Medina-Varshågod De E Gratis [Länk]
1. Intro 2. För Oss 3. Exakt Som Dig 4. Rör På Er 5. Tänkte På 6. Blad, Penna, Rim och Takt 7. Solidaritet Like Whoa 8. För Långt Bort Från Mig 9. Gangsterliv 10. Teyiz 11. Ragga Remix 12. Fångad 13. Nattmusik Den är i två delar, efter att ni har laddat ner den första får ni vänta en timme innan ni kan hämta den andra. Vill ni inte vänta så radera cookies, tidigare-filerna och sparade sidorna, sen förnya IP adressen. Sen klicka på del två. Del 1 (1-6) Del 2 (7-13)
tack så mkt =)
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
like playahead... skön gratisplatta ändå..
wemcrewclickclackgang!
Fyfan va dissad Fronda hade blivit av allt och alla här om han hade lagt ut ett gratissläpp på Playahead men nu när Medina (som det inte är inne att hata) gör det så blir det inget snack alls om det. Själv tycker jag att det är soft att dom gör såhär och att dom når ut till fler. Skönt släpp dessutom.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
Skivsamlare
2005-09-08 17:52
del 1 o 2 what! jag gick ner allt på en gång!
Drygt att det är packat som rar, jag kan inte packa upp det :( Skulle vart zippat
Först Jesus, sen: Hiphop, Soul, musik!!
Ladda ner winrar så kan ni packa upp zipfiler också :)
SVU Guld!
Först Jesus, sen: Hiphop, Soul, musik!!
KolT: aaa jag håller med, Tysmack mörda beaten på den alltså...
"
BearC: Du tror inte att det är kvalitén på artisten som utgör vad som blir dissat eller ej då?? Handlar väl inte om vart man släpper sin shit utan hur pass bra den är?? Och enligt mig så är kvalité-skillnaden mellan fronda och medina sjukt stor.. så ja, fronda hade nog blivit brutalt sågad om han släppt på playahead..
rapperted.se
ted sa det ^^
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
ted P23 Nej jag tror inte att det är kvalitén på artisten som utgör vad som blir dissat. Eftersom det i hiphopsverige finns en mentalitet som säger att man hatar det som är inne att hata och gillar det som är inne att gilla. Jag menar inte att folk hade dissat släppet och sagt t.ex. "Usch, fyfan vad detta låter dåligt." Jag tror väldigt många hade kommenterat det hela med saker som "Vilken jävla fjant som släpper på playahead, han är sån jävla fjortisikon." osv. Förstår du var jag vill komma?
BearC: Förstår exakt var du vill komma... Men man kan inte dra den slutsatsen att hela sveriges lyssnare resonerar så, för det gör dom inte... Vad folk skriver i forumet på whoa ÄR INTE hiphop-sverige... LÅNGT IFRÅN.... Personligen så lyssnar jag helt objektivt på allt jag hör... sen skiter jag i vilka personer dom hänger med, om dom är vegeterianer, ogillar polacker osv osv. det är musiken i sig som måste få en schysst chans att bedömmas ärligt... För mig är alla ni som hatar på den svenska kommers-hiphopen pinsamma bakåtsträvare... Visst att det släpps ren svensk rap-smörja på tv som jag får en klump i magen av... Men alla har olika smak och för att svensk hiphop överhuvudtaget ska kunna överleva så är varenda major bolag (och självklart dom mindre) släpp viktigt för marknaden och hela branchen.... Hiphop i sverige är ingen tävling i avundsjuka mellan rivaliserande förorter och gäng som måste hata allt utanför gränserna... Och det med Fronda... Ja dom hade nog kallat han "fjortisikon" och spytt skit ur sig... Men fortfarande så tror jag att det ÄR musiken och kvalitén som avgör vad folk tycker och säger.... Timbuk har lixom sålt platinum av en anledning.. kvalitén på musiken.. och då inte för att han har en stenhård "hiphop"-image eller bjuder sina fans på mutor i form av godis och ballonger...Förståru va ja menar?
rapperted.se
Jävla bra alltså!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Grymt bra skiva, alla låtar är sköna. Oväntat!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ted P23 Ja jag förstår vad du menar, och jag håller absolut med dig. Men jag tror att vi pratar om lite olika saker.
BearC P17 snälla tyst, fronda e dålig punkt! medina o fronda går inte ens o gemföra fronda e fjortis ikon så inte konstigt om folk hade kallat han de om han droppat på pa, fronda har gott från nogerlunda hiphop till o göra fjortis pop med ett försök till o låta hiphop eller tvärt om o jag hoppas ingen människa som lyssnat på rap en längre tid o har något hum om vad skills e säger fronda e bra
Figge Jag har inte jämfört Medina och Fronda. Och det är precis såna här korkade uttalanden som jag menar, tack för att du statuerade ett exempel. Och sen, jag har lyssnat på rap en längre tid och har jävligt bra hum om vad skills är och jag tycker fortfarande att Fronda är en talangfull musiker. Även om jag tycker hans nyare grejer är sämre än de tidigare så är han fortfarande en duktig låtskrivare, bra rappare och ett perfekt exempel på en som gått sin egen väg och lyckats jävligt mycket bättre än alla pinsamma "Äkta-idioter". Fronda har kommit mycket, mycket längre än största delen av de svenska rapparna. Han är en av få som kan leva på musiken. Nuff Said.
Teyiz den är det skönt drag i!!
BearC Det vore onekligen mer ironiskt om Fronda valt att släppa sin platta på Playahead/Lunarstorm då det är där han har störst fanbase. Så är förmodligen inte fallet med Medina och därför kommer man undan med det.
And they all want to love the cause<br>'Cause they all need to be the cause<br>They all want to fuck the cause
McShit P20 Där kan jag nog tro att du har en poäng =)
Tungt, härligt, tackar och bockar. Det uppskattas.
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
fy fan va bra detta va, jag har inte lyssnat på den förrän nu. Alla som inte e laddar ner detta e dumma i huvvet jag lovar att köpa er skiva nu
det kostar på att ligga på topp
btw, finns det nån lista på vem som har producerat vad?
Bornbusy: Skivan är ju gratis? Vad tänkte du köpa?
deras "riktiga" skiva fattar du väl.
forsoker ladda ner den nu vet inte om den hinner klart till vart hyreskontrakt haer i santiago gar ut hehehe will checc it out someday anyhow ;)
-Ditt tillrättavisande pekfinger i en hopplös värld infekterad av dumhet!- "Du är inget snygg längre efter den kommentaren..."
UPPPPPP!P!P!P!P!P!P!P!P!P!PP!P!P!
http://www.medinaonline.se
Gipzyy.. på startsidan finns det ett mp3-arkiv.. solidartet like whoa finns där..
Hur i helvte orienterar man sig på SVU? Ingen direkt länk eller nåt?
Highfive anyone, anyone?
Medina kan sina grejer säger jag bara..... Sam-E e storfavorit i min smak..... KEEP UP ThaT GOOOOD SHIIIIIII BOYZZZ !!
OOoooohhhh JaaaaaahhH<br><br>MMM d Stämmer....=)
Heel sköön platta! När kommer den nya? :S För lite reklam, UPP!
tacka siig tacka siig ny platta e under konstruktion men inget datum e satt. vi håller oss lite lågt för tillfället för o sammla insperation så vi kan leverera de bästa från medina..
SAM_E, sveriges bästa rappare enligt mig! Väntar ivrigt på den nya skivan, bara kärlek för Medina.
sam-e är tung som attans. sveriges ludacris !
WWW.ISMEN.NU