I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Whoa recenserar: Looptroop Rockers - Mitt hjärta är en bomb

Svensk Hiphop - Allmänt

   
Redaktionschef

2013-04-30 19:16

Whoa recenserar: Looptroop Rockers - Mitt hjärta är en bomb



Från Whoa-bloggen:

En skiva på svenska har varit ett hett önskemål hos fans i åratal och för oss som växt upp med Looptroop i hörlurarna är år av väntan äntligen över. När introt rullar igång och man kastas in i Embee’s musikaliska värld räcker det med att höra blåsinstrumenten för att man ska påminnas om allt det man gillar hos Looptroop Rockers och förväntningarna skruvas upp ytterligare.

Den känsla som ges av titeln på albumet är en känsla av oförlöst potential, frustrerad uppgivenhet, kärlek och längtan efter en ljusare morgondag. Detta är som tydligast på spår som Aldrig, Priset på allt, Lillebror och Med facit i hand (ft. Kapten Röd). I mitt tycke blir det som allra bäst när vemodet och de uppriktiga känslorna får ta plats fullt ut. Gamla minnen blandas med vardagsbetraktelser och rader om de mest personliga av känslor ger en ärlig helhet som är svår att inte tycka om.

tt rappa på svenska istället för engelska är till Västerås-gruppens fördel. Oavsett vad man föredrar är det ett faktum att det svenska språket gör att texterna känns mer på riktigt, de kommer lite närmare hjärtat och det går att ta till sig av budskapet på ett helt annat sätt. Några exempel:

- Den dräpande kritiken som...


Läs hela recensionen samt ta del av betyget på Whoa-bloggen

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!