I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Pushermen.com + 3 skivsläpp!

Svensk Hiphop - Audio & Video

2005-06-02 22:15

Pushermen.com + 3 skivsläpp!

Nu är Pushermen.com äntligen uppe officiellt.
Det är fortfarande en del kvar att göra på sidan men det kommer med tiden.
Tills vidare kan ni ladda ner exklusiva låtar, lyssna på snippets från nysläppta skivor mm.

J Spitz släppte nyligen 2 skivor;

The Great Enhancement & What The Hell Is This?
"The Great Enhancement" är ett album på 14 spår & "What The Hell Is This?" är en EP med 11 spår som inte kom med på "The Great..." av olika anledningar.

Melvin har även släppt sin EP The Stolen Beats EP som innehåller 8 spår.

Snippets från skivorna finner ni på Pushermen.com

Och för att alla ska ha råd så har vi pressat priserna så pass mycket att ni endast behöver betala 70kr för alla 3 skivorna inkl. frakt.

De enklaste sätten att köpa skivorna på är genom att antingen skicka ett mail till [email protected] och få vidare information om betalning mm.
eller att ta kontakt med krookz eller melvin här på whoa.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-06-02 22:20
niiiceness!

2005-06-03 00:43
Direktlänkar till snippets för de lata...

The Great Enhancement & What The Hell Is This?

The Stolen Beats EP
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-06-03 11:00
okej?
hej..

2005-06-03 11:28
"okej? "?

2005-06-03 16:49
varför ser ni så arga ut...!
"Du är en död sill"
Manager

2005-06-03 18:49
Hooka mig med skivorna!
Redline!

2005-06-04 09:42
Mofajja P20

Hiphoppare ska väl va arga?

2005-06-04 09:43
Dr.Octagon

Sure, tell me where & when...

2005-06-04 11:40
Buy!

2005-06-04 21:10
Kom igen damer och herrar... avvara åtminstånde 10sek på att hata lite eller nåt.

2005-06-04 21:22
ok...era bilder bevisar värsta hiphop klyschan någonsin.

sen satsa på att släppa ETT bra släpp med abra ritkigt bra låtar..om du inte är "stor":..istället för två/tre...det är svårt att sälja en skiva med låtar som inte "kom med".... osv..om man inte är särskilst stor på "scenen" än....
kvalité för kvantite...

och jag hatar inte alls. bara kritik.

2005-06-04 22:29
Mekano Tack!
Äntligen nån som uppmärksammar iaf.

Du får mer än gärna utveckla det du mena med "era bilder bevisar värsta hiphop klyschan någonsin ".

Angående låtarna som inte kom med så är det delvis för att vissa inte passar in med dom andra låtarna, pga att dom har ett annat sound.
Det va inte nån låt som va "för dålig" för att komma med, det finns ju massvis med snippets så det är bara lyssna och avgöra det själv.

Iom det du skrev så antar jag att du inte tyckte att det va nåt som va bra, och det är synd, men visst det är din åsikt.

Tar inte ditt inlägg som "hat", tar det för precis vad det är... kritik.
Och jag uppskattar din ärlighet.

2005-06-04 22:31
Om du syftar på bilden i gästboken så finns det faktiskt en betydelse bakom den.
Tyvärr vill jag inte gå in på det här.

2005-06-05 00:16
mekano P19 Jag gör och har gjort mig till på bild ända sen jag var liten, hiphop eller ej... jag vill ha en förjupning om vad du menar med era bilder bevisar värsta hiphop klyschan någonsin. ....
www.myspace.com/melvinjunkyard

2005-06-06 13:20
YEah...

2005-06-08 07:27
Brrrrrrupp!

2005-06-29 16:47
uhu

2005-06-30 22:54
Pushermen rappar med Nelly, köp skivorna!

2005-06-30 23:12
Hmm, jag tycker sidan är fet iallafall. Propps till det snygga arbetet! Peace
Jävla förbandade förband

2005-07-01 10:10
Tack så hjärtligt!

2005-07-03 04:13
Soft sida
http://www.JunkyardRec.com
http://junkyardrec.blogspot.com
[email protected]

2005-07-04 09:10
Finns en purfärsk exklusiv mp3'a på första sidan som bara väntar på att bli nerladdad.

2005-07-04 09:36
Jävligt skön attityd i den exklusiva mp3an faktiskt. Lite fult dirty ljud som mest är charmigt. Skön rap med skönt uttal utan att va perfekt, sköna rader utan att vara överbra.

Nice, och ungefär tolv gånger så intressant som your average Nucca-amerikan här inne. Upp!

2005-07-04 09:40
Lite samma stil som ABZ som också släppt lite låtar här, checka dem.

2005-07-04 09:46
vicolino P19

Tackar! Tackar!
Trevligt att det gillas :)
Ska försöka ta en titt på ABZ.

2005-07-05 01:53
hooka boysens shit! spitz e en fet producent..icke att förglömma... du spitz, hhooka ditt nummer , jag diggar dina beats...

men sov intepå d här idjooots! hooka skiten! glöm inte mächys luffarstyle.. hahaha.. jag sitter på medusa 01:48.. boogar.. jäjäääjä.. hat.. tja

2005-07-05 08:49
Just det, plocka upp "Mächy - Luffarstyle "!

2005-07-05 08:58
Skivorna kommer inom kort kunna inhandlas via JunkYard...
www.junkyardrec.se

2005-07-06 08:59
"ni ser diplomats posa on the block i harlem och tycker ni minsan inte ska vara sämre "
Haha... tyvärr gillar ingen av oss Diplomats.

"ni som bor i "the hood" själva (botkyrka, fett hood...). bilderna där ni posar vid rivningskåkar är som en svensk wannabe önskedröm att man bodde i the hood med utbrunna hus etc. "
Förlåt för att det råkar se ut så på vissa ställen där vi bor.

"bilderna där ni posar med bilen på skogsvägen är uppenbart ett försök att se ut som tex cash money snubbarna o deras bilar. men det ser inte coolt ut med pappas forrd på en skogsväg omgiven av björkar. "
Haha...Cash Money?
För det första vet vi att bilen inte är nåt vrålåk.
För det andra tillhör bilen mig och inte "pappa".
Vi skäms iaf inte för att visa att det faktiskt existerar träd där vi bor.

"men bilden när ni blir tagna av snuten "popo" tar priset. värsta klyschan nånsin. ni har inte problem med snuten, snuten tar er inte en gång i veckan och muddrar er för weed etc. "
Visst att det är en redig klyscha, vi är medvetna om det men bryr oss faktiskt inte.
Hur ska du kunna veta om vi har problem med snuten?
Du har absolut ingen aning om hur en dag för oss ser ut.

"era bilder visar mer än nåt annat hur mycket ni önskar att ni va svarta, sålde weed, bodde i harlem, hängde on the block, hustlade, hade pistol i byxlinningen etc etc. "
Önska att man va svart gjorde man när man gick i 3:an och lyssnade på Ice-T.
Angående att sälja weed så tänker jag inte kommentera den saken.
Vi bor inte i Harlem, men visst fan hänger vi "on the block".
Hustlar gör vi varje dag, du vet att det inte bara är i USA som folk har ont om pengar.
Och nej, jag erkänner, vi har inga pistoler, sånt behövs faktiskt inte i Sverige.

Du måste tydligen vara väldigt intresserad av oss iom att du skrivit en hel del gästboksinlägg och nu även skriver ett långt inlägg här oxå.
Kul att man har ett fan.
Ha det så bra Piff!

2005-07-06 12:00
Det jag menar är att varför ska vi behöva gå runt och tänka på att "Åh, om vi tar en bild här så kommer folk inte tycka att vi är äkta".
Varför ska vi behöva bry oss om sånt, det är ju som du sa, vår "hood".

"jag vet hur botkyrka ser ut, försök inte. det ser ut som resten av alla förorter. "
Tydligen så vet du inte det.

2005-07-06 12:05
Och vadå, ska vi ta bilder på oss i dom finaste områdena som finns?
Då kommer du väl och påstår att vi låtsas va rika när vi är fattiga...
Vi har varken 2pac-byxor eller pistoler på bilderna så det borde framgå att vi inte är några wannabe gangsters.

Kan även tillägga att det inte är rivningskåkar, dom bygger om.

2005-07-06 12:05
Nu kommer väl du säkert och påstår att det bara är i den amerikanska "hooden" som dom bygger om.

2005-07-06 16:25
Haha... du har så rätt.

2005-07-07 07:05
Så fort man vill ha en smutsig/skön bild med nice bakgrund så tjafsar folk om att man ska apa ghetto.
Det är sånt här skitsnack som inte handlar om musik som sabbar hiphopen i Sverige.
Bilderna är sköna och vafan har dom med deras musik att göra?

Vill inte verka som att jag "backar" upp dom för att dom är mina vänner och för att jag gillar dom utan för att jag blir så jävla trött på ignoranta människor som alltid måste gnälla.
Snygga konstnärliga bilder, även om det lutar åt ghettoart hoho.
Cheers!!
Homothugs <br>

2005-07-07 08:47
Hehe... mr. Jah News said it!

2005-07-09 15:04
PIFF-ON-THE-BLOCK ska vi lösa detta på ett vuxet sätt...
bilderna må vara klyschiga, men det är så vi vill ha det! ta inte allt så seriöst! kan man inte få göra vad man vill utan att man inte får en massa "positiv kritik" ifrån tråkiga jävlar som inte vet vad en image handlar om!

ska du klaga på det är bilden man får från våra texter ännu mer klyschiga, slutfucks bitches dykes guns bitchslaps och en massa annat, det är så vi valt att köra. vi är battle emcees och vill inte framhäva en massa budskap och politik och en massa annat, vår musik ska vara rolig!

hurvida du tycker det är kul eller inte skiter jag fullständigt i!
jag tänker göra min grej oavsätt vad folk tycker att jag ska göra.
jag gör inte musik för att folk på whoa ska tycka att jag är skitball, jag gör musik bottomline för att jag tycker det är kul, inte för att försöka tillfredställa folk som sitter och räknar dubbelstavande rim och multipla rim, annars hade jag kickat så.

och du ber om ursäkt för att det "ser ut så på vissa ställen där vi bor". ... kom igen, erkännn att ni valt rivningskåkar med omsorg för att det ska se hood ut. jag vet hur botkyrka ser ut, försök inte. det ser ut som resten av alla förorter.

Platsen vi valde ligger 5 min promenad ifrån vår studio, tror du inte på det är du välkommen när du vill!!! bara att komma...

förövrig tror jag att jag vet va du e för typ, du var säkert med i tagteamwhoabattle och är sur för att du blev diskad och har bestämt dig för och göra livet en aning surare för oss. är det inte så?!?!?

Peace/ MELVIN WWW.PUSHERMEN.COM WHAT?!

2005-07-09 17:48
jag tycker piff puff överdriver väldigt mycket...

dock tycker jag att det är otroligt tråkigt med såna här bilder...ja menar såhär ser ALLA bidlern från hiphopartister ut idag...vill man itne testa nåt nytt!? LE på bilden kasnke,styla upp sig i nån styhdio på nåt kul sätt, klä ut dig till clown, vasomhelst....det känns så tråkigt. skit i om det är klyschigt elel inte....men det är det här som jag tycekr beskriver mycket av svensk hiphopscnen...ingen vill ens ta den framåt utan gör samma sak som alltid har gjorts..samma slags omslag, samma miner och poser vid bilar och bakgrunder. hood eller inte liksom. det blir trist och sticker inte ut vilket gör att ingen minns en.

2005-07-09 23:24
Det roliga är ju ändå att ni lyckats lägga märke till oss och tydligen bry er så pass mycket att det blivit en diskusion.

Du har en poäng Mekano, men, ingen av oss är clowner, ingen av oss har råd att styla sig mm.
Visst att det finns saker vi kan göra, men det kommer när vi känner att det passar oss.

2005-07-11 23:01
men jag lovar er, en dag kommer ni förstå, fast ni inte tror det nu.

Jag vet precis hur du menar, för jag har varit i det stadiet en gång redan. tills jag kom underfund med att det är bättre att spela gangsta än att spela äkta.

och piff, jag tycker inte du är särkilt vettig i dina utlåtanden alla gånger heller, ta till exempel när du skrev:

ni säljer säkert weed, och är sjukt småstolta över det. "jag är fan en hustler, jag gör mina moves on the block, make that money, a little here, a little there."

jag hustlar inte och har aldrig gjort det.. jag tar ett stadigt steg ifrån droger har ett heltidsjobb säljer beats då och då, har flickvän och ser upp till mina föräldrar jättemycket så det tugget om hur vi lever kan du hålla för dig själv!