I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Aktuell Whoa Mp3: Streetz - Girl

Svensk Hiphop - Audio & Video

Redaktionschef

2005-05-26 07:42

Aktuell Whoa Mp3: Streetz - Girl

Hej på er! Hoppas allt är bra där ute! Här kommer en ny låt från oss på whoa! Laddas hem från startsidan som vanligt.

Streetz - Girl

Veckans aktuella mp3:a kommer från Jonathan James , en 24 årig producent från Uppsala som jobbar med artister från Sverige, Danmark, Storbritanien och USA. Resten av låten står den danska gruppen Streetz för, som består av dom två rapparna 2woBaDD och E-Dawg . Båda signade på Warner Music.

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2005-05-26 09:11
naah

riktigt dåligt. rappen e nästan äckligt dålig.

signade på warner?

är de så lätt att bli signad där, haha.

Groupie

2005-05-26 10:12
hmmmm, tycker att låten är sådär bara...inget som sätter sig för mig, förövrigt är inte denna gammal? har haft den på datorn ett bra tag
Admin

2005-05-26 10:37
Tyvärr ingen bra rap. Aldrig hört talas om rapparna vad jag kan påminna mig om men är det dessa rappare som Warner signar så är det inte konstigt att svensk hiphop säljer. Speciellt låter rösterna tillgjorda. Beatet var helt okey dock.

2005-05-26 10:57
Beatet va nice och rappen var okey,men inget bra utal tycker ja.
Ensamma vargen

2005-05-26 12:15
signade på warner? haha, aja... if yuh say so... detta va näst intill skräp.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-05-26 13:52
beatet va väll soft å lyssna på men rappen, är dom signade på warner? de låter som vilken rappare som helst, inget specielt!

2005-05-26 14:00
mfs - dom är ju inte svenska!
damn, what's wrong with my generation?
we was the cream of the crop but it seems we've been robbed
that's what happens when you trade in all your dreams for a job

2005-05-26 14:42
Seriöst?? hur kan ni inte tycka denna låten e bra?

va e de som inte e bra??
flowet e bra (kanske inte de bästa, men endå) de e bra
Texten e de väl inget fel på :S

Detta är lät den bästa mp3:an på whoa sen antimal circus hade en låt här.

2005-05-26 15:46
Tack för kritik och beröm, båda delarna värmer. :)

Respons

- Till Er som inte gillade the beat, ni tillhör en minoritet :P
- Till Er som inte gillar rappen eller kommenterar uttalet,
Jag har inte hört _någon_ skandinavisk rappare som har lika
bra uttal som 2wobadd och E-dawg.

Till sist, ni som förundras över Warners Signande av "Streetz" kan kanske ta Er en funderare över varför de sitter på Warners kontor och Ni sitter hemma framför skärmen! ;-)

Än en gång, tack för att Ni lyssnade.. det kommer mera.

/Jonathan
Hard working producer,<br> More music more $$$$

2005-05-26 16:13
Ney usch :S. Rappen var lite ruttet, men beatet lät rätt så hyfsat iaf :)

--------------

Bättre lycka nästa gång! ;)

2005-05-26 16:20
Fett skönt beat JonathanJames!

Ser att rappen har fått fet kritik här. Tycker det funkar helt - inget som ingår i min genre dock. Nacken gungar oavbrutet i alla fall.
ETP

2005-05-26 16:49
Helt värdelöst, sämsta jag hört!

2005-05-26 17:43
ushhh !
Stealing From Thieves/Thieves In Da Night

2005-05-26 19:06
beatet va ganska soft i början men sen så blev det smörbögmusik utav det hela...

mfs
menade du att det inte va konstigt att svensk hiphop INTE säljer?
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2005-05-26 19:18
Tycker den e jävlit soft...
Kommer pumpas mycket fram över...
Anfall är bästa försvar

2005-05-26 21:09
Jag har inte hört _någon_ skandinavisk rappare som har lika
bra uttal som 2wobadd och E-dawg.

vill inte hata lr nåt så men, DRIVER DU? Loop Troop, ADM, PBK, Rico W, finns tusentals med bättre uttal.

2005-05-27 09:39
hate indie lables, especially hate majors!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-05-27 10:34
rocik - exempelvis looptroop har inte perfekt uttal, man (jag och andra personer med engelska som "modersmål") hör att de är från skandinavien med sin imitation till bred amerikansk dialekt. Dock menar jag inte att looptroops uttal är dåligt.

Streetz - Girl spelades in för relativt länge sedan men förtjänar att om och om igen publiceras på siter som en gratis mp3:a. Låten är sammantaget bra men Streetz har gjort mycket bättre material, material som kommer på deras debutalbum. Fler mp3:or är på G.

Så okej, ni som vill hata - hata, Ni som vill komma med konstruktiv kritik, gör det. Allt är bra att höra och orden kommer jag bära med mig i huvudet när jag fortsätter producera.

Keep the music bumpin',

/JJ

2005-05-27 12:40
Beatet är skönt, låten är nice och rapparna är rätt B - jag håller med resten.

2005-05-27 14:23
Uttallet inte bra, röstanvändningen nybörjaraktigt viskande, beatet semibra, inget speciellt. Inget att hänga i julgranen detta år, men ingen katastrof ändå!

2005-05-27 16:29
beatet skönt..rappen ja va kan man säga om d..inte d bästa precis..men man hatar inte..gör er sak lixom. piz!
Best kept c-cret//

2005-05-27 17:14
Vart fan har den hårda rappen tagit vägen?
We came from a distant land, our lives allready planned. We came in ships from across the sea, never again home we would see. And now we become american fruit, with african roots.

2005-05-28 02:33
inget fel på beat men rappen funkar inte fulländat, faller tyvär i samma grop som många andra artister. låter krystat me dålig eng utal, men sånt utvecklas juh me tiden.. tyckte de gick att lyssna på, ganska softish....keep it up!
*Jag får ofta hypnagoga hallucinationer i form av ljud*

2005-05-28 02:48
Fan är folk riktigt sunkiga? beatet var hur tråkigt som helst! lame shit! platt som fan. sånt här hör hemma i danmark! slick intetsägande. skaffa edge för bövelen.

2005-05-28 14:02
Otroligt dålig låt, beaten var ok men själva rappen hmmm nej låter inte som något warner borde sattsa på låter väldigt konstigt att dom är signade där ..

2005-05-28 19:54
Tja.. sure enkelt att gnälla på rappen etc.. men måste hålla me..
tyvärr håller inte rappen/sången till slutet...
Den såkallade refrängen håller inte alls, ingen skillnad på ref och vers tycker jag.. refränger ska lyfta låten.
Sen till utalet.. lite överdrivet jag-vill-låta-som-dom-i-USA engelska =) sry guys, skulle inte köpa denna för fem öre...

...MEN... DET FINNS HELT KLART KAPACITET FÖR BÄTTRE LÅTAR HÖR MAN.
Peace i'm outta' here...

2005-05-29 04:20
skön låt...beat å rap..allt va bra enligt mej..påminner lite om musiken ja lyssnade på förr...enda engelska språkiga låten förutom eek-a-mouse's ganja smugglin' som e me på min playlist nu =D...fortsätt så...
LK PHC www.myspace.com/tobbemusic

2005-05-29 13:17
Riktigt välgjort beat. Big up Jonathan James!
Rapparna faller mig dock inte riktigt på läppen. De verkar vilja låta lite väl "thug lover".
www.shumway.se - världens softaste webzine

2005-05-30 01:52
Med risk för att låta tjatig, tack för ris & ros, tack för att ni kommenterar låten. Både jag och Streetz har utvecklats sedan låten spelades in och era kommentarer sätter extra fart på fortsättningen av den.

Ni som kanske är intresserade av att höra framtida material, maila mig så ska jag lägga upp er på en mailinglista såsmåningom.

Låt hiphopen flöda.
Peace and understanding,

Jonathan

2005-05-31 13:14
Det här var bara rent_ut_sagt tråkigt. Rappen, berörde mig inte. Beatet, rullade på utan att göra något större väsen av sig...

Betyg: -2

Men keep on doin' watcha doin'... Kan bara bli bättre...

2005-05-31 21:22
Warner Music

fan skulle gärna viljse mer av de som e signerade dära...

2005-05-31 21:40
Jonathan James = JonathanJames @ whoa int

2005-06-01 12:45
Beatet hade mått bra av mer variationer och mer känsla för små detaljer. Det är för slätstruket och som en enda rak linje, finns varken högt eller lågt i det, jag hör noll variationer förutom när refrängen kommer.

Känns ganska platt, centrerat & dött i mixningen också, funderade ett tag på om mp3'an var i mono eller nåt.

Men det var lättlyssnat, beatet i sig är vasst i grunden.

2005-06-02 13:44
nej det här va trist. smörigt ja rule aktigt, inte min smak med andra ord. tycker inte beatet va speciellt roligt heller, lite catchigt men dåliga trummor. men visst, det går säkert hem hos alla r 'n' b brudar.