Redaktionschef
2005-06-16 07:14
Aktuell Mp3: kS feat Skoob - Religious Beef
Ring ring ha ha hey hey!! Ny musik på startsidan! _________________________________ kS feat Skoob - Religious Beef Denna aktuella mp3:a, levererad av kS och Skoob , handlar - precis som det låter - om människans förhållande till Gud. "Religious Beef" inleds med en vers från kS som tappat tron till den store skaparen, han blir sedan avlöst av Skoob som har en desto positivare bild av "den allsmäktige". Låten är producerad av kS.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Producent
2005-06-16 10:33
vackert, Skoob är klockren medans kS är aningen knackligare med flytet men det är helt klart över godkänt. Beatet är fint också, påminner lite om Necro.
BLEZZ BEATS Köp Ays'n'Beez - The Epidemic på kassett på
COULISSE
Riktigt bra inlevelse och känsla i låten. Stämningen lyfter låten som fan! Känns skönt att lyssna på en låt där folk inte bara pratar i luften om ingenting.
"I wake up in the morning and piss excellence"
Va ska man säga Ks kan sitt när han meckar piano beats,för det är riktigt skönt asså... Diggar ks som fan när han greppar micen han gör det nice han borde släppa mer .. Skoob mayn lika thigt som vanligt du kommer komma långt svär peace ....
W E S T - C O A ST - F A M I L Y
Yo! kS.. du vet redan vad jag tycker... I got your back man! keep it up!
aah mycket bra.. skön känsla i låten , och trevligt att höra att folk fortfarande försöker göra riktigt tight hiphop på klassisk vis.... boom bap baby!
- ö bangashira!
Jag vart kär i den här låten.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
OJ! Blev förvånad, visste inte ens att den kommit upp! Tack till er som lyssnar, hoppas ni hör budskapet! Fred!
Beat: skön, djup..perfekt passande till text och inlevelse. Text: diggar hur ni debbaterar varan fram o tillbaka, d visar liksom hur människor mot Gud o för Gud tänker..diggar verkligen. djupt azzå. Flow: Ks ja vet du kan bättre..men d va still nice. skoob: d e grymt main..sitter bra. keep up the good work. piz!
Best kept c-cret//
finns det någon text till denna på nätet?? jävligt bra låt!
Riktigt fet låt... men Skoob verkar ha lite problem med att lägga addlibs... låter lite rörigt ibland
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
nacken gungar, låten har sina flaws, men nacken gungar. tight peace
ETP
lagom bra sådär, gillar skoobs verser ks aldrig hört innan men bra text gillar dock inte flytet sen mixningen altså för mycket puff ljud och annat som tar över från kompressorn. och beatet väldigt simpelt men passande till låten. Helhet över medel mest pga text och tema. (Lyssnat två gånger så kan ha missat nåt) /P
"Tror hon livet är en jävla fyllefest eller? dumma jänta"<br> -farmor
soft text
If feels like I just left town, got the whole city behind me
adlibsen vet jag ligger fel, men denna låt inspelades i separata studios, acapellor skickades hit & dit & beats byttes. Men att visst fan, jag märker det oxå! =)
feeeeeeta texter.. skon vibe.. snyggt inklippta samples skoobs halvdana adlibs kanns liksom inte sa overdrivet viktigt i laten ett bra budskap framfort med kansla big up.. hoppas pa mer fran er tillsammans
shin who?
fyfan vilken bra låt ! blev förälskad i den! det är tufft att ni "beefar" eller hur man ska förklara det, fram och tillbaks. Skoob har man hört förr lägger det som alltid, skönaste flow och utal! kS andra sidan har jag personligen inte hört förr, skön röst! fred!
min myspace:<br>www.myspace.com/meetthekid
jävligt tjock låt. beatet är som vanligt när Ks proddar extraordinärt tjockt. Verserna var också välskrivna. fast jag tänkte använda den där "angel" interluden i en låt så jag blev lite snopen. Men det var tjockt.
fet låt! Underbart mysig att lyssna till... den får en värdefull plats på min mp3 grabbs! Tack :D
Från en till en annan, Navelludd vad?!
gryyymt bra låt, texten är välskriven o bra formulerad o beatet är skönt som få... gillar rösterna som är upplagda i låten med... fortsätt såhär . pZ
I be around, just out of sight
Känns gott att ni lyssnar; detta är ett av många spår i planerna; tack!
Grymt skön låt.. Bra budskap också.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
GRYMT var det här. Beatet var tungt och passa som fan till texten. Grym text av båda! hett tema som fan :)
somebody notify the press !
diggar verkligen ks text, riktigt tungt. rappen diggar jag inte, inte dåligt, men inget för mig.
Gillar texten, och beatet är skönt..men på något sätt känns låten så fruktansvärt tråkig...
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
Skoob? Das efx?
Det är inne med mobiltelefoner igen
A fan =) Visste inte att han hette så förrän typ 2 år sen =) Galet... men Das EFX e ju gött bra!
KS diggas som fan, skön artikulation Fastnade dock inte för skoob Allt som allt lite för tom låt tycker jag smaken är som baken, pis
ja! nu så äntligen är jag i rätt tråd hoppas jag för att efterlysa en annan kS låt, den heter where were you at och jag är 100 % säker på att jag fick tag på den genom whoa, rätt bra längesen men iaf, jag har inte kvar låten och hittar den inte någonstans och jag är rädd att jag ska smälta till en olycklig pöl av dålig musik om jag inte får tag på den där låten igen! snäälla! nån jävel måste väl veta vart den finns, om den ligger uppe nånstans eller har den på datorn som har lust att skicka eller vafan somhelst!
Dope lyrics, cool beat, good concept-all in all a dope track, keep it moving!
Mixtape OUT NOW! Featuring DJ Lp2, Jim B, Dj Netik, DJ Bobbybob, Faye Medeson, Artform etc..buy at: www.myspace.com/mctia
booh.. tjuck låt skoob bra text mayn.. ks va tung oxå... it´s rippin.. så att säga... p!!
Test my skills in fact are you my enemy... i´l snipe your ass like your lastname was kennedy
FETA GREJJER! KS imponerar som faan!!! mongo-skön text!!! och skoob, me den där rösten kan du säga vad fan som helst och det låter tjockt!! SLÄPP MER NU!!! !!! WORD.
fet låt, grymt skönt beat.
spliff macht frei
Rikigt svag för kS grejjer, tung prodd mannen, big up, Skoob, ska inte missa dig, ritigt riktigt najs, denna gick rätt ner i mp3 spelaren
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Psycholess P24 Gracias gracias, fastän ja väljer atbeg to differ angående kS; han e fet fet =) Kolla audioforumet, ja har lagt upp en netplay där; Word-Rec & Skoob - Souljah Story; ladda ner gratis yo! Fred!
Asså, jag menade juh att kS droppade bomber skoob ;) Sidenote: har checkat din netplay skoob, kan bara säga BIG up!
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Psycholess P24 Yeah man, missförstånd kommer o går =) Tack för att du lyssnade! Fred!!
Jävligt skön låt... fan grabbar, mörk, tung aningen deppig samtidigt som den också är upplyftande, kanonbra jobb här! kS har en av de skönaste rösterna jag hört här och Skoob är en av de absolut tyngsta repparna in Sweden! Härligt samarbete... mycket skönt tema, och bra texter från er bägge! Mad love!
Pretty people shit to...
Redaktionschef
2005-06-23 00:31
1540 downloads.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
oj oj oj!! Om alla ändå hade skrivit nåt :P Tack som fan!!
Religious Beef Många har velat läsa texten till denna låt som var veckans mp3 för en tid sen, så här får ni!! =) Religious Beef kS vers 1; Pieces of thousand kids hanged on the walls in that classrooms 2 or 4 planes made the Twins fall all political warfare, corps lying everywhere if He exist, he would stop it, but he´s never there and yeah U say He´s livin within us still I see young and old without roofs or dinner I to was a slave in this mind playin spiritual prison decieved by the Biblical intuition Religious beef goin on, separates the weak from the strong Me from U all I speak what I saw I dont care about no peace with the law, dont believe cause I´m scared 4 life when the star is bright, it´s not a afterlife, regard or sign, it´s just a part of sience when it comes to me, I´m no God, I just master the art of rhymes Skoob vers 1; man, I remember back in -99, when my fathers life ended I thought to see my faith fade, but it stays relentless I´m seeing God in everything that´s good The smile on a lil´ child´s face, man I wish I could take U thru my life, just to show U how we had it dirtbroke, my moms dying, n´ way before rappin the only hope we ever had was in the Books, words of Prophets being recited, dreams of betta outlooks God is good n´ war is not His making blame that on the greed of man, U betta separate it Cuz it´s written, everybody´s equal ain´t no way of justifying murder cuz it´s evil the line was drawn, tha Bible n´ Quran and the Tora, it´s the same words spoken all along. My brother, hope U understand why I love the Lord cuz He´s the last hope in this world torn from war kS vers 2; I´ve seen the streets of Bolivia, where men buying kids how dare U justify the lies like this makin people believe in a man that´s not there preachin bout religion like the answer is a prayer when Bush declared war, where the fuck was He at lil kids, pregnant mothers stuck in the combat I used to be just like U, believin it to, till the day I started seing the truth They say we´re kids of God, then I must be an orphan walkin alone, never had no arms to fall in caught in a dark place, brought to a dark place years without freedom, taught to be heartless replace ten pages in the Book and U wouldn´t see God is a story U shouldn´t read since I could see people showin me backs what could I do, if the man U talk about is real, He did to Skoob vers 2; Got lil kids dyin from war, I aint to blind to see sometimes I question myself, n´ why do I believe Then I find the answers in me, readin the Holy words so many misunderstood Prophets, let the world burn Jesus, a blessed preacher, talked about peace so they crucified Him, God didn´t order the beasts they went on it by themselfes, corrupt the masses money is they motive n´ hell is for these bastards n´ for them muthafuckaz touchin them kids, death is eternal, they lives are forfit How can U say a thing like that, like the Lord don´t care about em? See, His revenge always come´s in silence The one and only Allah* got love for everybody even drugdealaz that´s starvin plus for cats that´s rhymin So whenever I feel down and life is hard, what I do is close my weary eyes n´ talk to God * Allah är det arabiska ordet för Gud .