I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

DJ Eriktion - "Svart Eller Svart" @ Streetzone

Svensk Hiphop - Audio & Video

   
Redaktionschef

2004-02-18 18:09

DJ Eriktion - "Svart Eller Svart" @ Streetzone

Jag har i överlag ganska svårt för att personligen uppskatta mixtapes, dom ger mig sällan någonting jag är ute efter. Ett gäng samlade låtar från diverse artister där många av dessa nästan alltid hade valts bort mot något helt annat om man själv gjort uttagningen, eller så är det kanske bara så att man hört många av låtarna sedan tidigare på annat håll. Men visst har det sin charm att en DJ försöker att visa för omvärlden vad han tycker är fetast för tillfället eller att han försöker snickra ihop ett gäng låtar till en obruten kedja som gemensamt kanske förmedlar något speciellt sinnesinryck som denne man/kvinna har ett behov av att dela med sig. Det som krävs är ofta ett antal ohörda eller ovanliga remixer samt något sprillans nytt material från artisterna för att mixtapet ska kännas riktigt tilltalande och ge mig något bestående som lyssnare. Något man dessutom ofta får en känsla av är att discjockeyn jobbat hårt för att få med så många stora namn som möjligt på sitt tape, men att sedan sådant som kvalitén på låtarna kommit i andra hand.

När Common Ground eller Frotté kliver upp på scenen så finns en kille vid namn Erik Norderfeldt med i bakgrunden, en deejay som går under artistnamnet DJ Eriktion . Idag är mannen bakom skivspelarna....

läs fortsättningen här!:

www.streetzone.com

peace out,

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!