I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"Diz Iz 4 Da G´z..." mixtape ute nu!

Svensk Hiphop - Audio & Video

2005-04-19 16:20

"Diz Iz 4 Da G´z..." mixtape ute nu!

Short Fuze Entertainment proudly presents:

”DIZ IZ 4 DA G´Z AND DIZ IZ 4 DA HUSTLAZ”- mixtape!

Här är det! Precis lagom till sommaren, det enda mixtapet som bör finnas i varje bil, skola och flygplan (kanske inte, haha). ”Diz Iz 4 Da G´z and Diz Iz 4 Da Hustlaz” är namnet på mitt sprillans nya mixtape! Du får 80 minuter med den bästa boom-bap hip-hopen från både nya- och gamla skolan, samt exklusiva låtar från Circle (Jay Json, Flame & Glaciuz), Form One och Rico Won. Hostat av ingen mindre än Rico Won!

All info + bild finns på: www.djconfuze.com

Som kärringen sa i Menace 2 Society: HURRY UP AND BUY!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-04-19 16:24
ska köpas!
www.myspace.com/victorhollender

2005-04-19 17:29
finns det låtlista JAOOOOOOOOOOOOOOoooo

2005-04-19 18:07
Eftersom det fins en hel ny generation av människor som tycker att musik ska vara gratis vill jag inte skriva någon nogrann låtlista. Men däremot kan jag säga att allt från BDP, NWA, Nas, Crooklyn Dodgers till Fat Joe, Mobb Deep finns med + exklusiva låtar från Cirlce, Form One och Rico Won finns med.

80 minuter musik för 60 kr. Nice price!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-04-19 18:21
det låter skitbra...soft!

2005-04-19 18:22
vadå är freeway & cormega squad up remixen med pga namnet hehe

2005-04-19 21:00
nice nice
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2005-04-19 22:09
ska bli kul att höra!
djsilenceblog.blogspot.com // www.dj-silence.com //

2005-04-20 09:02
Fett Mixtape vill vi lova! Köp och supporta en av Sveriges bästa - DJ Confuze.
Form One - Behind Blue Eyes (I butik den 5e nov!)
Förbeställ och få mixtapen "A New Season" på CD utan extra kostnad.
https://www.bengans.se/popup/form_behind/se.aspx

2005-04-20 13:00
FETT!
Kommer ju precis lagom till när man kan veva ned rutorna på bilen och ba blast tha ish!

2005-04-20 14:05
Confuze

Eftersom det fins en hel ny generation av människor som tycker att musik ska vara gratis vill jag inte skriva någon nogrann låtlista.

Är det så att du tänkte pröjsa royalties till de berörda artisternas skivbolag eller?

En låtlista vore bra...man kanske redan äger den musik du försöker sälja...så posta en låtlista så kanske man hookar 1 ex.
"stora artister i USA nu för tiden är inget man vill prodda direkt" <--- generisk 16-åring i producentforumet låter oss ta del av hans tankar

2005-04-20 14:27
jsaddfw P24>

Jag har knappast använt mp3:or för att göra cd:n, utan lägger ut en massa pengar på skivor varje månad, så min del av hela den grejen är klar så fort plånboken kommer fram. Och med tanke på vilka konstiga frågor vissa ställer (inte du) så känns som att vissa tror att de har ett ex av min mix-cd när de laddar ner låtar som finns på det. Som är bananaz!

De glömmer bort att man lägger tid på att mixa låtarna nice, göra remixrar samt lägga till exclusives. Det gör att min cd blir unik, men vissa fattar inte det. Det är det jag menar med en ny generation av kids som har en nice liten mapp i datorn där deras "skivsamling" finns och som då å då ställer frågan: Vart kan jag ladda ner det?

Kalla mig old-school för att jag finner nöje i att lägga pengar på en produkt som jag kan känna, lukta och sortera in i min skivsamling.

Jag kan maila dig låtlistan, no problems. Maila mig bara!

Peace

ps. Ni får ursäkta predikningen, men ibland måste jag få ut detta. Inte direkt menat mot jsaddfw P24.

2005-04-20 14:28
fötta, vilket långt inlägg. haha

2005-04-20 15:15
skicka ett PM till mig här på Whoa med låtlistan.
"stora artister i USA nu för tiden är inget man vill prodda direkt" <--- generisk 16-åring i producentforumet låter oss ta del av hans tankar

2005-04-20 15:35
U forgot the magic word...

2005-04-20 16:04
nigga please? ;-)

2005-04-21 12:37
Frenetic>

Those were the good old days...

jsaddfw> Haha, right on!

2005-04-22 10:06
"Diz Iz 4 Da G´z..." finns nu också på recordnet.se!

2005-04-22 10:47
sooooooft...då får man köpa ett när man kommer till sthlm då!...
nice att ha när man ska ut och resa...

vadå ska jag känna mig träffad med konstiga frågor?..aaaaah aja

2005-04-22 11:46
har precis fått skivan. är bara på 3e låten än, än så länge låter det bra. och låtlistan såg nice ut.. så köp alla som inte gjort det. 80:- är inte särskillt mycket pengar.

2005-04-22 12:15
alltså eftersom jag är den ENDA som frågat om låtlista så kanjag inte låta bli att känna mig träffad...alltså softa ned jag frågade om det hetl enkelt för att jag var nyfiken..det var det enda...det 'r som nrä jag köper en skiva/mixtape/12" vasomhelst i en skivaffär...jag kollar baksidan för jagtyhcekr det är kul att se vad som är med..no more no less.

jag vet att confuzes mixtape är bra sedan förra så jag hade tänkt köpa detta ändå men jag var helt enkelt bara nyfiken...

iaf...för att byta ämne. jag gillade förra omslaget mer ;)

2005-04-22 13:01
Man måste väl förnya sig. Jiggy it is! Hot shit!!

2005-04-22 13:46
Mekano>

Det va absolut inte menat till dig, utan i övrigt. Då menar jag till alla de jag känner som har gjort eller ska göra mixtapes.

2005-04-26 17:24
Introt är the illest!

Big Up!

2005-04-26 17:36
haha exakt när jag lyssnade på låten så kommer detta inlägg upp :D
Puzzle Productions / puzzleprod.com
soundcloud.com/iloice