Redaktionschef
2005-08-04 07:49
Aktuell Whoa mp3: Braille - Scatter Brain
Torsdagmorgon, vilket innebär ny fet hiphop på startsidan. Denna gång en personlig favorit! Håll till godo! ________________________________ Braille - Scatter Brain Den mycket lovande amerikanska rapparen Braille , från gruppen Lightheaded , är tillbaka med ännu en fri mp3 på vår community. "Scatter Brain" fortsätter i samma fotspår som den omtyckta "HipHop Music" genom att leverera blytung hiphop för din närmaste boom-box. Låten är tagen från den DJ Bombay -producerade skivan med samma namn, som endast finns utgiven i ett begränsat antal exemplar.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Ja jag säger då det. Blir inte bättre än så här. Underbar låt!
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.
oooh va jag älskar beatet o scratchreffen... big up
amen synthare då, fyra bögar och en dator est. 1986
Underbart!! Som alltid med Braille! Den här killen måste få ännu mer uppmärksamhet, det här är hiphop i sin renaste form, helt enkelt det är Hiphop.
Först Jesus, sen: Hiphop, Soul, musik!!
Redaktionschef
2005-08-04 11:54
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
fint, var ett tag sen det var en skön mp3a på whoa big up
Såhär ska det låta, jag ställer mig typ upp och dansar snart.
Riktigt fet låt med ett riktigt bra beat!!
Redaktionschef
2005-08-04 22:44
Recension jag skrivit av hans skiva
Shades Of Grey .
Tveka inte att köpa.
har hört killen förut, RUGGIT TUNGT! puss=)
http://www.kingsizemagazine.se/News.aspx?ArtNo=22022
Låter vanligt men jävligt tungt och bra!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det har var fan den bästa låten på länge.... Braille är tung as a muthafuck!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
aaaa.. det här var det bästa här på länge... riktigt tung..... skön smutsig känsla låten igenom.. brrrupp!
- ö bangashira!
Redaktionschef
2005-08-05 14:57
www.recordnet.se har "Shades Of Grey" men är slut på lagret nu verkar det som.
Hans skiva "Scatter Brain" går endast att beställa via honom. "Shades Of Grey" går givetvis att köpa på så sätt också. Plus andra skivor från Lightheaded-snubbarna.
HÄR står det hur du går tillväga (jag har skickat pengar till honom vid två tillfällen, så man får defintivt skivorna man beställer).
I och med att han inte har något skivbolag (han kör på sitt eget independent) så söker han folk som kan distrubera hans musik...så om någon tycker att det här är fett och har kontakter så kan ni dra iväg ett mail till honom och tipsa om det.
Woooohhhh hot damn that shit is bangin! Thanx for hookin us up with an anthem to start off the weekend!
Mixtape OUT NOW! Featuring DJ Lp2, Jim B, Dj Netik, DJ Bobbybob, Faye Medeson, Artform etc..buy at: www.myspace.com/mctia
Redaktionschef
2005-08-05 14:59
Tia> yeah jag tyckte att det var dags! Varit många lugna låtar under sommaren, vilket iofs är chill, men man behöver låtar att slänga skallen till också :)
Oracle P22: Absolut! Jag är hyperbarn nu pga. Braille! And that was all the swedish i can do wit today :D Paaaartyyyyy!
Mixtape OUT NOW! Featuring DJ Lp2, Jim B, Dj Netik, DJ Bobbybob, Faye Medeson, Artform etc..buy at: www.myspace.com/mctia
Jag tycker igen det saknades nåt idenna. Hans flow rullar fans bra, men rösten e inte i min smak, vilket ingen kan nåt åt. Bra scratch o beatet va helt ok. Inget som spelas efter detta, men bra kvalitet dock.
this is the shit i like! good work!
matter of fact i think im gonna pump this in my boombox tonight
oooh så tung...
rather bad memory then bad memories, i smoke cannabis!
den var ju skitfet lätt ett av de bästa jag hört här på whoa!
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
"Låten är tagen från den DJ Bombay -producerade skivan med samma namn.." haha... läste snabbt o kom att tänka på DR. Bombay... men låten verkar tung så jag ska tanka nu..
djsilenceblog.blogspot.com // www.dj-silence.com //
vad heter han på whoa? har han nån svensk anknytning?
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Redaktionschef
2005-08-09 18:19
Marulksvans> ja det är Bombay. Rhetoric> Han finns inte på whoa och har ingen svensk anknytning alls...han har aldrig varit i Sverige...bara en rappare som är frikostig med att dela med sig av sin musik då han vill nå ut med den till så många som möjligt.
av någon anledning tolkade jag det som att han var medlem på whoa när jag läste din intro... oj.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
tuuung skit! beatet var guld !
somebody notify the press !
yeah, skitbra!
det går å köpa skivan från
www.sphereofhiphop.com man betalar med paypal, har funkat bra för mig.
Ain't got no birthsurfeticket on me now! http://listen.to/jago
säger bara en sak till dena låt DUNDER ! :)
Redaktionschef
2005-08-11 04:21
roligt att ni gillar! Visa honom det genom att köpa hans grejer! 1467 downloads.