I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Svensk HorrorCore

Svensk Hiphop - Audio & Video

   

2005-06-10 16:45

Svensk HorrorCore

Tänkte slänga upp en Tråd om svensk horrorcore här o göra lite skamlös reklam som alla andra.

Dom flesta har väl hört eller hört talas om Avsmak redan men vad jag sett/hört så finns det inga andra som är värda benämningen horrorcore. Jag har vart nämnd ett par gånger i detta sammanhang (Preacher X) men inte gjort speciellt mycket ljud ifrån mig än. Producenten Desecrated (fd Dark Rhodez) har väl vart en kändis tack vare sina kunskaper inom FL. Och Sigge Sixten (aka Eddie Gein) har synts lite i Lyricism forumet med sina morbida texter.

Tänkte nu visa att vi finns och ge chansen till andra grupper/artister som tycker att dom är värda benämningen horrorcore att visa upp sig i samma tråd.

The GrotesQue har slängt ihop sin första av många kommande låtar, finns att dra ner på The GrotesQue
The GrotesQue består av mig (Preacher X) och jänkarn Cyanid3.

Sen även den full-svenska "gruppen" Veritas Odium Pavit som finns här: Veritas Odium Pavit
som består av just mig, Desecrated och Eddie Gein. Vi jobbar även just nu på en EP som kommer säljas inte allt för dyrt fram mot hösten. hur många som trycks upp beror nog ganska mycket på förfrågan.
Soundclick kommer ni slippa från Vop så fort en viss person har lyckats ta tummen ur röven o gör klart hemsidan våran, men tills dess får ni dras med det.

Och våldsironi är INTE horrorcore, så d6aa, gamla mbma m.m ska inte ens nämnas i sammanhanget. Samma med Necro och ICP som kanske har tendenser till skräck, men räcker inte fullt ut.

Finns det några fler här som vågar kalla sig Horrorcore? eller är man ensam på toppen?

Det var väl allt från mig, Enjoy!

Worship Nothing Studios :Inspelning, mixning, mastring, design, musikvideos m.m: http://www.wnstudios.se