I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Aftonbladet recenserar Petters bok

Svensk Hiphop - Allmänt

2013-09-30 10:25

Aftonbladet recenserar Petters bok

http://www.aftonbladet.se/kultur/bokrecensioner/article17558958.ab

Lulzet är inte långt borta... Inget ont om Petter men att hans texter blir representativa för svenska hiphoplyrics känns så där...

Petter och namnen som verkade bredvid honom får Muhammed Ali och Lorentz&Sakarias att framstå som sentimentala autotunes.

Joråsåatt

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2013-09-30 13:13
Det där var en av dom underligaste recensionerna jag läst tror jag, den gav mig verkligen ingen uppfattning om boken mer än att den är grundad i analys av 16-bars utdragna ur Petters texter samt att artikelförfattaren inte är intresserad av denna analys och att han verkligen gillade Zlatans självbiografi.

Den var dessutom fylld med extremt konstiga formuleringar. Skulle t.ex. vilja ha en definition av hur man är om man är "som sentimentala autotunes" samt en förklaring på hur man kan anse att Mohammed Ali, som levererat en av dom bästa och kanske viktigaste svenska hip hop-skivorna på senare år med "Vi!", inte håller jämna steg med dom artister som stått sida vid sida med Petter.
Officially not impressed.
Producent

2013-09-30 14:36
Yo Sci, fick du nå cash efter detta eller? :)

Kanske inte funkar samma i USA som i Sverige..

//Paz

2013-09-30 15:31
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-10-02 12:51
Väldigt konstig och dålig recention. Precis som sci-fi säger får man ingen uppfattninga lls om boken.
Det jag tog med mig ur recentionen är att den som skrev den uppenbarligen inte lyssnar på hiphop i stor utsträckning.

2013-10-02 13:14
Han trollar nog lite, vet väl att folk som regelbundet inhandlar Aftonbladet inte har så höga krav på att saker och ting stämmer