I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

StreetZone MP3 | Trainspotters - Wreckin' The Mic

Svensk Hiphop - Audio & Video

2004-11-07 13:34

StreetZone MP3 | Trainspotters - Wreckin' The Mic

TRAINSPOTTERS » WRECKIN' THE MIC

Det är alltid lika spännande att upptäcka ny hip-hop, möta influenser och kreativitet som bottnar i annat än storstädernas självklara betongsound. Bor du i Stockholms förort, Västerås, Uppsala, Göteborg eller i Skåne området så förväntas du nästa rappa...
- Men det finns fler orter än så...

Trainspotters är en Umeå grupp bestående av rapparna Flame och Raat Himself . De kommer inom kort att släppa ett tape med 12 spår via Random Bastards och den kommer då att finnas till försäljning för 20 kr främst genom hemsidan, gruppen personligen samt Burmans Musik i Umeå.

Låten som de bjuder oss på här är producerad, mixad och mastrad av Xeilon från Borås.

- För mer informationen om gruppen, spelningar och fler mp3:or, kan du besöka deras site: randombastards.com

------------------------------------------------------------

WWW.STREETZONE.COM

2004-11-07 13:43
Damn tight shiiiiit!!!!!!

Längtar tills skivan ! holla at me när den e ute!
Fucks your life up crew
Tjabo!

2004-11-07 14:08
MYSIGT!!
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!
Rappare

2004-11-07 14:53
Beatet är så sjukt skönt. Gillade dock synthen som den var innan sista mastringen. Men det är skit samma. Samplingarna är fan feta även....
Hörstedt du har jävligt skönt flow på den här låten, som vanlgit iofs.. men det var något speciellt här..... dellivery... osv satt as skönt!
Hannes du har lite konstigt uttal, inte som du brukar låta. men annars så är du lika skön som vanligt. lika behagligt att lyssna på dig ... som alltid. ha.

den här låten rä fan jävligt bra. Tapet komemr blir fett GRYMT!

peace
www.femtastic.se

2004-11-07 16:37
ni var förkylda eller hur? ;)

nej men jag diggar! flame ligger lite fetare än raatyboy men det är cokk fett ändå!
beatet är blytungt!

randombastards WHAT!
damn, what's wrong with my generation?
we was the cream of the crop but it seems we've been robbed
that's what happens when you trade in all your dreams for a job

2004-11-07 17:16
det e fett!... random bastards reprazent!...
den fet... skön delivery på båda...sköna rim å rader... flowet kändes ganska vanligt... ni har gjort andra grejjer med skönare flow, men det funkar helt klart... båda två har skönare flow på fake jacks...... men men.. jävlit soft beat... keep it up!...
What would macgyver do?

2004-11-07 22:48
tung
If feels like I just left town, got the whole city behind me

2004-11-08 10:43
Tack alla.

Don't snooze!

2004-11-08 10:45
Wreckin the mufakkin mic!!

Fett för r.b att få stå i rampljuset!

Tycker detta är fett grabbar!!

2004-11-08 13:58
kom igen, fler kan väl lyssna på de här gossarna?
gillar nog den här låten mest av alla på eran kommande tape!
Éxitus

2004-11-08 15:20
jag äääääälskar flames röst!

2004-11-08 16:10
Tiight, raat o flame har riktigt softa röster sen så var inte detta lika tight som det brukar vara från trainspotters men diggas!
soundcloud.com/brormusk/sets

2004-11-08 16:45
Låten:

Beatet: Rätt udda men helt okej, lite ojämnt tycker jag och stundtals lite fattigt ljud, låg basgång och få ljud, skulle diggat en ambientton liggande i bakgrunden eller spelad piano på lägre volym lite som i låten Amerikaz Nightmare.

Rappen: Flame har jag redan kommenterat i Lyri, Raat flyter på bra, bra uttal, låter stundtals som Promoe i accenten, båda flyter på bra och kompletterar varandra.

Som helhet: Okej och lite till.

2004-11-08 16:54
håller med GAIA P22
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-11-08 20:31
feeeeeeeet pallar inte skriva mer ingående :)

2004-11-08 21:04

beatet var jävligt trist..

va det gäller rappen så får ni slipa på uttalet..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-11-09 00:41
mystic-, som vanligt bara du som hänger upp dig på det. Trist att du inte diggade, kul att du lyssnade!

Fattar inte varför folk sover på Streetzone låtar och typ "Michael" får 120 inlägg. Kanske borde ringa alla kompisar och be dom hypa tråden, aja...

2004-11-09 01:10
Gillar Flame mer och mer varje gång jag hör dig, men fortfarande så måste du snyta dig ;) (K)
Uttalet och lyrics var nice, flow me!

Raat blev jag besviken på, lyricsen har jag inget att säga om men uttalet var inte bra alltså, gillades inte, håll dig till svenskan!

En del av Skåne Massiv.
http://www.myspace.com/skanemassiv
http://www.myspace.com/feffe

2004-11-09 09:41
Skönt som fan killar..

2004-11-09 10:59
GAIA P22 du skulle nog gillat låten mer innan den blev mastrad, xelion sabbade typ beatet, bortsett från fetare trummor nu , men låten är grym annars

Éxitus

2004-11-09 16:13
AiQue, kul att du gillar mer och mer man...

Tycker Xeilon gjorde ett bra jobb med produktion mixning och mastring. Han har f.ö. mastrat alla låtarna till vårt tape, big ups!

2004-11-09 16:47
Just det, glömde kommentera beatet, som var guldvärt! ;)
En del av Skåne Massiv.
http://www.myspace.com/skanemassiv
http://www.myspace.com/feffe

2004-11-09 18:24
sov inte!

2004-11-09 19:28

now thats what im talkin bout, raat är lätte grymmare än sist jag hörde honom och flame gör det bara helt tight, chea babies!
It's all alright!<br>

2004-11-09 22:34
Kul att höra Plu, tack!

2004-11-10 00:00
Det här är riiiktigt kul! För jag har alltid hatat Hörstedts röst och rap. Det vet du va? :)
Och nu kan jag säga att du blivit bra! Och jag trodde fan aldrig du skulle bli bra. Rösten är mycket mycket skönare än sist, och uttalet med. Det låter lite grötigt ibland fortfarande, men kaxigt och nice också. Skönt flow! Du är beviset på att man inte ska ge upp, jag är fan impad!

Raat är fortfarande ingen skön rappare tycker jag, jobbig röst också. Men jag är så jävla impad av Hörstedts utveckling så vafan: fortsätt göra din grej!

Fett beat av Xeilon också såklart. Det här var kul ändå, klart roligare än er konkurrent på streetzone just nu...

2004-11-10 00:07
vicolino - Kul som fan att höra att man utvecklats, tackar och bockar!

2004-11-10 12:15

Now thats what im talkin bout!
It's all alright!<br>

2004-11-10 23:41
Kul att höra.

2004-11-10 23:42
Riktigt tight. Gillade det mesta. Känns tryggt att utveckling faktist sker så här, skahålla det i huvudet nu när jag går in i studion :)
Me? What? naw, I'm the kid closing curtains<br> Perfect? No, I'm a brew slamming guy with a purpose<br>http://www.thewrestlinggame.com/wg.asp?w=110101

2004-11-11 00:16

Tyckte faktiskt om. Inte diggat någon av er förut, men detta var faktiskt mycket bra! Jag är imponerad!

Flame, du har en väldigt egen och unik röst, låter mycket bättre än din "gamla" känns som att du använder den på ett bättre sätt nu. Din vers här är faktiskt riktigt clean, matchar beatet bra!

raat har jag bara hört någon enstaka gång tidigare, han har också blivit bättre. Lite missar i uttalet här och var. Men sätter flowet fint! Påminner lite om professor Ps gamla dagar

Mixningen och beatet är nästan underbart, tror INTE det hade varit lika bra annars.

Kul att höra, lycka till med tapet!
www.erikbergstrom.se

2004-11-11 11:37
HwArAnG - Go for it!

pratglad - Kul att höra som fan, särskilt när du inte tyckt om det förr... tack för det utförliga inlägget.

2004-11-11 16:10
Tackar!
Producent

2004-11-11 23:53
hanses uttal?

det var inte bra.

annars var det ok.

Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2004-11-12 00:18
hörstet låter bättre nu, fortf slem i näsan.. hur blir det så? låter ruggit förkyld :) ingen röst ja diggar.. uttalet e hyffsat

rat.. nja, har svårt för ljusa röster.. uttalet e inge vidare

overall helt ok låt

www.myspace.com/spydaprod
largemoney ent.

2004-11-12 00:38
nja..
Gillar faktiskt inte beatet särsklit.. trummorna va rätt tunga men men.
Flame va bäst.. skön vers. Raat va också bra.
Men vad är det med reffen? delar av den va lite offbeat.
Ni låter båda lite om Obnoxius :)

2004-11-12 08:05
Skön låt, ibland är det lite konstigt uttal på en del ord men annars var det aiight. Men jag kan ju som sagt knappt uttala svenska ord, så jag kanske inte ska klaga? ;)

Keep it up!
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...

2004-11-12 09:28
Tack alla som diggar.
Fuck alla som dissar.
don have it all upstairs but who the fuck cares
4-20 24-7
TRAINSPOTTERS.SE / RANDOMBASTARDS.COM

2004-11-12 14:18
Till skillnad från många här har jag aldrig hört Trainspotters tidigare, och alltså kan jag inte skriva huruvida jag tycker ni har utvecklats eller inte :P
Här är kommer min uppfattning om låten:
Först och främst måste jag ge BIG PROPS till Xeilon för beatet... underbart jobb, jag gillar detta mörka, hårda soundet från dig! Diggar samplingarna också :) Nu till rappen:
Likt Spyder har jag också lite svårt för ljusa röster på engelska, vissa röster gillar jag dock, men dessa har jag lite svårt för... Hörstedt (antagligen Flame?) låter, som det redan sagts, en aning förkyld faktiskt, men du har bra uttal och skönt flow som fan, samt skön text. Jättebra delivery! Jag har lite svårt för de små missljuden på rösten vid "s"- och "p"-ljud... men sånt får man ta :P
Raat Himself tycker jag inte fullt lika mycket om... har lite svenskt flyt, inte så mycket uttalet, mer att det låter som ett svenskt flyt... och jag tycker att det är lite malplacerat på en engelsk låt :S Din röst gillade jag inte heller så mycket... men det blir väl lite svårare att göra något åt :( Lite sämre delivery och rim än Hörstedt, men du är inte dålig!
Jag hade velat höra hur ni hade låtit på/klarat av en refräng på denna låten!

Fridens!
Pretty people shit to...

2004-11-13 14:25
Synd att du inte gillade mig på låten. Kul med lite konstruktiv kritik, uppskattas alltid. Och vad menar du med svenskt flow?

Tack iaf.

/Raat

Random B.
don have it all upstairs but who the fuck cares
4-20 24-7
TRAINSPOTTERS.SE / RANDOMBASTARDS.COM

2004-11-13 14:41
Nice beat, no doubt.

Första snubben var helt okej men den andra var kaos, inget var bra, uttalet var BLÄÄHH!

2004-11-13 15:02
Mystic: Du var den ända som tyckte som jag angående beatet..

Beatet är typ tre år gammalt och ja.. flame fastnade för det när han var här på besök.. Det var riktigt bra för att vara mig för tre år sedan.. men ja.. diggade inte så värst numera...
Sen ommixningen blev annorlunda pga att jag saknade vissa grejer från orginalbeatet när jag skulle fixa upp det för mastring och fick återskapa många grejer.. mixningen var typ motsatta principer till hur jag gör idag men lät fortfarande bra.. så det blev skumt att kombinera med hur jag jobbar nu.. tyckte jag fick ur nåt hyfsat men ganska tråkigt ur det till slut.. Hade dock hellre gjort nya beats til er pojkar.. haha..

Tycker dock att insatsen över beatet höjer det rejält och sammanlagt är jag rätt nöjd med det..

Tapet är dock helt galet nice.. och personligen diggar jag flesta av de andra låtarna bättre än den här..

Sen kan jag tillägga att det är ett helt egenspelat beat.. Så dessa samples ni gillar har jag spelat alt konstruerat själv
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn
| www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se

2004-11-13 15:45
Hanses/Raat: Alltså... det är svårt att förklara, men man har olika flyt när man pratar engelska resp. svenska, man lägger betoningen på olika ställen i ord, och meningar m.m. Meningsuppbyggnad och sånt... och det lät mer svenskt på något sätt. Hade du rappat på svenska hade detta flowet du har nu varit jättebra, alltså hur du betonar stavelser osv i ord och meningar. Argh! Svårt att förklara... men det är bättre än att bara säga att du har dåligt uttal, för det tycker jag inte riktigt att du har :/

Xeilon: När jag menar samplingarna menar jag samplingarna av diverse rappare i refrängen och på introt, capisce? Fett bra Xeilon iaf... trots att det var gammalt, jag vet att du kan bättre, men bara för den sakens skull tycker jag ju inte att det var dåligt!

Fridens!
Pretty people shit to...

2004-11-13 16:08
just-e: dom samplingarna har flame lagt..
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn
| www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se

2004-11-13 17:24
Kul att folk lyssnar och diggar...

Xeilon ska ha props som fan för allt jobb med låten, och för den delen mastringen av låtarna på tapet.

Chea chea, peace alla.

2004-11-14 12:52
Xeilon: Aha... OK...
Pretty people shit to...

2004-11-14 15:41
Ser fram emot tapet, håller alla låtar lika hög klass som detta så lär det bli tjockt.

Rök lugnt.

2004-11-15 16:51
Kul att höra Macke!

2004-11-21 23:24
Drygt 2300 nerladdningar från Streetzone, trevligt...

Don't snooze!
randombastards.com | twitter.com/randombastards
Trainspotters "Bastards!" | http://bit.ly/bastards-zip

2004-11-22 00:03
diggade denna riktigt mycket.
ligger i playlisten..

bra prodd och mix och rap.

propps grabbar
20 - Tillför du något meningsfullt till diskussionen?
-jo, tycker mitt nick säger det ganska bra.

2004-11-22 08:08
yeah yeah my niggah Hörstedt up in this maffakka! Eller någonting liknande ;) Du vet att det gillas bubben ;)
http://www.twitter.com/michaelcrackson