I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sabo, Hoosam & Gurmo - Radio 127 @ SVU

Svensk Hiphop - Audio & Video

   

2004-05-10 12:57

Sabo, Hoosam & Gurmo - Radio 127 @ SVU

"Då var den äntligen släppt! Sabo, Hoosam och Gurmos mix-CD "Radio 127". Tillsammans med Promoes uppföljare till solodebuten har "Radio 127" varit årets mest efterlängtade skiva, i alla fall för mig. Sabo, Hoosam och Gurmo bildar, tillsammans med Ison & Fille och den nya medlemmen Aleks, gruppen Highwon. Highwon, som på många sätt kan ses som The Latin Kings arvtagare, har imponerat på mig sedan jag första gången hörde Ison på P3 Demo för ett antal år sedan. Genom gästspel, soloprojekt och gemensamma låtar har gruppens medlemmar satt en ny standard, som få i det här landet kan leva upp till. Kalla det ett tronskifte i förorten eller en svensk hiphoprenässans. Highwon har det som krävs för att ta hiphop i Sverige till en ny nivå. Sabo, Hoosam och Gurmo, som tidigare gick under namnet Ju-Mazz, har till skillnad från Ison & Fille inte fått den uppmärksamhet de förtjänat. "Radio 127" kommer definitivt att bli deras upprättelse."

Läs hela recensionen på Svenskunderjord.com.

www.svenskunderjord.com