gôttlaborgaren"
Taget från: Nationalteaterns låt "Doing the omoralisk schlagerfestival"

Märks att Hr Blom gillar både plattan och de som gjort den och det märks att tungsten fastnade för sista raderna i 7:e stycket ;)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2005-09-18 22:06
värdelös res. faktiskt

Hangaround

2005-09-18 22:07
bra recensioner är så jävla 2001...

2005-09-19 00:33
haha, Tech kunde inte undgå att skratta då jag läste ditt inlägg. Är så jävla beng och tyckte det var ett fett roligt instick! PeaCe
I smoke weed til my motherfucking eyes bleed! Rather bad memory than bad memories, I smoke cannabis!
One Love, JahBless&Peace

2005-09-19 00:35
strypar-sillen eller nåt.

Haha....det var roligt på ngt vis ;-)
"stora artister i USA nu för tiden är inget man vill prodda direkt" <--- generisk 16-åring i producentforumet låter oss ta del av hans tankar

2005-09-19 00:39
Och för att tillföra någonting till diskussionen ställer jag mig negativt till recensionen! Den var oproffsigt skriven och för subjektiv. Med sättet han skrev på försökte han få läsarna att tro att han är något som han troligen inte är. Snackar om mörn och psykoser när han skriver om "Petar på döda saker med pinnar" och verkar allmänt keff bara. Inga props för den recensionen!

PeaCe
I smoke weed til my motherfucking eyes bleed! Rather bad memory than bad memories, I smoke cannabis!
One Love, JahBless&Peace

2005-09-19 00:39
Finns väl inte så mycket mer att säga än det han skrev...

2005-09-19 14:40
...förutom att det är kassa låtar med undantag för tre rader, och att en, med risk för att bli lynchad pga felaktig åldersprecisering, snart 35-årig Fredrik Blom borde ta det där steget han aldrig vågat hittills. Han borde skaffa sig beståndsdelar i livet som inte innehåller dubbel, eller kanske till och med trippel-z-ord och desperata försök att passa in i en subkultur som är tio år efter sitt bäst-före-datum och packad med förvirrade ungdomar, och i viss mån då även 30-krisare, som hatar sin villauppväxt och försöker kompensera bristen på gangster genom marijuana och do-rags. Ballt!

Recensionen var verkligen värdelös. Jag skiter i om det var en blogg, som är så väldans populärt nu för tiden. Tar man på sig att recensera någonting råder journalistkårens huvudregel - objektivitet! Att han dessutom skriver att han "känner duon för väl" för att kunna publicera artikeln i Quote, säger det mesta om hans kunnande.

Gå tillbaka till de småländska skogarna och fortsätt döpa tält. Det verkar du ju behärska i alla fall.

(Tro att han läser detta....)
Adam och Eva

2005-09-19 15:09
hahahahaha vilken sågning
SB-BPG-
Redaktionschef

2005-09-19 16:04
Lady_In_Red> ser man sin journalistik på ett proffsigt sätt så tror jag man klarar av att vara objektiv om man går in för det. Nu inte för den delen sagt att bloggaren klarade av det i det här fallet, men det var ju en blogg och inte något som var med i quote. Sen ska det mycket till om du hittar en recensent som är objektiv när det väl kommer till smak.

finns recension i senaste Kingsize också.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2005-09-19 16:09
Lady_In_Red, fint :)
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A

http://www.otechdesign.com

2005-09-19 16:13
Oracle: Jo, precis som jag skrev, så förstår jag att det är en blogg, ohc ingen "riktig" recension. Egentligen handlar mitt förakt för Fredrik Blom om att han är en stor fjant. Så jag blir inte heller objektiv när jag recenserar hans blogg, och för det ber jag om ursäkt.
Adam och Eva

2005-09-19 16:39
Hehe.

Vem fan vill läsa objektiva recensioner? Det var det dummaste jag hört.

Recension = åsikt = subjektiv. Haja?
Check yourself and I'm out.

2005-09-19 16:44
kul att han som ger "fuck-you-fingret" i denna bild är så cool att han gör det med ringfingret.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech
Groupie

2005-09-19 16:51
Asså garotering kan man väl knappast kalla synonymt med att strypa, det går ju till så att man sitter fastspänd i en stol, och sen skruvas en skruv allt hårdare in i nacken tills den knäcks helt enkelt, tror att det var vanligt på medeltiden

förövrigt undrar jag verkligen vart man kan få tag på den där timbuk och chords låten

2005-09-19 16:51
Exakt.
Groupie

2005-09-19 17:07
blomsta Men var kan man få tag i C & T låten? skulle vara grymt fett att höra

2005-09-19 17:10
Den är inte utgiven, eller ens inspelad.

Mer (ogenom)tänkt och framförd i fragment på efterfest tror jag.

Men en klassiker likväl.
Groupie

2005-09-19 17:21
blomsta: hahaha ok, fan då den hade man ju velat höra

2005-09-19 17:22
Mabande P28

Recensionen är meningslös, oavsett om BT nämns eller ej.

Vissa gillar BT. Andra inte.

Ingen kan på fullaste allvar tycka att det var en särskilt intressant eller välskriven recension.

Fnys.

2005-09-19 18:46
Dålig recison men kul på sina håll =) "(det hör iofs inte hit, men det var fanemej jag som döpte det där tältet en gång i tiden)."
Och det skulle faktiskt vara kul om PstQ var med =) istället för Onkel P....Man kan inte vara allvarlig när man hör honom =)
Brutal fucking murder!

2005-09-19 19:15
"Hehe.

Vem fan vill läsa objektiva recensioner? Det var det dummaste jag hört.

Recension = åsikt = subjektiv. Haja?"

Du är ju helt efter man.
Man kanske vill läsa en recension där recensent ifrån början redan inte bestämt sig för att skivan är grym som fan. Recensenten kan ha en åsikt, det ÄR den man vill läsa, men man vill läsa den då han gått in i recensionen och recenserat ifrån en objektiv synvinkel.

2005-09-19 21:27
Blomsta:

Att hänga med eller vad nu det är ni gör med varandra, och sedan skriva vad man tycker om ens kompisars skiva är väl knappast i linje med journalistkårens rättesnöre, eller vad tycker du? Det enda jag tycker är bra med det här, är att du hade testiklar nog att inte publicera det i Quote. Holla, niggah!!!
Adam och Eva

2005-09-19 22:36
Jag går totalt emot strömmen och vill säga att det här var en skön och riktigt läsvärd text skriven på ett personligt och underhållande sätt!
Allt jag ville var att få tag på lite Trocadero...

2005-09-20 00:03
Jag är nog inte tillräckligt subjektiv för att recensera Bloms recension.
Men. Den som tror att god musik- och nöjesjournalistik måste vara objektiv måste sovit de senaste decennierna. Vem fan är Lennart Persson, Tony Ernst, Fredrik Strage, Andres Lokko?

"...and you can Quote me on that"

2005-09-20 12:06
haha

2005-09-20 18:28
skitbra reccension. jag gillar subjektiva reccensioner. musik är subjektivt, inte kallt, könslös teori. då kan man börja lyssna på phil collins istället för hiphop.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-09-22 04:13
Meningslös recension ja...

för alla utom författaren som nu kan sluta ögonen, smacka förnöjt och låta aromen av Ågrens och Larges daimkryss spela i gommen. *mmm*

Skrev han att han jobbade inom kommunen? Förstår att han söker sig till häftiga hiphoppare för lite krydda i vardagen.

Det jag gillar bäst hos andra är mina förväntningar.
(www.myspace.com/tungviktarna – Samvetet säger: bli den du är!)

2005-09-22 08:23
Underhållande var den i alla fall. Dock var den intetsägande, tog upp irrelevanta saker, var enligt mig oproffsigt skriven, inga snitsiga och förklarande formuleringar. Visst, skivan är bra, men inte hans recenssion...
Hälsningar från Finland:
www.johankvarnstrom.com

2005-09-22 11:55
Tack för at det finns folk som är vettiga här...
Adam och Eva

2005-09-22 15:34
Det handlar i första hand inte om "bra" eller "dålig" (även om den faktiskt är pretentiös och uruselt skriven).

Det handlar heller inte om "subjektiv" eller "objektiv". Självklart är en recension subjektiv.

Det handlar om att den är oerhört partisk och därmed inte förtjänar att kallas "recension". Visst, hade det varit en total sågning så kanske den hade haft något värde. Men nu är det inte så och därmed faller hela den s.k. recensionen under kategorin "eleverat smöreri".
Det jag gillar bäst hos andra är mina förväntningar.
(www.myspace.com/tungviktarna – Samvetet säger: bli den du är!)

2005-09-22 19:43
Nestor P22

Word!

2005-09-22 19:55
hum..mixtapen äger iaf.

2005-09-23 15:40
tngsten - Var inte orolig, jag ser inte bloggens propagandatal som en recension heller ;)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda