I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Promoe - The Long Distance Runner @ SVU

Svensk Hiphop - Audio & Video

   

2004-03-09 22:31

Promoe - The Long Distance Runner @ SVU

"Det andra soloalbumet från Promoe är utan att överdriva ett av de mest efterlängtade svenska hiphopalbumen i år. Det har aldrig funnits något tvivel hos mig att Promoe skulle släppa ett album som inte levde upp till mina förväntningar. Jag har däremot varit nyfiken på vilken riktning Promoe valt att ta med albumet "The Long Distance Runner". Skulle det bli ett reggaealbum efter den omtalade resan till Jamaica? Skulle Promoe vara lika politisk som på solodebuten? Det slutgiltiga resultatet skulle visa sig vara ett mellanting. De Jamaicanska vibbarna är påtagliga på skivan, men de tar aldrig riktigt överhanden och Promoe har valt att tona ner det politiska budskapet lite till förmån för en mer reflekterande sida hos sig själv. Denna förändrig påbörjades dock redan på Looptroops "The Struggle Continues" och det vore konstigt om den inte var märkbar på Promoes solouppföljare."

Läs hela recensionen och lyssna på ljudklipp på Svenskunderjord.com.

www.svenskunderjord.com