I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Afasi & Filthy lämnar BMG

Svensk Hiphop - Audio & Video

2005-06-22 14:42

Afasi & Filthy lämnar BMG

Afasi & Filthy fick med hjälp av killarna i Snook en riktig sommarhit med sin låt ”1990nånting”, som under sommaren 2003 blev en utav de mest spelade låtarna på radio. Detta ledde bland annat till att de fick kontakt med BMG där de äntligen fick tillfälle att börja arbeta på sitt efterlängtade debutalbum. Första smakprovet av detta album kom då den första singeln släpptes under namnet ”Bomfalleralla”. Även denna låt blev så pass populär att den hamnade på samlingsskivan ”Power Summer Party 2004”.

Ganska oväntat har det nu visat sig att Afasi & Filthy har valt att lämna BMG och har nu istället börjat arbeta med den stockholmsbaserade labeln Lights Out!. På deras hemsida kan man läsa att planerna för detta nya samarbete kommer att resultera i ett album senare i år.
Men redan nu i sommar kommer den nya singel; ”Le Parkour” släppas och promotas independent.

Länkar:

www.dj-silence.com
www.lightsout.se

djsilenceblog.blogspot.com // www.dj-silence.com //

2005-06-22 15:17
FRIDAY 20-05-2005

Besides producer Filthy Lights Out! now also represents swedish rap-duo Afasi & Filthy that just left BMG. The plan is to find a new suitable home for their album that will be out later in 2005. More info to come... The coming single "Le Parkour" will be promoted independently during the summer of 2005. Look out for it!

u gotta keep up.. 1 månad har gått :)

FRIDAY 15-04-2005

Lights Out! also welcomes hot, upcoming Swedish producer Filthy to the family. His grimey, dirty and funked up beats will be promoted through a mix-tape CD during spring and summer 2005. Watch out for "They Built Me To Be Filthy - The Unofficial Mixtape Vol. 001" to circulate in a hood near you soon...

Den plattan e jag nästan mer sugen på..

2005-06-22 15:36
Det kommer att bli hur fett som helst att äntligen kunna köpa en skiva från några av Sveriges bästa utövare av hiphop!
Dynastin Med Inslag Av - Beställ skivan NU!!!! <-----Skicka mess till Dabbe, endast 50Kr.

2005-06-22 15:58
Trendnet P21

har ju sovit en månad, så jag såg det först nu... :)

2005-06-22 18:32
någon som vet vart man kan få tag på singeln "le parkour"?
Its darkest before dawn

2005-06-22 18:34
le parkour singeln finns inte för försäljning än så länge

och filthys mixtape finns inte för försäljning, bara för promotion... men jag kan dock meddela att det är sjukligt jävla supertungt!!
www.bluenyellow.tk

2005-06-22 20:06
fan dom kommer ju aldrig släppa nått album dom säger ju jämt att dom ska de men sen gör dom de inte ju
thundercooperfuckinbird

2005-06-22 20:17
Niprone: Form Ones album distrubueras väl av Lights Out..? Lights Out har i alla fall något med hans album att göra..
Dom har även släppt grejer me UpHygh..
http://www.myspace.com/DjAkilles

2005-06-23 19:25
akilles P19

Form Ones album körs genom Border har jag för mig...

2005-07-08 02:14
Filthys mixtape är fanimig det fetaste... Efter A&F's gemensamma skiva dvs.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-07-08 12:17
Mathoz

vet du nån hemsida på nätet eller tidning som har gått ut med en liknande nyhet?