I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Aktuell Whoa-Mp3: Medina - Solidaritet Like Whoa

Svensk Hiphop - Audio & Video

2005-01-21 14:00
Har fortfarande inte fått svar på varför algeriet lider :(

2005-01-21 15:59

Jag tycker att det är hot det här.
It's all alright!<br>
Rappare

2005-01-21 17:37
sam e's röst är guuuld
ClaesTrofobik.se

2005-01-21 17:45
Mycket bra låt! Helt blytung!
Hälsningar från Finland:
www.johankvarnstrom.com

2005-01-21 17:58
Anwar
varför hatar du på allt?
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2005-01-21 18:01
NIICE
Rush Got Talent

2005-01-21 18:05
refrängen var tung. resten tycker jag är slarvigt när man hört vad dom kan prestera. hade vart en bra låt men när det är medina så höjs ju ribban några hack.

skönt att kommentera vad som är fjortis när man heter "Sexy_Linda"
only on whoa! gotta love it!

2005-01-21 18:26
Zlimeoo

Algeriet lider inte av något inbördeskrig.

2005-01-21 18:41
Medinas album "Fullblod" når butikerna den 27:e Februari. Missa inte den!

borde väl så "Missa inte det!" inte för att jag bryr mig, men "rätt ska va rätt."

tyckte låten va bra, framför allt beatet. kul med en conscious veckans mp3.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2005-01-21 18:45
Ska rätta mig där, Algeriet lider inte av något inbördeskrig

Och innan någon ev. börjar slänga upp en massa källor bör ni kolla när dem är daterade. Det har blivit fason på den politiska strukturen och kampen mot terrorism kan knappast ses som något inbördeskrig längre. Omfattningen av det är så liten att den knappast är nämnvärd i en låt där man drar upp såna tragedier där minst 200.000 personer har förlorat sitt liv. Regeringen håller nu extremisterna i sitt koppel och allt har blivit mycket mer kontrollerat. Algeriet är i en uppbyggnadsfas där allt mest handlar om att få igång industrin, utbildningen och delvis turismen efter det som hände under revolutionen. Amerikanerna och fransmännen plockar all talang som finns i landet och hämmar utvecklingen (vilken överraskning!) :)

För ett par år sedan fick man ofta se bilder på tv av kvinnor och barn som mördats i byar av islamistiska extremister och tyvärr verkar det som att den stämpeln fortfarande ligger kvar idag. Jag är inte förvånad men jag tycker ändå att det är fel att säga att Algeriet lider. Jag är halvalger och min väldigt stora släkt där borta lider inte speciellt mycket. Fattigdom och dåliga levnadsvilkor finns överallt i världen.

Kontrast

Sverige lider!

2005-01-21 18:50
Skön låt...

2005-01-21 21:32
diggade verkligen inte det här!

2005-01-21 22:55
Anwar
varför gnäller du? även om du har rätt, så va spelar det för roll? det är en solidarisk låt. var glad att folk bryr sig.
att dom inte följer exakt fakta, so what. visst katastrofen i sydostasien är jättehemsk. men varje dar dödas flera hundratusen personer av andra människor, det är om möjligt ännu värre.
så du ä'r så jävla töntig när du gnäller på en sån liten grej..
mm precis...

2005-01-21 23:44
AdultMindedChild

Jag var sarkastisk, jag kommer själv från Algeriet och om Kontrast skulle sitta och surfa på en algerisk community och lyssna på en låt där någon slänger ur sig att Sverige lider så skulle han reagera på samma sätt, och på så sätt förklarar jag varför jag "hatar".

neråttjack

Är jag så jävla töntig? tror du missar min poäng. Jag säger ju just att "lidandet" i Algeriet inte är nämnvärt och att de borde lägga vikt vid större saker istället för att fastna på något som inte ens går att jämföra med de andra tragedierna som nämndes. Sen känns det lite konstigt att höra att ens land "lider" när det inte finns någon särskillt stabil grund för det. Känns inte direkt som att någon ska behöva tycka synd om "oss" när många där nere har det hur bra somhelst.

2005-01-22 04:20
sjukt nice låt.....
/ Känslan tar mig dit EP2009

2005-01-22 04:31
Emil_Brikha P26 : Asså alvarligt vad är det med dig, du babblar om produktion när du själv inte verkar kunna ett skvatt. Du är fan pinsam mannen! Du ska ha massa onödiga åsikter i allting och verkar tro att din åsikt väger tungt, kan inte du bara sluta? du gör typ fan bort dig varannan gång du skriver något.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-01-22 11:58
Anwar
du är den enda som lider.

2005-01-22 11:59
Anwar
skiter väl i vad du säger om Algeriet för övrigt?

jag reagerade på att du tyckte illa om låten.. vilket du gör om alla låtar och alla artister förutom dig själv om jag har förstått det rätt?

2005-01-22 12:31
Willie_horns
"skönt att kommentera vad som är fjortis när man heter "Sexy_Linda"
only on whoa! gotta love it!"

haha, for real!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-01-22 12:54

gryyyym låt det bästa jag hört på WHoa typ.:!!! diggar Medina som fan asså.:!! tackar vet jag rumble in fiskeyet..!! o en sak till både Sam-e o Albi e halv tunisiser som jag.:!! =)

2005-01-22 14:15
Naah, inte så bra..
Ålltzen, Växjö, Bremen.

2005-01-22 14:56
bra låt skiit nice medina stylish!

taj:haahhaahah heey heeey heeelp the pitbull,

2005-01-22 15:20
fan va inlägg.. har imte läst nåt förutom Emil som sade något om produktionen och där håller jag med delvis..

hur som helst gillar låten mycket mycket bra budskap o det känns det de tar upp

men produktionen lämnar mycket över att önska.. hihaten är ju högre än kicken helt medvetet ja, men bra? nej.. det mesta låter ganska instängt ingen dynamik och rösterna hade klarat sig utan komprition.. nu är ju inte det här en låt som man kanske ska lägga för mycket vikt på just den biten , men bara en liten parentes..

man kan lyssna flera gånger o det är still good, bra gjort!
"Tror hon livet är en jävla fyllefest eller? dumma jänta"<br> -farmor

2005-01-22 15:59
LittleP P21

fan vad du har blivit "medveten" då?

håller inte med om allt dock

2005-01-22 16:10
Sho!

Bästa Whoa-mp3n på fett länge!

Texterna; riktigt bra skrivna!
Big Up!

Peace
Andra Akten | [email protected] | www.myspace.com/certezamusic |

2005-01-22 16:19
de va den fetaste låten ja hört på riktigt länge..

2005-01-22 16:44
Zlimeoo

Tanken var inte att hålla värsta diskussionen kring det men jag kände att jag måste svara för att förtydliga mig själv. Tycker inte att låten blir speciellt mycket sämre bara på grund av något litet faktafel. Kul att du gillade den dock och trevligt att du till skillnad från en del lyckas hålla en dialog över nätet utan att börja bli dryg :)

Kontrast

Ska jag sälja mig och försöka tycka om musik jag inte gillar? :) fat chance. Jag gillar mycket men hur smarta har whoa mp3orna varit egentligen? den mesta musiken här är platt och fantasilös. Även den här låten kändes för typisk för mig, mina preferenser är inte jättesofistikerade dock. Vissa saker kan låta rätt vanligt men fortfarande vara bra. Men inte det här. Tycker jag.

Ditt problem sträcker sig dock inte bara till hur du värderar estetik , du är en tvättäkta socialt avdankad besserwisser. Du skriver arrogant som fan och bidrar knappast till en bättre stämning någonstans så att slänga ur dig 'hatare' när du antagligen kommer stå och dansa salsa med satan själv om några tiotal år känns rätt dumt :(

2005-01-22 16:44
Quicksilvah P22

ja man har blivit lite av en "ljudbög" fast jag försöker behärska mig.. ville bara få fram att produktionen kunde gjorts bättre
"Tror hon livet är en jävla fyllefest eller? dumma jänta"<br> -farmor

2005-01-22 18:17
Anwar P1
du missar poängen i vad jag menar med töntig.

jag tycker det är töntigt att du ens tar upp det!"!"
mm precis...

2005-01-22 18:46
nice som fan!!!!

vem ee du??? vet du allt lr?? skojaRE!!

2005-01-22 21:05
Medina!!!!

Heaviiiiiiii shiiiiiii

2005-01-22 22:42
Solidaritet Like Whoa... Mycket nice.. gillas...

2005-01-23 00:44
fyfan va dålig låt. beatet suger, rappen suger, texten suger, han i refrängen kan inte sjunga. jag förstår er inte.
ajt?

2005-01-23 07:55
WecOne P29

de finns inga belägg för att folk som inte äter kött skulle ha sämre protein intag

2005-01-23 18:20
gillar refrengen.
skön låt, bra tema !
WWW.ISMEN.NU

2005-01-23 20:26
Ap-bra!

same flowar så man sjunker genom stolen. jag ryser tamefan
mama said knock you out

2005-01-23 21:04
det här e fiint, big up till Medina...se till att köpa deras platta och inte tanka ner skiten, supportra två heta emcees

solidaritet like Medina!
NOTHIN BUT SKILLZ

2005-01-24 10:16
Tung jävla låt respekt som 13 rätt ....
W E S T - C O A ST - F A M I L Y

2005-01-24 13:44
NICE LÅT... Medina

Exorsixten P18 Allvarligt... läs igenom det du skrev nyss till Emil... får inte han tycka som han vill? sen om inte han kanske
kan göra bättre själv spelar väl ingen roll? du kanske inte har
hört talas om ordspråket.. smaken e som baken delad...

2005-01-24 15:27
vad är det som är så bra med den här?

trist beat, kletig pop-refräng. Ämnet känns mest som en flört för att fiska props.

jag kanske inte har tillräckligt raffinerad smak, men det här var verkligen inte min grej..
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2005-01-24 15:28
nu menade jag alltså inte att ämnet var dåligt, men man han definitivt kunnat göra det på ett snyggare sätt..
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2005-01-24 23:07
GRYM !!
Don't be offended
This is all my opinion
Ain't nothing that I'm saying law

2005-01-25 10:24
gillar låten som fan... nice beat som får topicen att bli ännu mer "hemsk"... reffen är nog skönast....
"Har du druckit bärs, din jävla bäver?"

2005-01-25 14:14
En hjärt gripande låt i tanke på vad som har hänt.
RIP till dom förgångna.
sam har gjort det igen =)
Redaktionschef

2005-01-25 20:03
freddish> på startsidan till höger, alltså du vet direkt när man loggat in på whoa. "Aktuell mp3" finns upp till höger i hörnet.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2005-01-25 21:57
"160 000 barn, kvinnor och män har förlorat sina liv i tsunami"

Uhm, vart ligger Tsunami? :P

2005-01-26 01:07
sami har blivit skillad som fan på senaste.

2005-01-26 08:18
SebbOne

så man dör alltså efter ett tag som vegetarian eller?

2005-02-01 13:57
måste säga det igen... har underskattat sami... ruskigt fett han laizar...

skön hook också....

2005-02-01 17:11
Tyvärr men den här låten var ruskigt jävla dålig. Visst att det är ett allvarligt och viktigt tema och att det berör många men om man bortser från det så var den helt värdelös. Beatet var hemskt gulligt och poppigt, likaså texterna. Dessutom faller ingen av rapparna mig i smaken, inget märkvärdigt liksom. Som Filbunke säger så tycker jag att seriösiteten med låten försvinner då det känns mest som en "flört för att fiska props".