Redaktionschef
2005-02-24 08:11
Aktuell Whoa-Mp3: Pierre - Words Of Forgiveness
Godmorgon :). Ny låt på startsidan, tanka friskt! __________________________________ Pierre - Words Of Forgiveness Veckans Mp3 kommer från Småland. Den numera 32-åriga Pierre har precis släppt sin EP "Retroperspective" , därifrån hämtas den DonCho -proddade "Words Of Forgiveness" , som är en rannsakningshistoria i den gamla skolans tecken. Som dom säger: Gammal är äldst!
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Skönt beat, nice refräng. Gillar texten och viben på den. Men inget som hamnar i playlisten :)
Beatet jävla fint! Tycker inte riktit om engelsk-uttalet, men det är riktit ok. Detta är riktit i min smak annars, melodiskt och djupare mening i rimmen. Tummen upp, big time!
fettbeat .. bra text .. men utförandet både flowmässigt, uttal & delivery visar på allt annat än en säker emcee .. helt ok refr .. låten som helhet .. äh ..
Låter alltför toy... som när man hört nåt tidigare från samma snubbe... lägg ner micen!! textmässigt så har jag inte så mycket att säga mer än att det e helt okej... I guess... men snubben i sig suger som mc... satsa på annat? :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
kul att se en sån här comeback=) ska bli intressant att höra nya skivan!
djsilenceblog.blogspot.com // www.dj-silence.com //
Redaktionschef
2005-02-24 20:10
Håller med dig Bigg_Qau, det jag gillar med den här låten och största anledningen till att jag röstade för att lägga upp den som "aktuell mp3" var just för att den skiljer sig ur mängden. Dom flesta här inne skriker efter anthems men ibland kan det vara skönt med nåt som bryter mönstret. Den är lugn och avslappnad, och har en rak och ärlig text som framförs på ett tilltalande sätt. Hans pratrap passar bra till beatet.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Tight!
Ålltzen, Växjö, Bremen.
nä de känns inte rätt att kalla detta rap hiphop över i huvudtaget sorry men tycker de e kefft men do you thing
Cap - RoadLake Entertainment
Både ris och ros, men så är det. Alla kan inte gilla allt. Kul att folk skriver iallafall. Skickar ett tack till Simon för beatet ..igen. Harebra! /P
..och?
Näe, det här var inte mycket att hänga i julgranen. Rappen sög, och det samma gäller trummorna.
Gillas mycket. Skötn med lite variation..
phow phow.
Helt okej. Bättre än allt annat här inne.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
fyfan vad omusikaliskt! inget som helst delivery, nej,detta va dåligt!
Vad folk än tycker och tänker om P's musik, så finns det en sak ni aldrig kan ta ifrån honom och det är hans talang för att berätta historier´och leverera dom på ett intressant, avkopplande och bra sätt Jag tycker att låten passar bäst när sinnesstämmningen är något lägre, gärna när det är mörkt och man ska framförallt lyssna på den i ensamhet och ge det några rundor i lurarna eller i stereon. Det är inte festlåt, då finns det annat ni kan lyssna på. Jag personligen förstår inte varför folk ska klaga på Pierre's uttal osv, men sen är jag säkert inte rätt man att avgöra, finns alltid folk som vet bättre. Men tycker det luktar som att gammla hundar varit här inne och pissat som vanligt då det gäller Pierre för gammalt groll. jaja. Men en sak vet jag, och det är att Pierre's musik har så mycket hjärta att det svider ibland. Fler borde gör musik för att det älskar det dom gör och för kärleken för musiken och inte för att "whoa-folket" eller någon annan viktig impfaktor ska gilla det. Som vän och kollega skiter säkert folk i vad jag tycker, men allt jag vill är att folk ska ge det en chans, för hiphop behöver mer hjärta och hjärna, hiphopen behöver någon som Pierre. Kärlek /A-Thon
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
den va skön. Men enligt mig så var det inte veckans MP3 material.
jaha... kul att han kör
Science Genius Girl
lyssnat igenom den tre gånger nu, först gillade jag den inte men den växer fan! :D rösten är skön, beatet är rätt skönt.. trummorna kan vara lite sajko ibland, och refrängen e najs.. sparar denna för 'rätt tillfälle' :) sen var det något med uttalet med, men wtf..
/// Våning Fyra
inte min stil direkt
DustY©
jag tyckte den var skit skön, känns djup och depressive.. reffen är beutifull, rösten är gnufit härlig.. knösfet låt.
jävla soft låt mycket bra !! =)
" I don´t whrite nothing down so i will keep it short and sweet. You are wek, you are out of control and you become a imprisonment for your self and very body else" - Paulie Walnuts om chris drogproblem
fyyyyyyfaaaaaaaan...va dåligt :P
Öronorgasm!
beatet va skönt o lyssna på.. refrängen va bättre än verserna.. uttalet va sådär.. Peace
Andra Akten |
[email protected] | www.myspace.com/certezamusic |
Bra där Pierre... låter riktigt nice... U know me like what u got 2 give... Synd bara att Whoa mentaliteten är som den är och att folk inte kan fatta att bra musik kommer från hjärtat... Som någon sa tidigare; det är dina texterna och sättet du fram för dom på som som är din grej... och det är det som uppskattas! Keep it up... ... En Kärlek!
Checka! www.331wernamo.com Följ @wernamo & @331wernamo på tweeter
Boya! 331 represent, Jag gillar EP´n som satan. Cudos Pierre
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Bra låt helt enkelt! Annars kan jag bara hålla med om det som Lucho_lalo sade tidigare. Var kan man tanka EP'n förresten?
Tack alla:)
En nerladdning är ännu en räddad själ, hehe..
Inom kort kommer hela EP´n va tankningsbar på
www.lyricalranger.tk /P
..och?
Texten för dom riktigt sugna;) I´m on the road again, travel back over time Did my 30 years hard man, cried over rhymes Seen the distance between me and friends like a cloud Only wanted to see heads nod in a crowd Somewhere on the way,I lost track, missed chances All I got is my pad ´n pen now, looking for answers Know I did wrong, I dissed friends when they needed I got my letters unposted, one day you´ll read it Gotta read between the lines, gotta open ya mind 12 bars of confession, I use tears for my lines Only God is my witness, a verdict from above Using bars as a weapon, my words as a love See the sun and the rain a simple way to explain All the time that I missed, through all the sorrow and pain See everyday is a struggle for the time that I lost I´m ready to pay, no matter the cost See I pick up my pen, put myself in the couch, smilin Passed 30, still climbin, still buck wildin Got my pieces in the puzzle, survived through the hustle Blindfolded through mazes but seen the shadow of faces Act as you live, it was the story they told me “question the surroundings, you heard, P?” the words in my head, like a echo from the past They say time flies, but damn so fast? Whatever happen to the years between 20 and 30 Kept livin in the woods, kept my hands dirty Seen people come and go, a few people pass away Turn my head to the sky, but the weather is grey See I light up a another, see the past in the smoke disappear I gotta live here and now, make room and see clear Gotta follow the sound of my heart on the way Every night I go to sleep, I just lay down and pray “see I found life now, much more suitable cause everyday, you make life so beautiful” This goes out to my friends I left out in the cold Gonna try til the end, til the day that I´m old I remember the time when we used to kick it like bros´ From our head til our toes, with the wickedest flow Make up for the time I spent alone with my rhymes I wish you could see this, a travellin mind..
..och?
Redaktionschef
2005-03-03 07:01
1549 downloads.
fantastic P29: Fattar inte riktigt vad du är ute efter? Jag fastnade för Fat Boys -85..men som sagt, det har varit otaliga inspirationskällor sen dess.. Annars känns det som WecOne slår huvudet på spiken. Tack till alla som laddat ner!! Som sagt den ligger i arkivet nu och finns där för mer nerladdning, så sprid ordet till era vänner,) /P
..och?