I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2004-11-16 13:27

Scoob Rock-New [email protected]

Hela recensionen finns här: www.dj-silence.com
---------------------------------------- --------

Direkt från Stockholm och Sverige släpper nu artisten Scoob Rock sitt nya album ”New Day”.
Denna artist är en utav de som har hängt med längst i gamet här i Sverige. Visst har vi några veteraner som är aktiva på ett eller annat sätt än idag, men skillnaden mellan dessa och Scoob Rock, är att denna artist alltid dyker upp med nya grejer. Släpper han inget album så dyker han hela tiden upp på olika mixtapes. För att hela tiden påminna publiken att han inte är en utav de artister som ger upp, trots att många hela tiden vill utrycka sig om vad de tycker om honom. Oftast så är det ju så att man antingen räknar honom till en utav våra främsta rappare, eller så gillar man honom inte alls. Själv tillhör jag den förstnämnda kategorin. Har faktiskt alltid gillat det Scoob Rock framkallat, men självklart så har man gillat vissa grejer mer än andra. För ett tag sen så fick jag ett litet smakprov av honom själv i form av en mp3:a som fortfarande finns att ladda ner här på sidan.

Det smakprovet var låten ”Head The Words” som gästades av ingen mindre än Leafy som många känner igen ifrån hans tid tillsammans med Chilly. När jag hörde denna låt för första gången så var det den enda jag fått höra ifrån albumet. Ändå så blev denna tunga reggaeflört en ny favorit som man hela tiden återvände till medan man snällt satt och väntade på att hela albumet skulle bli redo att släppas ute i affärerna. När albumet nu även har hittat hem till mig så upptäcker jag snabbt att det är otroligt svårt att ha kvar denna som enda favorit på albumet. En låt som jag redan efter första lyssningen av skivan fastnade för var låten ”Rotate” där Leafy ännu en gång gör ett lysande gästinhopp där han och Scoob gör en riktig hit-varning. Faktum är att just denna låt redan nu har börjat klättra på en utav våra radiokanalers spellistor. Scoob Rock har ju sedan länge varit framme och nosat på reggaemusiken i sina egna låtar, men utav alla de jag har hört hittills med denna man, så är nu denna sista den allra bästa. Om nu inte denna låt mot all förmodan skulle få den tid den förtjänar tror jag ändå att denna skiva kommer ta artisten Scoob Rock ännu ett snäpp högra i karriären. Lyssnar på låten ”Finest” där han har fått med Göteborgs hetaste namn Rico Wondahman, så känner man ju direkt lukten av hitvarning. Eller åtminstone en liten doft som uppmanar till alla Dj´s där ute – ta med mig ut på klubbarna och Spela Mig!
Självklart har nu inte Scoob Rock gått och sålt sig med detta album och då enbart bara tagit en bunt med hitvarningar som då kommer att göra att man hör honom på radio hela dagarna. Detta är han alldeles för smart för som artist verkar det som. Istället så han fått ihop en samling med låtar där han hela tiden visar upp olika sidor av sig själv. Men vad vore en låt med Scoob Rock utan att Akem dyker upp som gäst och vise versa. Hur dessa låter tillsammans har vi ju redan hört genom gruppen CCC (Close Creative Comrads). Så istället riktas nu min uppmärksamhet genast mot den låt Scoob Rock gör tillsammans med Iron African aka Skiny Dayz. Ett sådant här samarbete har man verkligen sett fram emot att få höra på skiva. Som jag trodde så blev resultatet av denna låt allt annat än dåligt.

djsilenceblog.blogspot.com // www.dj-silence.com //