I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Så... till slut: SM-Finalen! =)

Svensk Hiphop - Audio & Video

2005-05-13 16:12

Så... till slut: SM-Finalen! =)

Aloha!

Efter en massa strul så är den till slut här: finalen i Freestyle (rap) SM 04.

--> Adams-Ray mot Professor P:
6 minuter, 54 sekunder kompisslagsmål

Finns (som alltid) på SvenskaBattles.tk

Nu har tyvärr Tokelau (d.v.s. dot.tk-folket) fått för sig att langa upp en jäkla skylt innan man kommer till sidan, ska försöka göra nåt åt det : /

Stort tack till Tico som höll hela vägen och levererade!
(trots allt som hänt och det gnälliga gänget i förra tråden)

10-4, over...

"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2005-05-13 16:24
teevligt
HUR DU VET ATT DU SPELAT FÖR MYCKET C.S!!! När din mamma drar upp persiennerna på morgonen skriker du. Moget o teamflasha. JEVLA NOOB! Du springer med en kniv för att komma fortare hem från skolan

2005-05-13 16:25
Tar dock sjukt lång tid att ladda i och med att den är på 158 meg, men så fort jag får lite ordning på torpet så kommer den (och de övriga filmerna där) minskas ned radikalt...

10-4, over...

2005-05-13 16:47
otroligt !!!
langa resten också sedan, men äntligen likzom *fniss*
WWW.ISMEN.NU
Redaktionschef

2005-05-13 17:15
Blir alltid lika förvirrad när jag besöker den här sidan, navigationen måste förtydligas :)

tankar nu allafall, återkommer med kommentar :P
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2005-05-13 18:36
inte för mig heller...
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2005-05-13 19:52
Tankar nu.
Props till både Mabande och Tico!
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2005-05-13 22:47
äntligen:D.. haha bättre sent än tidigare?:O
Jag vet när han ljuger! så fort han rör på munnen

2005-05-13 22:55
Får man fråga vad som egentligen hänt med alla andra ronder? Jag lever i ovisshet, snälla upplys mig?

2005-05-14 03:17
Tror inte det finns några fler ronder faktiskt. Om jag fattat det rätt så är detta de slutliga filmerna, inga fler kommer komma upp. Jag kan ha fel dock.

De va en nice final, hade förväntat mig lite bättre från båda faktiskt, men de va ändå nice!

2005-05-14 03:18
Och props till Tico och Mabande som fixat det här även fast ingen av dom behövt!

2005-05-14 03:25
Att det ska vara så svårt att filma när det finns flera hundra pers asså... Fan, nästa gång släpp in en fjortis gratis så får han eller hon filma HELA skiten, alla nöjda, alla glada...

Inget ont mot Mabande eller Tico dock.

2005-05-14 03:28
GAIA P23 : De va ju så de va. De va filmförbud officiellt men sen när de kom till kritan byrrde sig inte arrangörerna och Tico fick filma ändå, han har asså inget med själva arrangermanget att göra utan filmade för att ha själv. De som arrangerade SM lovade att dom skulle filma jätteseriöst å sen släppa dels en DVD och dels på nätet, men det blev aldrig så...

2005-05-14 03:33
EXTREMT fult som faan, vadå filmförbud? >:(

Visst om de säger att "vi ska kräma pengar ur fansen" genom att släppa en DVD, men som du säger, inget hände...

Till nästa gång hoppas jag inte det ser såhär klantigt och fult ut...

Och som sagt, bara props till Mab och Tico.

2005-05-14 10:46
GAIA P23 : De va ju så de va. De va filmförbud officiellt men sen när de kom till kritan byrrde sig inte arrangörerna och Tico fick filma ändå, han har asså inget med själva arrangermanget att göra utan filmade för att ha själv. De som arrangerade SM lovade att dom skulle filma jätteseriöst å sen släppa dels en DVD och dels på nätet, men det blev aldrig så...

Fan snackar du om? Tico hade tillstånd utav oss sen en månad tidigare att få filma, det var filmförbud på kvällen. DVD'n skulle aldrig komma, ett sätt att locka dit folk som annars skulle inte orka betala för det.

Rappare

2005-05-14 13:43
som sagt!

jag fick filma för att jag har ställt upp med en massa andra grejer vid andra tillfällen o sa till dom att jag ville filma det o att jag skulle göra det ivilket fall som helst typ.
o jag fick tillståndet ,och det var för att jag höll på med en dvd med den svenska hip hop scenen med intrvjuver osv osv
men sen frågade arrangörerna mig om jag inte kunde lägga upp det o det sa jag JA till ,så det sket sig med dvd'n.o tillsmans med Mabande har vi laggt upp dom på svenska battel. att det har tagit tid ,JA det har det pga olika grejer som har hönt längst vägen hit. men nu e dom uppe o jag hoppas slippa mer skit för dessa filmerna.

Peace! ;)
jag e så RAK att du blir SNE!

2005-05-14 14:22
Sociopat : Men varför var det filmförbud på kvällen då om ni inte skulle släppa en DVD? Jävligt tråkig stil måste jag säga att dels lura folk med att ni ska släppa en DVD och dels att ni gjorde så att bara en person kunde filma och därmed fick "hela ansvaret från folket" att lägga upp filmerna.

Och det som jag skrev innan är sånt som folk har skrivit i trådar tidigare, då missuppfattade jag en del då. Men det vitala som jag skrev att det faktiskt var filmförbud hade jag rätt i, det jag hade fel om var att tico fick tillstånd att filma tidigare.
Rappare

2005-05-14 14:29
Gogaku P19

tillstånd o tillstånd......

jag sa till han att jag skulle filma i villkett fall som helst typ.
och det var till den dvd'n jag höll på med.
d jag fick reda på var att det inte var något förbud igentligen,så jag filmade. sen bad dom mig ifall jag inte kunde dela med mig av d jag filmat o jag svarade JA att det kunde jag ,så alla skulle kunna se det ;)

men men .......

förstår din reaction........

2005-05-14 14:41
Tico Det jag tycker är dåligt är hur dom lurat folk för att dom ska komma dit... och sen hur dom lämpade av allt på dig för att dom inte filmade själva och ingen annan filmade eftersom alla trodde de va filmförbud...

2005-05-14 19:15
kvalet ?
St-music.net Nucca.se Dirtycrowd.com Xoworld.net

Nucca Unlimited - 0707 44 30 11 - The Pipeline

2005-05-15 01:26
Gogaku: Det är ingen självklarhet att filmer ska läggas upp nånstans. Det var inget internetjam liksom, förstår inte ens varför alla tar för givet att filmer ska komma, från vilka jams som helst. Det är en sån vidrig slakt av kulturen att det är äckligt. Människor är snåla svin som inte stödjer skit, så varför ska vi dela med oss av gratissaker av saker som det är meningen att man ska uppleva på plats? Bor du inte i närheten? kunde du inte komma?? Synd, men folk har klarat sig utan battlefilmer innan på internet. Om jag inte misstar mig var det då hiphopen var som störst och då man kunde gå på jams varje vecka.

Ända sen Internet och whoa i synnerhet har tagit över scenen har också viljan att gå på jams minskat, kolla på publiksifforna. Varför ska man gå på jams när man kan sitta hemma o kolla på battles? Skitkul o göra det, du kollar på de o sen glömmer du det efter nån minut. Går du på ett jam gillar du det mycket mer, du slipper störa dig på smådetaljer och mest av allt: du slippe bry dig om filmer i en evighet. Varför är det så att de allra flesta som var på fresh n effect, got skills eller SM gillade det mycket mer än folk som inte var där? Jo för dom var där och kunde ta till sig av känslan.

Sen så fattar jag vad tico menar och tico fattar vad jag menar, och ingen av oss har beef med varandra på något sätt, för vi kan hantera såna saker utan att bråka och kalla namn som vissa andra inom scenen. Inte lönt du drar upp det med tillstånd igen, stod inget om förbud på affischer och dagarna innan gick vi ut att man fick ta med sig kameror trots allt. Tico och jag tyckte bara att det skulle vara kul om hans film kunde komma upp på battles.tk för att han hade fått tillgång till hela ljudsystemet och ljudkvaliteten på hans är bättre än andras.

2005-05-15 01:27
Agaeus: ingen aning, jag har inte hand om kvalfilmerna.

2005-05-15 01:27
Mck_GS: Exakt mayne..

2005-05-15 02:58
Tajt. Som jag har väntat på att få se mer Battle-shit från Danne. :D

Vad är det för eftergrej som man hinner sen en halv sekund av? Är det intervjuerna som ni har klippt bort eller?

Vill inte verka otacksam eller nåt men är dessa intervjuer något ni planerar att släppa i framtiden? Intervjuer är ju alltid kul och dessutom brukar ju dessa inte vara något som man får uppleva även om man är på plats för själva battlen. :)

Tack för att det äntligen kom upp. Fred på jorden.
"Jag förföljer dig inte, jag är bara beroende av att glo dig i ryggen"
- Organism 12

2005-05-15 05:24
Sociopat

Du verkar ju fan helt bränd asså. Vem fan har möjlighet att slinka in på ett jam/tillställning som ligger en miljon mil ifrån där man själv bor. Om jag kunde skulle jag väl fan göra det eller? Dumjävel...

2005-05-15 11:01
Seite1: Du bor i sthlm hund, vad vet du om promoten? Att promota handlar inte om artister, handlar om hur du talar till folk med det. Idiot, du vet nada, Svenska hiphopgalan hade en marknadsförings budget på så mycket pengar att jag inte ens orkar tänka på det, det kom fan mindre betalande folk (95% av alla som var där hade antingen backstage pass eller gratisbiljett) dit än till sm. Och det där skulle vara svensk rap-elit. Publiken kommer inte till jams längre, inte ens i närheten av vad det var förr när folk slängde ihop ett breakbattle eller rapbattle och stället fylldes. Vetefan hur det är i resten av sverige, men i malmö/skåne är det dött just nu. fakta.

2005-05-15 11:02
GAIA: jag säger att du har klarat dig innan filmer kom, varför inte klara sig nu? handlar om hur tacksam man är för att filmer ens kommer.

2005-05-15 11:16
Danne e grym! bra av båda som fan

Rappare

2005-05-15 15:56
shiiit!!
d e just detta här som jag hatar med internet o filmer som kommer upp!
alla klagar o tjatar o hatar på varandra. VARFÖR?

Sociopat
vi har skött allt på en bra nivå(tycker jag) tyvärr så har jag inte lagt ner såå pass mycket tid på filmerna att jag har laggt in ljudspåret från pa mixern (men jag har det)
skit i allt klagande o kvidande,d e lätt o sitta o kvida o klaga när man inte har varit med o fixat något själv man........ ;)

ljungberg P18
om du har hängt med i dessa trådarna ang SM fimlmerna så har du väll sett att det hela var från första början en dvd som jag skulle göra med svenska hip hop scenen. Med intervjuver videon och klipp från battels. men det sket sig pga att jag la upp dom battelsen på nätet. jag har en hel del intervjuver med olika rappare ifrån hela sverige som e ganska intressanta och roliga.Vi får se om jag pallar göra något me det.
Jag o mabande snackar lite om att göa en dvd tillsmans me allt ifrån den svenska hip hop scenen,men det blir i så fall framåt hösten för det e en hel del tävlingar o spelningar nu till sommaren som vi ska hooka me i denna dvd'n isåfall.
men d e inget som e säkert så ta det inte som reklam för något som inte kommer o hända kanske!!

Rappare

2005-05-15 16:02
shit!

varför blev det feta bokstäver?
jag har inte satt in det??

hmm...........

2005-05-15 16:07
Kommer kvalet från gbg nånsin komma upp?
Dom kallar mig Francis

2005-05-15 16:58
Sociopat : Ok, såhär. Det jag menade var dåligt (och som jag dessutom skrivit tidigare här) är att ni ljög för folk om att ni skulle släppa en DVD med battlen samt att ni sa att ni skulle släppa filmer med sämre kvalité på nätet också. Därför hade ni filmförbud, sen att ni sket i det ett tag innan värkade ju ingen märka eftersom det bara är Tico som filmat... Ni ville dra mer folk på ett fult sätt helt enkelt.

Jag hade gått dit om jag bott i malmö, men nu bor jag i sthlm så det kändes inte så värt. Däremot var jag på show sthlm battlet i sommar och jag kan bara prata för mig själv dock, men jag skulle verkligen velat ha filmer därifrån nu. Se folk köra igen och man glömmer ju bort dissarna ganska snabbt å så. Så även om folk va på er tillställning så vill dom säkert ha filmer ändå, det är inte för att skita i att gå på battlet. Det är som att se på en koncert som man va på sen om den filmades. Inte alls samma sak, men man vill ändå se den för att de e kul att kolla liksom... Att se det live och att se de på film sen går knappt att jämför med varandra.

Aja, jag missuppfattade vissa grejer och du missuppfattade vissa grejer jag menade, men jag håller fortfarande fast vid att jag tycker dte är ett fult sätt att dra folk...

2005-05-15 17:41
Seite1: Förr i tiden för mig är då jag börja gå på jams, 98-99 till 2002,2003 då det var en massa kula jams i malmö.. vilket du borde komma ihåg. Glennys breakjams, de fyra element battlesen på inkonst osv. Alla för fullt hus.. att fylla inkonst nuförtiden är i princip en omöjlig grej om man inte har någon supergrej.

Gogaku: jag fattar vad du menar, såklart är det kul att se det igen, det jag säger att att folk hade klarat sig utan filmer. Jag menar inget mot dig, för jag vet sen innan att du bor långt bort.
Sen grejen med dvd är absolut inget vi har kommit på.. det är ett jävla gammalt grej o göra; "kommer filmer upp?" "nej..".

Det var allt för mig.

2005-05-15 17:42
Tico:

Sociopat
vi har skött allt på en bra nivå(tycker jag) tyvärr så har jag inte lagt ner såå pass mycket tid på filmerna att jag har laggt in ljudspåret från pa mixern (men jag har det)
skit i allt klagande o kvidande,d e lätt o sitta o kvida o klaga när man inte har varit med o fixat något själv man........ ;)

Jag förstår varför du inte har gjort, för jag vet vad som har pågått förutom filmerna, mycket händer som inte går att förutse, o du vet vad som händer med mig också. Jag menade bara att även om du inte använde det så hade du ljud från PA Mixer. peace

2005-05-15 22:00
Tico

Off: Det blev bold för att du inte avslutade b-taggen korrekt. :)

However. Grymt tight med en modern och fräsch hiphop-DVD med lite framträdande från live-spelnignar och intevjuer osv. Det låter grymt tight. :) Men lova att säga till i god tid om ni planerar att skita i det så man inte går omkring och hoppas. ;)

Kul att ni tar tag i något sånt här. :) Eller ja, jag vet ju inte om ni tänker ta tag i det men det skulle va ball om ni gjorde det.
- Organism 12

2005-05-15 22:05
Sociopat

Du får ju tänka på att den den gamla skolan förmodligen är runt 25+ just nu och jag är bara 18 och det finns mängder kring min ålder (16-20) som kanske inte lyssnat på hiphop sen mellanstadiet. Det jag menar är att jag kanske inte var så hooked på hiphop när jag var 10-11 år, så det där med massa balla jams var väl inte direkt något ens hade någon aning om.

Men bortser man från att nya människor tillkommer till scenen, alltså besökare, konsumenter, så kanske filmer är en ball grej. :)

Och ja, klart vi klarar oss utan filmer, men det är ju för att vi inte har något val. Eller hur? :)
- Organism 12

2005-05-15 22:59
Sociopat : Hehe jag fattade att de inte va mot mig, men du fattar va jag menar, folk ville säkert komma dit oavsett om filmer hade kommit upp eller inte. Sen av olika anledningar kanske folk inte kom det kan jag inte svara på, men jag tror inte det hade kommit färre folk om ni hade sagt innan att filmer kommit upp.

2005-05-15 23:20
BIG UP TILL TICO OCH MABANDE

sen frenetic fan det verkar som du börjat på anabol för dina agro ryck går inte och förklara. va fan är det me dig. du är typ 17 bast och beter dig som du är det bästa som har hänt hip hop sverige. titta ut genom fönstret se verkligheten och CHILLA NER
----------------------
Rappare

2005-05-16 00:00
ljungberg P18

Men lova att säga till i god tid om ni planerar att skita i det så man inte går omkring och hoppas. ;)

svar:
d e inget som e säkert så ta det inte som reklam för något som inte kommer o hända kanske!!

jag skrev just det för att ni inte ska springa runt o hoppas på något! d e bara vad vi snackat om,och vad som möjligt vis kan hända.Men det är inget säkert.Glöm det istället o ta det som en kul överraskning istället för o hoppas o bli besvikna ;)

Knäpptuta

har du missat att detta här tjänar jag inte ett skit på??
och att Dvd'n inte skulle vara gratis om den nu görs?
med andra ord jag/vi kommer lägga ner mycket mer tid på dvd'n än vad jag/vi har gjort på dessa filmerna,allså kommer det bli mycket fetare än vad dessa filmerna e.
och vadå filer??
d e en dvd vi ska göra inte filer som VI kommer lägga upp på nätet gratis(fast jag e medveten om att dom kommer komma upp på nätet ändå)
så e det något bull me filerna som kommer upp e det inte pga oss ;)

2005-05-16 08:56
Tico eller någon annan:

I finalen spelas ju två instrumentaler. Vad heter den första? Alltså, vilken låt och så. Tycker hela instrumentalen är grymt skön. Någon som har en aning? :)
- Organism 12

2005-05-16 08:56
Oj, nu skrev jag fel. Jag vill veta vad den ANDRA instrumentalen heter. Vilken låt och så. Det är DEN som är grymt skön. :) Så. :)
- Organism 12

2005-05-16 12:29
hehe, det var ju ett litet antiklimax det här. Danne imponerade inte så mycket som jag trott men det var kul att se! Skönt att det kom upp till slut i alla fall. Men det var ju ingen spännande final direkt, kändes ganska vilket som vem som vann.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-05-16 12:48
Jag önskar jag varit på plats, men jag hade varken tid eller pengar ...som alltid :(
Danne har lite word-tics, men han har även en hel del redigt feta rader :)

10-4, over...

2005-05-16 13:34
Mabande: word-tics? :) Vilka rader/ord syftar du på? :P Har också tänkt på vissa saker. :D
- Organism 12

2005-05-16 13:37
Och just ja! Andra instrumentalen! Namnet på den!? Måste ha den. :D Den kickar dom över i Rond 2 & 3. :)
- Organism 12

2007-04-09 17:37
ljungberg:

jag är oxo grymt sugen på att veta vem som gjort
det beatet. Är det bara en instrumental eller rippat från
en låt?

peace  
--
Eazy duz it.

2007-04-10 17:07
"what the fuck"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-10 22:22
"För du vet"
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"

2007-04-10 22:22
sorry trodde de var ny tråd:/
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"