I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2004-11-16 14:16

Vip´z-Stil [email protected]

Hela recensionen finns här: www.dj-silence.com
---------------------------------------- -

När Vip´z släppte sin första singel så var det många som inte gillade det de fick höra. Själv tyckte jag den låten var rätt kul till en början, men när man sedan fick se den tillhörande videon så sjönk min uppfattning en aning om den låten. På så sätt så kanske det är tur att jag ännu inte har sett videon till deras andra singel som nu har dykt upp. Det första jag tänker på när jag hör denna singel, ”Stil Jao” är att den påminner en hel del om den första vi fick höra från dem. Båda två är ju riktade direkt till dansgolvet. Visst svänger det här, men detta beror mycket på Mattew och Sak luvs produktioner.
Som producenter för Low Key gjorde de även ett bra jobb på förra singeln. Lyssnar man på texten till denna singel så upptäcker man snabbt att det gömmer sig en hel del punchlines som ”Jag gör inte bort mig i baren - jag är inte som Meral”. Nu kan man ju inte låta bli att dra på smilbanden lite. Fast i egenskap av rappare tillhör Vip´z inte mina favoriter. Cheri däremot gillar jag nu. Hon är ett namn som dyker upp på refrängen till denna låt. Denna kvinnliga sångerska fick man även höra på Scoob Rocks senaste album där hon då sjöng på engelska. När jag nu har hör hon både på båda språken, så väljer hellre den engelska versionen av henne.

I förra videon var det mycket som gjorde låten dålig, men det fanns även med en del som gjorde att man skrattade med låten – och inte åt den. I huvudsak så tänker jag nu på frisörerna i slutet av videon. Vet inte om det har kommit någon video till denna låt, och om dessa frisörer finns med. På detta omslag finns de med, och här erbjuder de bland annat ”Ryggvaksning”, ”Dammklipp” och ”Upehålstilstånd”. Som ni ser så stämmer inte stavningen på deras erbjudanden. Om ni nu lyssnar på denna singel med Vip´z så hör ni att det även finns saker där som inte stämmer riktigt. Den stora frågan nu är om man ska ta dessa rappare på allvar? Något säger mig att dessa kan prestera bättre än vad de hittills har gjort. Har jag fel nu? Det kan bara Vip´s svara på, genom att bevisa för mig vad de egentligen kan när de senare släpper sitt album ”Födda För Det Här..”

Kortfattat kan man nu säga att denna singel är ganska rolig att lyssna på ett par gånger. Fast sen finns det inte mycket mer att säga om den…

djsilenceblog.blogspot.com // www.dj-silence.com //