I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nöjesguiden on Ken

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2013-11-06 12:21

Nöjesguiden on Ken

http://nojesguiden.se/blogg/soraya-hashim/hur-fan-kan-man-bli-kar-i-ett-annat-arsle


Ken är väl egentligen inte i mer blåsväder än vad han alltid har varit. Här tycker jag dock att det känns lite konstigt att han "plötsligt" ska stå till svars för homofobi (vilket inte är att "vara rädd för bögar" vilket han kanske är, utan att hata dom).

Ken har aldrig profilerat sig som en reko kille som säger "rätt" saker, tvärtom häver han ur sig det ena och det andra bäst han känner och jag tycker det är befriande, även om jag inte "håller med". Kungahus, invandring, bögar, knark... Ärligt, tror folk att Ken representerar nån sorts politisk röst? Skulle aldrig ge honom epitet "politisk rappare".

Och ja, det finns många sidor av hiphopens utryck som bör ifrågasättas men att få Ken till detta utrycks flaggskepp är lite som att bjuda in Dogge till att debattera Castroregimen.

Han är ingen politiker, han är en musiker, förstår man vad han säger kan man läsa mellan raderna. Om varje hiphopartist som kommer någonstans ska ha munkorg på sig kommer skiten inte vara hiphop längre.

Hoppas Agnes gör en version av denna:

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.