I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Officiell whoatråd för svenska accapellor (Lagliga)

Svensk Hiphop - Allmänt

DJ

2013-04-13 11:35

Officiell whoatråd för svenska accapellor (Lagliga)

Finns det någon som har och kan ladda upp lite svenska hip hop acapellas??
Finns ju tonvis med låtar där ute så nån av er lär väl ha lite sjysta acapellor,, gamla som nya,, spelar ingen roll, Är ju typ bara Vic Vem som har lite ute på tuben,, men behöver riktiga verser, alltså spelar ingen roll vad det är,, skicka PM om du har och kan lägga upp nånstans,, du behöver inte posta här,,
Så någon som har lite ok material som dom vill dela med sig av som dom känner att det ändå inte blir nåt av ??,, Gärna längre än 2 mins dock..
Har ett par sköna beats som behöver verser :D
PEJS

(Inlägget ändrat av mfs 2013-04-14 15:52:22)

Admin

2013-04-13 18:24
Se då till att skicka upp lagliga accapellor. Antingen freeaccs eller där artisten själva godkänt det hela.

2013-04-14 10:32
Lättaste sättet att få tag på ett gäng accapellor är ju att gå till din lokala skivhandlare och köpa lite singlar.
Eller beställa några på nätet, de flesta 12" & cds brukar innehålla accapellor
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2013-04-14 11:55
Tycker att denna tråden borde sparas så att folk kan lägga upp och tanka ner acapellor! När jag kommer hem så kan jag länka dig några amerikanska så länge.. Du ville ha svenska men har inga. Hjälp till nu så fixar vi en liten databas för acapellor!
MPC 2500, Akai S900, Roland JV 1080 in the basement!
Boom bap lives!
Producent

2013-04-14 13:48
Boom bap lives!
Admin

2013-04-14 15:51
RK-Studio: Bra idé. Så gör vi!

DJ

2013-04-14 18:41
Utmärkt grabbar!, Jag har en hel drös med Amerikanska acapellor och vet att det finns ett massivt pack på piratebay för den som vill behöver :::

http://thepiratebay.se/torrent/5238236/HipHop__amp__R_amp_B_Acapellas_1993-2003

Men det är som sagt dom svenska jag vill åt, kanske är det lättaste att köpa CD singlar som Fiyah säger. Grejen är den att jag tänkte mej mer underground grejer än mainstream, men folk håller väl på sina grejer,, även fast det många gånger aldrig blir något utav materialet. Lite trist faktiskt,. Jag antar att den vanligaste approachen är att jag snarare kontaktar en rappare och skickar min remix till han så är det sedan upp till artisten om han vill lägga, fast jag kör liksom DJ grejer så det är betydligt lättare i mitt fall att ha rap acapellor som man sedan anpassar till remixen., så då behöver man fler att välja på,, det kan ju typ va 4-32 bars eller nåt, hänger ni med. Skulle varit så att folk la upp lite kortare acapellor med material som dom helt enkelt inte behöver sig av,, allt det där ni har på diskarna som ni vet ändå aldrig kommer på nån skiva eller som helt enkelt inte duger i artistens ögon.
Nåja ska se vad jag kan finna,,

Producent

2013-04-14 18:42
mfs
Fixar du i rätt forum och styr upp något bra upplägg?
Boom bap lives!