I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bobby Sandz - Theives Theme

Svensk Hiphop - Audio & Video

2005-07-27 22:32

Gratis mp3, ladda ner och droppa kommentar.

Vet inte vad det är för beat. Men det är en freestyle (inte off the dome), en tagning alltså.

2005-07-27 22:45
nas - thieves theme

heter låten
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-07-27 23:11
Med risk för att gå lite off-topic, men: när blev det freestyle att köra live / i en tagning?
Var fundersam när folk snackade om freestyle på Kashs svar på GTICY:s diss och tänkte bara ta och fråga nu :)

Ska lyssna på låten nu också :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2005-07-27 23:19
De kallar ju det freestyle på andra sidan atlanten? Ta Big L som exempel, 98' Freestylen. "Fuck all the glamour and glitz..."

Och ja, glöm inte att droppa kommentar :)

2005-07-27 23:25
Skit samma om självaste Big L kallar det freestyle, är det förskrivet så är det INTE freestyle.

Offtopic som sagt så....
Det är inne med mobiltelefoner igen

2005-07-28 00:22
Skillnad på freestyle och freestyle. De kallar det så på andra sidan atlanten, och har alltid gjort. Ingen som hävdat att det här är en freestyle off the dome heller.

Kommentera låten istället :)

2005-07-28 00:46
thagoblin P24: Freestyle är ju en typ som en snabbt inspelad låt på mixtapespråk - ofta på ett lånat beat.
http://soundcloud.com/relicbeats

2005-07-28 00:47
Det är ju ett känt fenomen.
Sen hade det ju varit klart coolare om t.ex. Big L's klassiska 98 freestyle varit en riktig freestyle.
http://soundcloud.com/relicbeats

2005-07-28 01:18
klistrade ni på beatet efter att han lagt versen eller vad... helvete vad offbeat han var haha

2005-07-28 01:19
nicee...
!LOYALTY!

2005-07-28 01:53
hahaha han sa the n-word, jag diggar inte bobby
fcuk spleling

2005-07-28 02:32
Badan: Haha seriously, offbeat? Det säger mer om din musikkunskap än hans taktkänsla. På vilket sätt är han offbeat?

2005-07-28 10:49
Freestyle 99% av dfom här på whoa vet ej vad en Freestyle e bara för att ni sett 8 mile de e ett sätt kolla upp rötterna då vet du vart du ska och då kan du han hon yttra sig men tills des få info de e bara och söka på googel så får du dina svar svart på vitt så blir denna diskution om låten och inte Freestyle

2005-07-28 11:47
synd att det blev off-topic så fort..
Bobby slutar aldrig att leverera tungt, han visar gång på gång att det här kan bli något stort. Han ger en lite hopp om svensk hiphop när det känns som att alla låter rätt likadana.

var det ngn som sa off-beat? haha
www.unt.se/musikbloggen

2005-07-28 11:48
sen att jag älskar beaten sen tidigare gör ju bara saken bättre, kul att man fick höra ngt från mixtapet..
www.unt.se/musikbloggen

2005-07-28 15:19
Nja, gillade inte rappen så särdeles. Lite för rah-rah jag-är-från-south-central över den, men men...

10-4, over...

2005-07-28 16:15
Foudaz - I och med att de i 8mile kör förskrivet (finns en oootroligt gripande scen när eminem skriver battlerader och på nån filmaffish var det väl att han hade rader i handen) så torde väl det var höjden av "freestyles" i den filmen?

10-4, over...

2005-07-28 23:45
Mabande P28 I och med att de i 8mile kör förskrivet hahahaha

det fattar jag med det är som och säga du vet de som händer i denna film när han eller hon huger av huvudet på den där personen de e bara film det händer ju inte på riktigt hahahaha

aja do your thing

2005-07-29 11:23
Foudaz - ...och du fattade inte vad jag skrev eller ville bara vara lite låtsasironisk?
Visst, jag kan väl förklara en gång till:
I filmen visas det hur huvdpersonen förbereder sig inför battle genom att skriva rader. D.v.s. i filmens relativa verklighet så är det mesta inte heller off the top.
Jeez...

10-4, over...

2005-07-29 11:42
Innehåller skivan lite schysst artwork?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-07-29 16:25
"bobby is a rhymin monster" är off-beat, svart på vitt. mer exempel får du inte. men visst, mina musikkunskaper felar.

2005-07-31 21:17
socials -> måste bara få fråga, om du vet...är det såhär "The Gulf Club Mixtape" ska promotas...genom en freestyle i audioforumet...?...har dne koimmit? och var kan man köpa den?`

och den som pratar med bobby nästa gång kan fråga honom varför han tog med "whatever you want" när han inte ens har färdigmixade versionen, plus att den inte ens skulel vara med här utan på mitt kommande..

och nej jag kan inte fråga bobby för han är lost in translation

2005-08-07 00:27
"Bobby is a rhymin monster" På vilket sätt är det off-beat? Allvarligt talat.

2005-08-09 05:09
Haha allvarligt talat, bara för att man inte använder sig av traditionell rimstruktur betyder det inte att man har noll struktur.

2005-08-09 16:15
doggsteppah:

word.. "Lose yourself" är dock låten du syftar på..

det låter lamt men för att förebygga förvirringen i dessa stormiga hjärnor borde man kanske kategorisera de olika sätten folk säger att de freestylar..

jag själv brukar kalla mina förskrivna spits på diverse instrumentaler för American Freestyle .. varför vet jag inte..

but after all.. think about it folks, does it really matter?!?

det är bara synd att inte alla som dissar låten kan kicka med Bobby en kväll o se hur fet snubben egentligen e..
jag menar.. from the lab to the streets e sån jäävla skillnad..
sen är allting en sån smaksak

o snart ser jag säkert nåt svarsinlägg som börjar me mitt namn plus "p8" (för jag är en användare - ingen människa) i fetstil ..

bless

http://www.allyawan.com
http://greenstreetwan.blogspot.com

2005-08-11 17:35
Förstår inte varför det ska vara så svårt att acceptera kritik. Anser någon att han ligger offbeat så är det vad han tyckte om låten, punkt.

Ska inte behöva förklara på vilket sätt jag tycker att låten är skit eller inte även om det hjälper mycket med lite mer konstruktiv kritik vilket även det har presenterats mer ingående här.

Förövrigt så är bobby ingen person man ska ha något att göra med enligt min mening, skulle aldrig stödja detta även om jag faktiskt tycker att det är relativt bra.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com

2005-08-12 02:41
Att vara offbeat är inget subjektivt, det är något objektivt. Därför svarar man.

Kan du säga varför du inte tycker Bobby är en person man ska ha att göra med? Eller är det också något objektivt, punkt?

2005-08-12 03:01
Tänker inte dra det i den här tråden då jag ogärna smutskastar någon mer än nödvändigt och smutskasta har jag gjort tillräckligt men är du enormt intresserad så tar jag det i ett PM.

2005-08-12 03:19
Ja, jag är enormt intresserad.

2005-08-12 09:05
forsokte tanka hem igar.. och forsokte idag.. funkar icke
shin who?

2005-08-12 10:17
tungt!

2005-08-12 11:54
Är det nån som har serverplats som man kan lägga upp den på igen skulle det vara skitsnällt.

2005-09-10 02:44
Låten

Så, fick upp den igen med lite hjälp.

2005-09-11 11:03
För det första, no det var inte off-beat. bara för att man inte kör samma flow som halva Sverige så behöver inte det betyda att man är off-beat. Jag gillar faktiskt mer Biggie's & Grand Puba's flows när dom kan äventyra lite med strukturen än Tonedeff's där allting låter likadant och mest mekaniskt.

Jag gillad låten (Carlito's Way raden var nog min favoit) men gillar inte när folk kallar det freestyles när det är sessions. Jag tycker åtminstonde att freestyles ska vara off the top.

2005-09-11 11:03
*favorit

2005-09-11 14:08
DjBrunte
Var det inte du som var Bobbys dickrider/internet-hypeman förut?

2005-09-11 17:23
salaisus: Vet man inget om vad som hänt och inte så ska man inte uttala sig. Mkt har hänt och allt är utrett nu. Aldrig varit varken dickrider eller hypeman, det har jag alldeles för lite tid och ork för.

Dock tycker jag att man ska supporta bra musik, även om det tar sin tid för den att komma så ser jag hellre något nyskapande när det väl kommer.

2005-09-11 17:51
Fixade länken...

2005-09-11 22:48
Doggsteppah - Varför behöver freestyles inte vara off the top?
(med off the top menar jag naturligtvis inte att varenda rim / punch ska vara helt och hållet improviserad för stunden, utan att raderna / versen som läggs är till större delen imroviserade)

allyawan - Visst spelar det roll om något är förskrivet eller inte. Det är ju klart mer imponerande om någon kan spontanrappa en tight vers om ett givet ämne (vilket som) än om snubben drar en vers som han övat på innan.
Om killen är schysst privat eller inte gör väl inte att hans musik har en viss kvalité? Markoolio ska tydligen vara en hyvens snubbe ;)

10-4, over...

2005-09-12 18:17

2005-09-15 15:03
Sorry, detta diggades inte. Trodde det skulle vara the bomb eller nåt eftersom snubben är hypad. Blev inte ett dugg imponerad av detta, och jag tycker också han låter lite off-beat. Stressar fram vissa rader. Aja, lycka till i framtiden, peys.

2005-09-20 00:57
Ja, skön rad... hehe

My violence dont make no sense like its black on black.

2005-09-20 01:13
Freestyle är inte improvisation, jävla idioter..

2005-09-20 18:55
Ja, tack Guano för att du så myndigt rättade mitt fel. Tänk att jag inte tyckte att en studioinspelning av förskrivet material var samma sak som en text rappad i fri stil. jag borde ju förstått att det var en livelåt...

Doggsteppah - Din definition gör alltså att i princip varje rap-show innehåller massiva doser freestyles i och med att (i stort sett) alla rappare brukar köra över andra beats minst en gång per set. Kanske även en remix-version av en låt är en freestyle?

10-4, over...