Redaktionschef
2005-01-06 04:30
Aktuell Whoa-Mp3: Stamina - Rim & Reson 2
Torsdag idag! Vilket innebär ny låt på startsidan! ___________________________________ Veckans mp3 är såväl producerad som framförd av rapparen Stamina , som är en av medlemmarna i crewet Quasi Rhythem . "Rim & Reson 2" är tagen från den nysläppta mix-CD:n "Welcome To The Lion Den" som går att köpa på deras hemsida: www.quasi-rhythem.se
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
nice shit detta måste jag säga, nu e jag riktigt full men i lurarna låter detta trevligt, det enda jag har nåt emot är att beatet bara släpper loss i reffen, det låter som ett enda långt intro, skulle vara trevligare om hihaten hade vandrat vidare lite stillsammare under andra versen.. detta kommer sparas
mama said knock you out
petter 2 ... lite jobbig beat.. sådär enformig.. men bra låt för övrigt =)
Tight rap alltså. Schysst att sampla Micke Wiehe med =)
har lyssnat flera gånger nu...och kom fram till att den här skiten e bra....fortsätt så..
oi oi
loter nice...men det känns som att det saknas nott... som non sa att det är lite enformigt... men annars fett!
///
Den e grrrym. Men så är det ju lite kung Midas-varning på Stamina, allt som han rör vid blir ju guld, hehe...
http://fredpajorden.com
Haha som Memo sa låter han som Petter. Men din röst är softare än hans ändå. Bra låt!
DIIIF
haha...har också samplat de där=)...haha..längesen=)..ganska bra låt..
hejja
Låten ger mig inget direkt avsmak nånstans, men å andra sidan är den föga upphetsande. Den sköts snyggt men är helt ointressant. Flytet är detsamma rakt igenom och texten saknar finess, jag menar ämnet är inte så originellt. Man får gärna tillföra nåt eget om man ska tjafsa om alla andra. Du får tacka min negativa respons med, den hjälper också.
Rakt upp och ner.
Dalarna. Hett skit faktiskt. Kommer ihåg att jag hörde nåt med dej förut när du gick under namnet Epsilon. Från Falun väl?
MAN MADE GOD!
Något fattas, men det var nice! Jag lyssnade på låten en bit på vägen också, där var det samma sak, var något som fattades, hmm, try something special, hehe, eller jag vet inte vad jag menar =D 'Propps!
We came from a distant land, our lives allready planned. We came in ships from across the sea, never again home we would see. And now we become american fruit, with african roots.
stamina ok, och snowboardgymnasie har ni väl i leksand också? ska faktiskt snart upp och sjunga med de tokiga masarna. :P elitserien 2005. men som sagt, detta var mysigt och sant.
MAN MADE GOD!
tycker detta är det bästa ja hört på svenska på väldigt länge
I go on, holdin on to the image of what I once was never lettin my broken glass reflection to step forth
saknar att snaren, blir så trist
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Bra låt, tycker reffen var skön.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
en snare skullle lyfta upp hela saken iaf Blir så jobbigt att lyssna
Jo, jag hör att det finns variationer i rappen. Jag tycker bara att när man inte letar efter så hör man inte dem. Variationerna måste vara större, inte nödvändigtvis fler utan bara märkbarare. Det är en sak att rappa och en sak att rappa med särprägel. Sen vad jag gällde texten, tyckte jag att det var klyshigt rakt igenom med stilen: "Finns för många rappare, ingen har nåt säga, lyssna på mig, jag är tung." Lyssnade på andra låten. Har Idol-Eddie lagt refrängen? Samplingen var skön, beaten var tråkig. Rapparna: 1. Helt ok, men flowmissar i andra halvan av versen. 2. Inget angenämt flyt eller röst. 3. Vad fan sover han? Ruttet flyt/röst. 4. Lite späd röst men najsa rader som "en enfärgad rubixkub". Flytet var bra.
Rakt upp och ner.
van-yek P23 är det "En bit på vägen" som du recenserar?
schysst låt.. en av de bästa på skivan LION DEN... köp den om ni inte har. faktiskt jäkligt bra platta.
28
Hihi. Blev lite fientlig månne? En dag efter många års studerande kanske jag inser din musikaliska genialitet. Under tiden dömer jag ut det som låter vekt och lyssnar bara på bra musik med känsla.
Rakt upp och ner.
Fans bra låt. Här i Finland sjunker låten bra!
Riktigt schyst, men vem trodde nåe annat :)
I mina ögon har du och en isbit i helvete samma betydelse..
Stamina Ses vi i klacken imorn då?
MAN MADE GOD!
Mm, sääääkert.... jag har nog sett alla dina LIF-plagg när jag la mina verser i garderoben! och vilken hockeykortsamling killen har!! otroligt!!! jag sa åt honom att han borde sälja alla på ebay o finansiera en neumann mic o lite joe meek prylar men icke!! lyssna på låten
helvetet vilket tjaffs mellan van-yek å stamina, han gillar inte dig, du gillar inte han, battla varandra istället, va lite hiphop låten var väl bra gjord, men jag tycker den var tråkig, alla rappare dissar andra å proppsar sig själv, att skryta är soft, men att göra en hel låt på det här viset kändes bara tråkigt, ointressant typ... men men, helt ok låt, rätt skönt beat
Éxitus
Redaktionschef
2005-01-13 04:36
1322 downloads.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
... Ja ville ju sampla detta faan... ; P får ta nåt annat ur arkivet..hehe.. najs låt iaf. *keep up* MVH//P