Redaktionschef
2005-03-03 07:00
Aktuell Whoa-mp3: EKP - They Don't Understand
Äntligen torsdag! Sov inte på EKP, diggar man t.ex. RJD2 så är chansen stor att man tycker att demot är skitbra! Har gått många varv hos mig allafall :) ________________________________________ EKP - They Don't Understand För första gången är vi glada att kunna presentera en instrumentalhiphop-låt på vår startsida. Mannen som bryter mönstret är producenten EKP (Emmas Kök Produktion), hemmahörande i Stockholm, Hässelby. "They Don't Understand" är tänkt att framhäva känslan av "uppgivenhet kombinerat med en knuten näve". Demot "At Least" går att köpa för 20 spänn på www.knaster.da.ru , www.recordnet.se eller via ett mess till ekp här på Whoa.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Mad-nice! Hade inte fattat att det var en instrumental förrän jag lyssnade på den. Helt nice!
http://www.kortfilmsfestival.se
Vad kan man säga, en låt med sitar i kan aldrig bli dålig.... riktigt skön låt!
---------------------------- http://www.ingaklena.se
Tungt tungt!!! Sov inte folks - supporten behövs. Tack till det positiva ovan - supporten behövs. Jämförd med RJD2 - kan man ju ställa upp på...
Asså folk e för keffa som inte fixar skivan vafan 20 kr ! 20 st 1 kroner för er som tycker det e dyrt ! sjukt bra skiva som pumpas ofta då man bara vill slappna av eller bara chilla och inte sitta och försöka lyssna med i texter osv ! Big Up EkP this shit Rocks !!!!!!!
Stealing From Thieves/Thieves In Da Night
Det här är bra ish. Jag har köpt skivan - har du ?
165 takin ova....big up EKP!!!
Riktigt TUNGT som vanligt från denna ekp man!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Heeelt klart en av mina favvo låtar på skivan.... I Fick rysningar första gången jag hörde den i min MD.. känns smo att de finns så mycke man ville säga när den här musiken går igång.....assså till musiken.. den talar till mig..eller ord kommer upp i mitt huve..inte i ngn form a rap utan rena känslor mer.... svårt att förklara en skön känsla dock!! matte e kung...å snart långhårig!!=)
I aint no superstar i am more like a planet!!!
Detta är skit bra....
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
nice som fan så cleant som d kan bli... ja håller med han som skrev här uppe asså de som att den talar till en känslomässigt å när d gäller rap man blir så insprerad å en att verkligen känna nåt verkligen djup helt fantastisk å klockren.... Keep it comming ekp style
EKP är määd nice alltså. Hoppas ni inte missade hans mixshizz med Hands och Ljudas. Fina ljudlandskap...
riktigt skönt har nu beställt två ex. big up!
O Ne (L) EKP.
seperate me from your little open mics, please.
tungt tungt. vill dock klaga lite på trummorna, på tok för rena. :)
www.filtret.wordpress.com market presenterar.... Filtret netplay
Helt klart min favoritlåt från skivan! Så jävla grym. Första gången jag hörde den satt jag på bussen. Fick rysningar. Grymt!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
soft
Fifan, vilken känsla i beatet! Fett djupa grejer det här asså! Big up! Peace
Andra Akten |
[email protected] | www.myspace.com/certezamusic |
riktigt flummig:D:D uber nice sitter här o har precis tänt den o bara chillar till den !!!!! riktigt fet
Det är som jag sagt helt otroligt bra... mycket bra val av låt från skivan som mp3a här...... big up! NU vet ni som var tveksamma vad det handlar om KÖP DEN DIREKT så får ni 8 låtar till för en 20 lapp, plus ett skönt omslag... support! Och jag håller med Bara baz ..... du borde fan klippa dig E! peace
- ö bangashira!
klockren låt
Riktigt bra faktiskt. Den första mp3an av en "okänd" artist här på whoa som jag tyckt varit bra någonsin.
ah nice, MEN jag skulle vilja ha lite mer jazziga trummor.. det låter liite för hårt ljud i snaren osv.. vill ha visp visp visp
mama said knock you out
fram tills trummorna kom in hade jag höga förväntningar. de var aldeles för stela för resten. skitsnygg sitar, hela vibben över låten är jättebra bortsett från trummorna som jag inte alls tyckte gifte sig med resten av ljuden. det här hade kunnat vara en suverän låt, nu är den bra. vilket iofs kanske itne är ett dåligt betyg, men synd att det inte nådde ända fram när det hade kunnat göra det.
Jag är starkat i världen
"They Don't Understand" är tänkt att framhäva känslan av "uppgivenhet kombinerat med en knuten näve". Bra låt, men jag tycker att den där textraden var onödig och känns krystad. Musiken talar för sig själv. :P Big Upz
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...
YesYes! va ska man säga!?fetaste fuckin snubben i stan! Det är ett privilegium att få mysa musik me dig E K
Uhh,..fick gåshud, det får man bara av bra musik ;)
Skivsamlare
2005-03-03 18:28
Det bästa jag hört på whoa! Mer instrumentaler åt folket.
Köpte plattan idag..var värt det...skönt med lite instrumental hiphop som går att lyssna till och som är bra :D
Det här är en kontaktannons...Jag är en vacker man i uniform, som alltid ställer upp. Ring mig på nr: 112
OFFF finns inga ord!!! TUNGT!!
vem ee du??? vet du allt lr?? skojaRE!!
Skön låt,,love it:)
riktigt skön, djup........
riktigt sköna grejer de här asså, gillas!
Lilla Edet | www.tokish.se | Forgotten Souls
Äckligt bra, trummorna är jävligt feta i sig men kanske inte passar så jättebra till just det här. Hade vart coolare med ett mer drivigt jazzbreak med lite reverb på. Vad har du använt för teknik? vad är det för synthar jag hör osv ? :)
bästa jag har hört på länge!!!!allvarligt..
http://trocaroc.blogspot.com/
Grymt soft! Hade aldrig hört ekp innan. Skivan ska lätt inhandlas.
www.fucksolar.com FUCK SOLAR
Oj...
Tack som fan för all den kritik som hittills droppats. Värmer sjukt mycket. Hoppas ni som tyckte låten föll er i smaken tar er tid och inhandlar hela plattan.
Till er som klagade på trummorna och huruvida de passar till de övriga ljuden eller inte kan jag både hålla med och inte. Har haft 3-4 olika trumprogrammeringar på just den här låten. Fanns jazz - fanns visp - men det här blev det jag ville behålla. Smaksak - men jag kan inte säga att jag inte håller med er på sätt och vis. Kul med kritiska kommentarer.
Athnagzo P15: EKP har funnits 23 år alternativt 5 år beroende på hur man ser det. Födsel respektive uppkomsten av musikskapandet med EKP som alias.
xpertize P19: Ang den textrad du tyckte var krystad kan jag inte annat än att hålla med dig. Skrev till den "bara för att", med förhoppningen om att den skulle skippas. Skrev den med ett leende på läpparna. Musiken och framförallt låten talar för så mycket mer, vilket ofta är svårt att författa i ord. Hoppas det inte drog ner betyget på själva låten. Kul att nån reagerade alla fall. :)
Anwar P1: Ang vad jag använder för utrustning så drar jag mig för att diskutera sånt, framförallt genom ett forum på internet. Det ska inte spela någon roll. Vet att många är otroligt intresserade av utrustning och dyl, men jag är inte det, därför vill jag inte redogöra för vad som frambringar alla olika ljud osv. Hoppas det e ok.
Till er som är intresserade av hur hela plattan låter finns snippets
här .
Till er som är intresserade över vilka övriga projekt som är på gång, håll er uppdaterade genom
www.industrin.se .
Än en gång - Tack som fan för allt visat intresse!
/m
Det är inte direkt betydelselöst eftersom vissa ljud bara kan komma från vissa maskiner. Fattar inte varför man skulle vilja dra sig för att berätta sånt, finns ju liksom ingenting att dölja direkt. Struntar väl i om du har en fullfjädrad dr.dre studio eller om du sitter i hiphop ejay. Mest nyfiken på vad du lirar för synthar och sånt :)
Anwar P1: Principsak. Dock kan jag kåta upp dig med infon om att en av mina syntar har antikt värde. 80´s shizznit! :)
skönt beat nån grymm rappare borde kicka på de
" I don´t whrite nothing down so i will keep it short and sweet. You are wek, you are out of control and you become a imprisonment for your self and very body else" - Paulie Walnuts om chris drogproblem
Denna samplingen har jag hört innan. Men fy fan silken instrumental. Jag måste ta och köpa skivan. Jag har aldrig hört någon producent i Sverige göra en instrumental med så här mycket känsla. Big ups mannen, hoppas det går bra för dig i framtiden.
detta va så jävla bra...
I go on, holdin on to the image of what I once was never lettin my broken glass reflection to step forth
ekp du lär få en tjuga i posten om ett par dar... fet låt...
What would macgyver do?
mycket skönt "åka-bil-musik" :)
Sopsäck Serenad
lääätt att jag köpt skivan! väntar tills den kommer hihi
"analist , javisst"
riktigt skönt. gillade trummorna också.
maaad nice... koppla inte att det va instrumental först haha... riktigt skön va den iaf!