I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Boka Phenomenal-Evig Inspiration

Svensk Hiphop - Audio & Video

2005-08-22 13:17

Boka Phenomenal-Evig Inspiration

Sundsvallsrapparen Phenomenal levererar ett hårt och mjukt album på sitt eget sätt - istället för att det är hårt som i smutsigt och stökigt, så är det rakt, och cleant som när laserstrålarna skär igenom röken på klubben, och det är samtidigt mjukt för man får se och höra människan bakom. Skall hiphopen spegla gatan och livet, så är detta album hiphop till 110% Alla har det svårt, men väldigt få står och värmer sig över eldar i ståltunnor - Alla festar och har kul, men väldigt få badar i champange. Detta är ytterligare en av nyckelstenarna i uppbyggandet av den svenska hiphopen. Tillsammans med producenten Sam-E från Medina så levererar Phenomenal inte bara ett riktigt bra hiphop album, utan de bidrar med en mycket värdefull sten till uppbyggandet av den svenska hiphop scenen...

Låtlista:
01: Intro
02: Tid På Is
03: Det Här Är Vårt Liv
04: Alla Ni
05: Evig Inspiration
06: Hur Livet Då Va
07: Slakta Snacket
08: Splittrad Uppväxt
09: Zutt & Gend
10: Vi Två
11: För Många Gånger
12: Flyttfågel

Albumet släpps 12/9. Men redan nu kan man boka det på:
www.cdon.com

djsilenceblog.blogspot.com // www.dj-silence.com //

2005-08-22 15:16
hahaaaha fyfan va det är andreas broadcaser som skrivit det där =)!

2005-08-22 15:37
skulle nog hellre köpa nån petter platta isåfall....
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-08-22 16:41
jaa äntligen har skivan kommit efter en sån lång väntan så nu e den här...
helt klart en av dom bästa jag hört
jag köper skivan skivan broosh keep it up
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-08-22 17:59
nah...jag gillar han varken personligen lr själva rappen...
men det e feta beats om inte annat...

madzen lägger tight på en låt tror jag

2005-08-22 18:00
hehe , Detta är ytterligare en av nyckelstenarna i uppbyggandet av den svenska hiphopen . jaa eller så är de inte de...

håller med EverydayHooker

2005-08-23 00:32
Snippets??

2005-08-23 07:34
Congrats playboi and the best of luck to you!

peaCE!
- "This one here just might be my masterpiece..."

2005-08-23 10:51
Snippets kommer att komma upp om några dagar skulle jag tro..

2005-08-23 13:19
Finns altid folk som hatar och älskar, skoj till er som diggar det. och tack brosh för du fixa ett snipp. kommer ett större snipp under dagen skulle ja tro. hoppas det diggas!

fridens!
Nya singeln "Natten är min" ft Armin Starmo släpps snart!
www.klubbkoll.se/www.nattstad.se/phenomenal
MOVE ENTERTAINMENT

2005-08-23 13:47
Lycka till med skiva.

Peace.hamish

2005-08-23 14:39
den långa versionen av snippet finns här
Phenomenal snippet

2005-08-23 14:45
Ja lycka till så mkt maaan!

2005-08-23 14:46
jup my man phenomenal.
riktigt tight, ja gästar intro oxå :D
köööööp skiiiiiiiiiiiiiiiiiiivaaaaaaaaaaan!

stöd hip hop gubbar!

2005-08-23 17:38
OK. Bra att det kom upp snipps. Grymt sköna beats faktiskt. Det måste sägas. Proffsig produktion, och fattas väl bara annat när det gäller skivsläpp på den här nivån.

Sen känns det jävligt ärligt också, no doubt. Finns inga tvivel om att Phenomenal berättar SIN historia.

Men... det är något med sättet det framförs på som inte faller mig på läppen. Visst flyter det, men det känns ändå som något man hört förut. Samma sak med sättet texterna är skrivna på.

Tror inte det blir något jag köper, tyvärr. Men, alla har vi väl olika smak. Eller kanske olika krav.

2005-08-23 17:41
"istället för att det är hårt som i smutsigt och stökigt, så är det rakt, och cleant"
den raden fick mig att tappa intresset. bra dock that youre comin' clean with it.

2005-08-24 01:47
tyckte snippsen var rätt wack faktiskt.. första låten där var riktigt illa.. Beatet tilltalar mig inte nånstans.. kommit halvägs på väg till soundet det är ute efter typ.. och rappen där låter som paragon fast osäker på rösten och lite halvt otight.. VART är deliveryt? Andra låtens beat var helt ok men hade inte sam-e vart med hade det vart samma visa som första.. tredje beatet var helt ok och rappen låter som en smått lovande rappare från audioforumet.. och så fortsätter det.. halvbra till grymma beats med dålig rap över förutom där det är gäst med.. Vet inte hur länge han hållt på men är det bara ett par år kommer han säkert bli grym om han fortsätter.. Just nu är det mest pinsamt..
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn
| www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se

2005-08-24 12:37
Som sakt alla kan inte gilla det. ni som inte vill köpa ladda ner den. o lyssna igenom hela skivan när den finns ute och sen kom tillbaks med er kretik.

fridens!
MOVE ENTERTAINMENT

2005-08-24 12:41
kul att folk tar sig tid att lyssna!
men som Phenomenal själv säger... alla kan inte gilla det:)

2005-08-24 12:59
ska lätt köpas.

jävligt feta spår och bra känsla över hela plattan.

Very nice!

2005-08-24 16:22
Riktigt tight brushan! Köp skivan och supporta! Det ska iaf jag göra!

När ska vi kicka den mannen? ;) haha
En del av Skåne Massiv.
http://www.myspace.com/skanemassiv
http://www.myspace.com/feffe

2005-08-25 00:23
rappen låter väldigt osäker. sen hör man att introt är gjort med typ en datamic eller nått.

2005-08-25 00:34
många som har bokat hittills eller:)?
Redaktionschef

2005-08-25 01:14
haha så sant Mekano :D

Snippetsen lät inte i min smak, håller med om bristerna i hans rap.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2005-08-25 08:43
efter många ÅR o men.

2005-08-25 08:51
ni som klagar på kvaliten borde veta att snippet som vi la ut för ni skulle få en inblick av skivan är dålig kvalite + omastrat . skivan är mastrat o bättre kvalite. och trapphus va är ditt problem diggar du skivan skit i detta forum.

tack till alla som gillar.

Silence

Yes brosh fått mejl om att dom beställt lite över allt.

T-roc

Tack brorsan

fridens
MOVE ENTERTAINMENT

2005-08-25 08:52
Rättelse

*diggar du inte skivan så skit i detta forum.
MOVE ENTERTAINMENT

2005-08-25 11:12
Backa upp suporta, boka och visa att inte hiphopen e död i sverige..

2005-08-25 13:54
om folk får hypea tycker jag inte det e mer än rätt att folk ska få vara kritisk...
jag tycker du är rätt kass liksom..

men jag skulle tycka synd om dej om du inte fick ihop alla cash du lagt ut för att bli en stjärna....

men ack så jag inte skulle bry mej ändå...stay black

2005-08-25 14:35
Everydayhooker

haha! säger en som velat köra förband till mig o gästat din så kallade EP skiva! vet att du inte gillar mig för du inte fick köra före mig på toonhallen, o ja gillar inte dig. men måste du ta det här inne. ta och väx upp. ta det med mig när du ser mig istället.
och låt detta forum handla bara om folk ska kunna lyssna på snippet för att få inblick av skivan.

Klart alla får ge kretik och snacka skit är ju det whoa folket är bäst på. tar inte det så seriöst. som sakt ni som inte diggar gör inte det och inget mer med det.
MOVE ENTERTAINMENT

2005-08-25 21:30
Skitsnack kanske man ska ventilera bort.

Men kritik bör man nog ta till sig. Speciellt om otaliga oberoende lyssnare kritiserar samma sak, i detta fall: flow, delivery och texter.

Om kritiken beror på skadeglädje eller välvilja spelar ingen roll. Faktum är att många människor blir ärligare när dom sitter på behörigt avstånd och knappar tangenter framför en dataskärm. Whoa har den fördelen, även om det ofta är en interaktiv musikalisk soptipp.

Ville bara påpeka det.

2005-08-26 10:15
kbildning.net "spara mål som"

jag tog mig tid igår och göra ett eget snipp, smak prov på hela skivan nu i bättre kvalite.
MOVE ENTERTAINMENT

2005-08-26 11:14
Phenomenal P23

hur får man igneom snippets här ovan...?
ge den till mig, så slänger vi upp den på min server istället?

2005-08-26 12:48
Yo ten points to Mr Phenomenal, maJJ ManN!

Han kommer aldrig backa för nått, han bara följer sitt mål// grunden är laggd,, nu är det dags, det är hans år!

WHOA!

be right back atcha!

2005-08-26 13:43
superhjälte

nej vissa låtar är sen 2003 och andra är nyare.
MOVE ENTERTAINMENT

2005-08-26 18:08
Har du spelat in med den medföljande DATA micken eller vad? :P
Jag gillade inte, några feta gäster!
Hoppas skivan säljer iallafall! Ser ju proffsigt ut!
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet.
Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand

2005-08-26 21:07
barnaerskoent

hehe nä första låten är hemma inspelad på en studio micke hemma bruk. men allt det andra är inspelat i riktig studio

tack
MOVE ENTERTAINMENT

2005-08-28 10:02
Som sakt alla kan inte gilla det. ni som inte vill köpa ladda ner den. o lyssna igenom hela skivan när den finns ute och sen kom tillbaks med er kretik.

Sprids den så pass mycket så lovar jag att göra det..

Men jag blir bara trött när folk ska supporta sin grabb och samtidigt säga åt folk att visa att svenska hiphopen inte är död... det är mkt av vägen till slutet om folk tänker så.. detta är en del av det som dödade, åtminstonde, vågen..
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn
| www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se

2005-08-28 17:41
allright.. men det finns bara en låt som förtjänar att heta Flyttfågel :)

2005-08-31 14:38
Gjorde en radio intervju igår imorse lägger upp den här. där hela "det här är vårt liv" spelas. njut på den

www.folkbildning.net

hoppas länken funkar annars och dubbel klicka på den.

kbildning.net
MOVE ENTERTAINMENT

2005-08-31 14:49
låter interessant... ska checkas.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2005-08-31 15:38
ska lyssna på intervjun nu!

2005-09-04 09:30
Krisse Låten va nice :D
Good Work man

2005-09-04 13:57
Yeah brosh! Snyggt jobbat.. Du får hooka några ex till Boden!
www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen

2005-09-06 10:12
Tack för all kärlek o kretik

Ophone förboka ett x och stöd svensk hiphop.
MOVE ENTERTAINMENT

2005-09-15 10:53
Hur har skivan sålt runtom i landet? Här i sundsvall vet jag många som skulle köpt på Skivbutiken den men den blev slutsåld på releasedan. Mr Phenomenal, jag kan bara säga grattis! jävligt mycket grattis! hoppas nu att du blir skuldfri och förhopningsvis får cäsh att finansiera nästa skiva!

men min fråga till folket var, har ni kollat er lokala skivbutik om dom beställt in Phenomenal - Evig Inspiration ?
be right back atcha!

2005-09-16 21:42
jag ville oxå köpa.... menmen..... den var slut, dom får hem på måndag
www.homos.se "En genväg till himmelen"

2005-09-17 03:50
efter intervjun var den som såld.
www.homos.se "En genväg till himmelen"

2005-09-19 03:11
en intervju med Phenomenal finns nu på: www.dj-silence.com