I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kamphundar - Värmlands Folkblad

Svensk Hiphop - Audio & Video

   

2005-01-14 15:21

Kamphundar - Värmlands Folkblad


Ett Rop På Hjälp som fick Arena att Rulla Fram
FRONDA MED KAMPHUNDAR (KÄP OCH OB-1)
• Längd: En dryg timme.
• Publik: Cirka 700.
• Bäst: Mitt rop på hjälp är mäktig. Sorgsen - men fantastisk.
• Sämst: Mikrofonstrulet.
• Betyg: 4 VF
  
  2005-01-10
  "FRONDA, KÄP OCH OB-1 gled in på scen och tog över hela Arena - ett under att alla lyckades stå på bena.
  Nån minut över tolv klev tre sköna killar in och rev av låtar som fick alla att känna sig som undersåtar.
  Det började fett som bara den med Hej Hå - dom fick varenda människa i lokalen att stå.
  Tyvärr strulade micken - så att inte alla förutom klicken kunde höra vad dom vad där för att göra.
  Fronda med hes röst försökte ändå sitt allra bästa, han ville bara få alla att festa.
  Och fest det blev det, ett mäktigt jam - trots att dom flesta säkert bara hört deras mest kända spår som exempelvis Rullar Fram.
  Men det nya kommer säkert också att hålla, bara folk får upp ögonen för dom som trollar och bollar med ord som inte många klarar. Det är tre sköna karlar.
  FÖTTERNA PÅ JORDEN och festen i blicken - spelningen var klart bättre än Fattaru-klickens.
  Slutet var det allra hetaste med Mitt Rop På Hjälp som mäktig avslutning.
  Det fanns många ledsna och vilsna själar på Arena och Kamphundar var inte sena att få dom att må bra, även jag.
  Tändarna i luften och ett mäktigt publikgensvar, det är inget någon från dom tar.
  Men som sagt - allt var inte på topp tyvärr.
  Och mina favoritlåtar spelades inte heller - men jag är sällan den som gnäller.
  Hes röst, knappt att Fronda orka rappa, imponerande att han inte tappa gnistan och börja slappa.
  Om alla bara väntar ett halvår som kommer alla att förstå att dom är Sveriges hiphop-framtid - det är texter om vår samtid.
  Ni var alla nöjda med responsen men inte med ert gage - men vänta så kommer nog degen rulla in till in till er snabbare än jag gör ett fotomontage.
  TACK FÖR ATT NI förgyllde kvällen för många, jag vet det kan bli bättre men för det kanske ni måste bonga?
  Vad vet jag egentligen.
  Jag är bara en sportjournalist med ett stort hiphopintresse där dom är gruppen jag diggar kanske mest. Kanske kommer Kamphundar en dag att bli allra bäst. Åtminstone i Sverige där folk tror att hiphopen har dött - vänta alla ni som tvivlar som kommer den tillbaka som nyfött.
  Som en våg kommer den rulla fram över hela riket - men till skillnad från i Asien kommer folk att må bra.
  Det var det här jag sa redan för länge sen - alla som inte tror mig: Ni kan hälsa hem!"

JOHAN HEDLUND


www.vf.se/noje
---------------------------------------- --------------------------------
© Värmlands Folkblad | Webmaster

Bad guys always die!!