I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ny låt på www.profet.se

Svensk Hiphop - Audio & Video

2005-06-17 13:43

Ny låt på www.profet.se

Nu finns det en ny låt för download på min hemsida.
Som vanligt är det högerklicka och välja "spara som" som gäller.

/profet

PS: Låten ligger inte under "snippets".
Länken finns längst ner på förstasidan.

Profet

2005-06-17 15:13
En av årets bästa låtar! Hur mycket man än vill så kan man inte säga emot, texten är så jävla sann..
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2005-06-17 15:18
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-06-17 18:21
-"Skåne är på riktigt och rapparen är en bonde!"

2005-06-17 18:27
Mumsigt!
En del av Skåne Massiv.
http://www.myspace.com/skanemassiv
http://www.myspace.com/feffe

2005-06-17 18:45
fyfan vad tungt .
precis som allt annat som profet släpper.. :)
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma

2005-06-17 19:58
mycket bra.

vem har producerat?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-06-17 20:16
Du har en klar poäng och är väl först att säga det.. men jag tror nog alla tänkt det själva.. Dock pratade promoe om det där redan på prime time..

talkin´bout freedom of speech, freedom of the word, it´s a well known fact
you need cash to make yourself heard
with topics like these they don´t literally stop me, but i´ll be happy to sell 20.000 copies
that don´t make no revolution so what am i to do then? rather die looting than get´n my message diluted
dilemma: either you say nothing to a lot of people or you try to kick some sense to a minority of equals
who already know what you know and don´t need to be schooled while 85 per cent of the population keeps getting fooled
by the:

Så att hans inkomst skulle vara dubbelmoral mot hans åsikter det håller jag inte med om..

Sen vad gäller det i allmänhet.. som med timbuk.. är det inte bättre att få ut sitt antikapitalistiska budskap till många än till få??
Att få ut ett budskap till många genom musik innebär att man måste ha ett namn.. säljer man inte skivor och får inkomst har inte något kommersiellt företag intresse av att göra reklam eller spela dina låtar... och syns man inte för folket så finns man inte.. hur bra man än låter.. Med andra ord tycker jag att ju mer timbuktu tjänat på sina skivor desto mer kan han få ut sin musik och desto mer får höra hans antikapitalistiska budskap.. Med andra ord.. The ends justify the means..

Och att petter mfl ska skippa poppen och köra på "riktigt hiphop" istället kan jag väl skriva under på.. Även om både och behövs.. men när du säger det över ett riktigt poppig klubbstänkare så blir ditt budskap lite dubbelmoral..
Och ken hade en video på ztv nyligen ihop med tommy tee och den slog inte ordentligt pga att den inte var bra nog.. åtminstone anser jag det..

Och det är ju ärlighet vi pratar här så...

Jag tycker profet har ett av sveriges sämsta deliverys (snäppet bättre än don diego och lilleman).. Det låter snarare konstigt än bra.. Så bred skånska kan jag leva med men bättre artikulering är möjlig även med den skånskan.. säga annat är bara undanflykter..

Så slutligen känns detta faktiskt mest som ännu en canibus som försöker attackera ännu en eminem för att få lite gratis hype.. fast i ganska mycket mindre skala..
Finns bättre saker att rikta sitt agg mot..
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn
| www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se

2005-06-17 20:17
Sanning..
And they all want to love the cause<br>'Cause they all need to be the cause<br>They all want to fuck the cause
Redaktionschef

2005-06-17 23:54
Xeilon sa det mesta...

Har väldigt svårt för rappen...otight på många ställen.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2005-06-18 03:17
Jag tycker låten är grym som fan.

Profet är en av Sveriges bästa.
Whipper är sjuk i huvudet //OSTbre

2005-06-18 04:27
Vikken svår för rappen? Lid,e, jag menar profet lägget det som det ska vara haha, om man säger svebnsbjhiphop så ligger profet på toppen jag lovar, han e fuckin räddaren, han ligger inne me de tygbsta någonstin, ursäkta min stavning e full som e engriss..
En del av Skåne Massiv.

2005-06-18 22:03
asså va är det här? asså flowet är verkligen jääääätte dåligt och texten är verkligen inget att hänga i julgranen. Profeten borde bli
eremit och flytta ín i en grotta långt upp i bergen och lägga micken på hyllan...
Rappare

2005-06-19 00:19
damn boy!!!
shiiit........
visste att du har mer o ge!! jag har alltid sagt till dig man!!
dax o hoppa på scenen nu ,bara ut me dig din jävla bonde!!!
jag e så RAK att du blir SNE!

2005-06-19 23:26
skriv ner texten :P
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2005-06-19 23:43
refrängen va fett komisk, garvar som fan, speciellt hans "HA HA HA HA" lät fett krystad. soft dock han tjockisen säger va han tycker. han måste ju skrika för ingen tänker på att han finns annars.
fcuk spleling

2005-06-20 06:57
Tacka mig för jag tog tid att skriva ner den!

Refräng:
Är ni äkta? - Nu trampar jag på ömma tår/
Blev ni väkta? - Det blir lite sömn i år/
Är ni äkta? - Kom igen nu ni e tuffa mcs/
Blev ni väkta? - Kom igen det e upp till bevis/
Är ni äkta? - Ni måste svara på det här/
Blev ni väkta? - Ska ni bli dissade av en bonde/
Är ni äkta? - Kom igen nu för fan/
Blev ni väkta? - Hahahahaha/

Vers1:
Rappare idag vill bara rädda sin stolthet/
Men det finns det ingen kvar, det tror jag folk vet/
Om du bara vill bli känd och ha pengar på banken/
Då ruttnar du så fort att då känner du stanken/
Förr var det hiphop nu e det pop på alla ställen/
Finns det inget hop, inget stopp på karusellen/
Det snackas om en ljusning men vi lider ju än/
Jag vill höra mer från Ayo se en video med Ken/
Profet e ingen forskare men spar statistiken/
Det går på 9 av 10 som för bananrepubliken/
Ni hade Eye'n'I, Feven och Trippel Ett/
Men jag undrar om ni spelat korten riktigt rätt/
För trotts alla satsningar så gick det snett/
En kedja med en svag länk den spricker lätt/
Petter i branchen var du nog min första vän/
Men jag undrar inserst inne om du törstar än/
Minst du hur du kände på söder som ung/
Vakna mannen svensk hiphop behöver sin kung/
Jag har så många tankar borde skriva en bok
Jag e den första att erkänna att jag lider med Snook/
Adams-Ray min vän du e en av landets bästa/
Vi har setts på många tävlingar du vann som flesta/
Även om jag inte lyssnar på er poppiga musik/
Så vet jag att du mördar när du spottar på ett beat/
Du jag professorn har vissa svårt för att se/
Men så fort du får tid över så gör vi låtar vi tre/

Refräng:

Vers2:
Timbuk du var en förebild jag svär en hjälte/
Du var den som ju alltid fanns där och hjälpte/
Din musik inspererade Profet som ung/
Varför du sen lämna hiphop e ett mysterium/
Du hjälpte iallafall pst och organismen/
Att du aldrig ringt TR och professorn e trist men/
Ibland säger folk att du har ett konstigt ego/
Men inte alla kan vara lika ärliga som Don Diego/
Promoe e anarkist hör refrängerna skalla/
Men vadå anarkist du har mest pengar av alla/
Trots din lilla rikedom hör jag rader som/
Se upp för kapitalismen och babylon/
Du tycker vårt ekonomiska system e skit/
Du tjänar en mille men du kör på reclaim the streets/
Okej nu har jag sagt det scenen e klen/
Nu kan ni dissa mig tillbaka en efter en/
Ni kallar er vänner men har en bit kvar att vandra/
För bakom ryggen snackar alla skit om varandra/
Som jag ser det har du två val svara eller passa/
Jag har lines till nästa låt för jag sparade en massa/
En del av er e underground men vissa blev stora/
Ni kan säga vad ni vill jag har inte ett piss att förlora/

Refräng:

Outro:
TR e på riktigt
Don Diego e på riktigt
Professorn e på riktigt
Vi e alla på riktigt

Ojojoj, det var dags!
Timbuk du var med på Petters platta, Timbuk du var med på Digges platta...
Men ingen av dom var med på din platta, vad hände med det?
Petter du e en av dom få som fått en riktig hiphoplåt spelad som en fuckin hit man, var blir du av?
Kom igen, svensk hiphop väntar på dig mannen!
Digge jag e ledsen att jag inte kunde vänta med min platta, jag var att du var tvungen att göra din också, men nästa gång så e det du och jag mannen.
Promoe... ingen låter sig luras mannen ingen... jag vet inside info jag vet att du tjänade mycket pengar man mycket pengar, ingenting att skämmas över alla vill ha pengar alla men kom igen man.
Nån var tvungen att säga det och jag ångrar inte en sekund att det skulle vara jag, inte det minsta. Ni kan dissa mig tillbaka, säg vafan ni vill, jag har inte ett piss att förlora, kom igen!
En del av Skåne Massiv.
Webmaster

2005-06-20 11:50
Har bara lyssnat en gång och det låter som en reko låt.

Min första reflektion är iaf att det är riktigt tungt att han propsar Adams-Ray som fått en jävla massa skit från alla håll och kanter för Snooks musik men som Profet säger så har han verkligen skills. Kan bara instämma.

Övriga beefs och rader får stå för Profet men detta lär ju röra om lite i grytan och det är aldrig fel. Det står ju tyvärr rätt stilla just nu.

2005-06-20 14:41
Feven floppade ju inte.. men fet låt ändå hihi!

2005-06-21 12:50
Raderna mot Promoe är dom som jag mest undrar över,
vad är det för sorts info? eller är det prat från bekanta/vänner du har?
Det hela där är alltså en fråga om pengar...

Hmm,, det ska bli intressant att se om det ligger något i allt det,
och få höra om Mårten kommenterar...

2005-06-21 13:13
Det har väll aldrig varit fel att tjäna pengar på det man älskar att göra?
Essen sie mein scheisse!?

2005-06-21 16:43
ya!

2005-06-22 00:35
jag tycker att låten är fet.
han får ut sina tankar om folk som fan inte en jävel vågar säga nåt negativt om, det gillar jag skarpt, även om jag diggar artisterna i fråga.
men e det nån som vet vilken petterlåt han syftar på som e riktig hiphop??
Flärtfärs

2005-06-22 12:29
mm det e ju första låten jag fick upp i skallen, men jag vet ju inte vad profet anser vara "hiphop" och inte
Flärtfärs

2005-06-22 12:52
Looptroop är en jävligt bra grupp, ser inget större fel i att dom tjänar pengar på det dom gör, tror inte heller attom skulle förbättra världen speciellt mkt med att slänga ut pengar som robin hood heller. Huruvida det är dubbelmoral att knulla fjortisgroupies funderar jag mer på...

2005-06-22 14:31
"promoe, ingen låter sig luras, ingen!
Jag vet, inside info, jag vet att du tjänade... mycket pengar..."

Hysteriskt roligt faktiskt, undrar hur mycket han fick jobba för att få reda det, sikken tomte =)
http://fredpajorden.com

2005-06-22 18:56
olh_zhark P1 hmm kan iofs va bull men föga troligt då jag för några år sen hörde av en 15 årig tjej att hennes kompis bazzat med nån i truppen. "...and gettin gropies pregnant"- Gouverment music

2005-06-22 19:09
Asså... när man läser texten utan att höra låten så verkar det vara ett skämt... Ett, snett, rätt, lätt, kom igen.. jag som inte ens rappar kan freestyla bättre rim än sådär... skulle nån okänd skriva en sån här text skulle alla hata, nu blir det bara jag istället :)

Refrängen är offbeat också... annars är väl låten helt ok. Jag förstår verkligen inte hur folk kan prisa detta som det bästa som hänt...
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2005-06-22 20:19
Jeffyboy och jkstR: Han syftar på "tar det tillbaka".
http://www.myspace.com/DjAkilles

2005-06-22 22:40
Gogatu: Skönt att folk har koll!
1. Det finns inte ett enda rim i verserna som inte är på flera stavelser (varför det nu skulle ha nån betydelse???).
2. Den del i refrängen som jag antar att du syftar på när du säger att den är offbeat är prat och inte tänkt att vara onbeat. Shiiet...

profet
Profet

2005-06-22 22:50
profet : Även om det är flerstaviga rim så är det inte särskilt avancerat. "Kom igen det e upp till bevis" va de jag syftade på i refrängen, och visst ok det är prat, det låter fortfarande dåligt...

Som sagt låten var helt ok, men verkligen inte mer...

2005-06-23 00:19
haha seriöst är du 25? hur länge har du hållt på?

2005-06-26 19:33
Sjukt att den här dissen inte fått lika stor uppmärksamhet som Käp, men det ger väl bara att den svenska internethiphopen nischat sig än mer mot fronda / org12...

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2005-06-26 20:04
publicity stunt?

2005-06-26 22:32
profet är tight

2005-06-27 12:33
Profet är fan den enda bra rapparen på svenska.
Coolin' in the scene like a horse in a stable

2005-06-27 12:56
Jag tyckte den var helt ok,, fast beatet var inte min smak alls.. En sak som förvånar mig är att vissa verkar tro att promoe skulle svara. det tror inte jag
hej då

2005-06-27 12:57
och don diego kan vara hur på riktigt som helst,, man måste ha talang också!

2005-06-27 13:59
det är ju ingen hemlighet att Looptroop tjänar bäst i Sverige (förmodligen bäst i Norden)

texten ser bra ut, får lyssna på den snart.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2005-06-27 14:33
Draggan: Ok,, visste inte det.. Det bekräftar bara att jag inte gillar 50 cent;) hade bra

2005-07-03 00:43
han har ett budskap med sig, och det är det viktiga.. strunta i hur finslipade rimmen är och hur tight han lägger det.. han snackar fakta..

2005-07-03 00:44
i detta fallet så spelar inget av det någon större roll.

2005-07-03 01:54
hey_ P17 : Det är klart det spelar roll. En bra helhet är så mycket bättre än bara en del som är bra!

2005-07-03 03:20
Gogaku P19 , han verkar få sin röst hörd så..

2005-07-03 04:41
hey_ P17 : So? Att få sin röst hörd betyder inte alltid att det man säger är bra...eller att sättet man säger det på är bra...

2005-07-03 13:55
njae, gillade inte, tyckte det lät som hans första låt eller någonting, alldeles för otight för mej
http://www.myspace.com/localexpressions

2005-07-03 22:47
Profet, har inte hört honom förr, men gillar det som jag hör. Vart får jag tag i mer?

2005-07-04 00:23
Äckkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkklig.......!! :D

BIG UP!! , väntade på en sådan låt, trodde dock inte att den skulle komma från profet....=) kul överaskning!

verkligen ''äkta'' ...eller vad man ska säga, hur skön som helst :)
tror dock inte att någon kommer svara ..'kanske promoe' :p ....hur som helst, det va nice att få höra en sån här låt :)

bra gjort profet :)

Drick Mjölk! *Muuuuuuuu*!!!

2005-07-04 18:59
cool låt,,men flytet gilla jag inte,, men detta lär väll röra om lite kanske?

fridens ;)

pusskram
http://www.kingsizemagazine.se/News.aspx?ArtNo=22022

2005-07-07 19:34
Profet kanske inte har landets bästa inlevelse eller flyt, men det funkar helt klart. låten är ju långt ifrån dåligt. sen vet man ju hur många hycklare det finns. finns många som dåliga flyt men aldrig får höra det för folk har "respekt" för deras existensberättigande (eller hur man nu ska uttrycka det). ta paragon som exempel; flyter helt okej och gör det över feta beats, men vart har vi inlevelsen? tänker inte dra det här of topic, men ni fattar vart det barkar. att sedan påstå att det är snyggt för att det tillför en nonchalant karaktär är kvalificerat skitsnack.
Anata wa daka baka desu.

2005-07-07 19:35
*som har dåligt flyt
Anata wa daka baka desu.