I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

www.peshi.com (uppdaterad)

Svensk Hiphop - Audio & Video

2005-07-24 21:25

www.peshi.com (uppdaterad)

Heysan Gott Folk

PESHI.COM har uppdaterats med nya bilder och annat smått & gott i väntan på att den nya sidan ska komma online.

Enjoy
www.peshi.com

Peshi ligger 3a på MTV Up North
Så ifall ni känner för att supporta svensk independent hiphop
lägg då en röst på Hush Hush videon

RÖSTA

Värme & kärlek
// Impersial Sounds

2005-07-24 22:01
Att den får airplay har inte nåt med att vara "independent" att göra!

Impersial Sounds är ett independent Label

Du har nog missuppfattat det hela.

Admin

2005-07-24 22:22
Okey-artikeln var riktigt lustig. Kändes sjukt nördig trots att den fina Kalle Malmstedt skrivit den, hehe.

2005-07-24 23:17
Måstye säga att peshi ser bättre ut än honm lägger texter , men det e nice på sitt sätt.

no hatin .
Just honest-
24/7 always keepin it.

2005-07-25 00:11
ja, oberoende i den bemärkelsen att man inte ligger på ett stort bolag utan på ett litet vilket i regel ger den enskilda artisten mer frihet i sitt skapande.
"stora artister i USA nu för tiden är inget man vill prodda direkt" <--- generisk 16-åring i producentforumet låter oss ta del av hans tankar

2005-07-25 03:08
D.v.s. oberoende av de stora bolagens nycker och produktionsscheman, men i större mån beroende av eget och fansens engagemang och tid :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2005-07-25 03:20
ah... mys... det är disco hela vägen :D
det blir minsann glödhet värme i betyg.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-07-25 09:50
Peshi e gosig

2005-07-25 12:06
Skivan är het som lava, det bästa svenska i år utan tvekan.

2005-07-25 12:30
mfs P19

Okey-artikeln var riktigt lustig. Kändes sjukt nördig trots att den fina Kalle Malmstedt skrivit den, hehe.

vad var det som var "sjukt nördig" med den?
var det för att den var just i tidningen Okej?
läste den, och blev glad när jag såg vilka som var med i artikeln.
för några år sedan när svensk hip hop blev stort så vimlade det av såna här artiklar, men då var det petter, ken, bid fred, ayo, blues, Eye n I och även pewee, profilen, feven osv. som gällde.

Okej är ju en tidning som vanligtsvis inte har ett skit att göra med svensk hip hop. men när dom väl gör det så letar dom upp artister som Peshi och Rico Won. detta visar ju dels att dom är en utav de "stora" tidningarna som har fått upp ögonen för svensk hip hop igen, men även att dom nu har insett att det nu har kommit en rad med nya artister som kommer att föra fram svensk hip hop igen....

djsilenceblog.blogspot.com // www.dj-silence.com //
Admin

2005-07-25 12:46
Dj_Silence: Jag tycker det är skitbra att det förs fram även i en tidning som Okey. Sedan tror jag det är Kalle Malmstedt som blivit tillfrågad av tidningen och själv valt ut de artisterna som han tycker är viktiga och intressanta och som han tror kan passa målgruppen hyfsat. Ska kanske inte använda mig av ordet nördigt, snarare töntigt. Tycker hela grejen med fanposters, och det sättet som Okey framställer sina artister är lite smått patetiskt, men det är deras grej att föra fram musik på och det går heller inte att göra det för invecklat eftersom åldersgruppen är lägre än t.ex Quote, Kingsize eller vad det nu må vara...

2005-07-25 15:13
mfs P19

jag tror oxå att de artisterna är utvalda av kalle. men tidningen måste ju kunna stå för det som skrivs:)

"Tycker hela grejen med fanposters, och det sättet som Okey framställer sina artister är lite smått patetiskt..."
det kanske det är, men det är sånt Okej´s målgrupp gillar:)

i vilket fall tycker jag ändå det är kul att de människorna får ta del svensk hip hop... men vet, de kanske rentav går och köper artisternas skivor sen:)

2005-07-25 15:16
Ja, själv blev jag faktiskt lite sugen på det ;)

10-4, over...

2005-07-25 15:17
där ser man...
verkar som fler än jag smygläser tidningen:)

2005-07-25 20:35
nice nice
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2005-07-25 21:25
Dj_Silence - Nja, jag läste bara klippet på sidan, men du är ju sååå busted :P

Ska i alla fall provlyssna på skivan när jag får pengar och sen så kanske det blir årets första köp (ja, jag är allmänt pank) :)

10-4, over....

2005-07-26 00:56
Mabande P28

jag har prenumenerat på den tidningen sen jag var 24, men säg det inte till någon, ok? :)