Blues gör comeback!
http://www.kingsizemagazine.se/nyheter/blues-gor-comeback-forbereder-ep-video/
Efter legendariska album som ”Samhällstjänst”, ”Ny Tid Ny Strid”, ”Den Där Blues’” & ett antal års frånvaro från den svenska hiphopscenen greppar Blues åter tag i micken. Den 29:e september är det videopremiär & presentation av nya låtar från den efterlängtade Ep’n med det talande namnet: ‘Vivere Militare Est’ (Att leva är att strida).
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det kanske är orättvist, men jag förknippar mest blues med den märkliga uno svenningson-perioden i svensk hiphop. Men visst det är väl roligt att se honom tillbaka, upp till bevis
http://soundcloud.com/80scrackpolo
fett! har väntat på detta ända sedan hans uppträdande hos ametist förra(?) året. skulle gärna vilja få tag på låtarna han körde där också.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
dundermannen tror du tänker på den här låten:
Blues - Under Ytan
Visst är det så, den, mamma, och ett gäng andra låtar utan Uno men i samma stil. Fast jag vet att Blues har fler strängar på lyran.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
juste Mamma också, hade glömt bort Ken låten helt!
Är det här en nyare låt av Blues? känner iaf inte igen den. Live uppträdande från 2009. i beskrivningen stod det också "Blues nya singel kommer snart!"
Så jävla typiskt hiphop sverige att bry sig om avdankade rappare som var aktiva på sent nittiotal och till 2002 seriöst vafan är det med denna idiotiska hiphopscenen? Ge rum till nytt folk istället för att satsa på gammalt skit som bara låter som en Timbuktu gimmick i vilket fall.
Detta var lika intressant som är ADL slutade rappa för 20:e gången vem fan bryr sig egentligen?
Vadå eru razze eller nazze???
Är lite inne på Dalastons spår, det va bra då men det kommer bara bli lamt nu
kommer ihåg när han uppträdde på ametist för ett par år sen och droppade två riktigt ritkigt feta låtar. synd att comebacken inte kom då. ser väldigt fram emot detta. blues är den mest underskattade av dom rapparna vi haft. det kommer in te bli lamt. han är på en annan meditation än dom andra rapparna. sen kanske inte ni gillar den stilen här på whoa. men utanför whoa finns det väldigt många som fortfarande pumpar blues musik. fett roliga nyheter asså.
Han kanske är underskattad men fortfarande avdankad. Har man inte hållt sig igång under tiden och släppt saker eller gjort features på nästan tio år kan man inte komma nu heller och förvänta sig att alla ska vara oooh blues e tillbaka speciellt inte om du låter som ett billigt Timbuktu plagiat med din stil bara för att du märker att det är vad som fungerar just nu. Hatar inte på honom och hans musik han kan göra sin grej. Jag ser bara det hela ur en konsuments perspektiv plus att irriterar mig på hiphopsverige att 10 år efter är det fortfarande stockholms centrerat det e fan helt otroligt.
hoppas han kòr sammhãllstjãnst stuket
fast efter metastrofs klipp verkar de bli timbuk o allsang
Ser verkligen fram emot detta! Ska bli intressant att höra vilken stil han väljer att köra på. Tycker han va den mest poetiska i svensk hiphop under sin tid, hoppas han bygger på det istället för att ändra sin stil helt. Dalastdon Hah mycket hat från din sidan. Löjligt. Blues va gaaalen 10år sedan och han slutade på topp, klart det finns intresse för hans comeback då.
Du svarade nog själv på ditt idiotiska påstående när du sa för 10 år sedan och slutade på topp I rest my case. Fortsätt sug av avdankande rapartister så behöver vi aldrig se newbloods någonsin I gamet.
haha varför så sne? bajsnödigt att sitta och bli bitter bara för att en artist väljer att ge ut ny musik igen
Kingsize skriver "legendariska album" om Blues tre skivor. Är inte det lite magstarkt att kalla dem för legendariska? Det finns ingenting med Blues som är legendariskt. Han får väl rentav betraktas som en one-hit-wonder, fast han faktiskt hade ett par halvhits till efter Under Ytan. Att han gör comeback känns inte särskilt relevant faktiskt.
www.plaingold.com
Samhällstjänst är en legendarisk platta!
legend! detta stuket kan han gärna få köra
Samhällstjänst är tveklöst en legendarisk platta! från början till slut.
word up var 13 bast när jag skaffa den plattan och tveklöst den och T.R-plattan jag pumpat mest inom mest svensk hiphop hehe
även denna e feet
vafan tog han timeout för
Fortfarande avdankad det är som om MC Hammer eller Vanilla Ice skulle släppa skiva idag typ
Graffare
2012-09-15 23:04
Ya'man du får tycka precis vad du vill, men förklara gärna ditt konsumentperspektiv och hur Blues så kallade avdankadhet+skivsläpp kommer sabba för alla nya grupper.
För att hiphopsverige har länge sugit av 90tals rap artisterna och vägrat öppna dörrar för nytt folk i princip om det inte skulle gå genom dem. Det finns mycket bakom kulisserna snack jag kan dra här men det skulle fucka för hälften av mina vänner som har fått släpas med den här jävla förbannelsen som vägrar försvinna. Du såg själv hur det blev med Pee Wee och Rusiaks lilla comeback ska de få första omslag på kingsize mm? Det ger absolut ingen luft till nytt folk det är samma veva av människor som klappar varandra om ryggen och mentaliteten har i princip varit att if you don't fuck with us så lyckas du inte i sverige. Klart som fan att Blues kommer få shine för sin comeback av alla 90 talist mupparna och då är den i princip "svensk hiphop approved" och då ska man hype upp skitet och snacka om den osv.. Det är just denna inställningen jag har hatat med hiphop sverige och det är därför jag pissar på 90% av hiphop sverige för den kommer ALDRIG att utvecklas. All fokus är också på stockholm som du kanske har märkt FORTFARANDE så där cirka 10 år efter sveriges hiphop era... Jag kan fortsätta mycket mer men nu har jag sagt mitt detta är såklart min åsikt ingen behöver hålla med om något men detta är ett starkt bevis att i 2012 är vi fortfarande lika efterblivna och dickridar de avdankande mupparna som inte kommer göra ett skit för någon,
Producent
2012-09-16 02:10
Men jag förstår inte hur du kan jämföra Blues karriär med MC Hammer och Vanilla Ice? De var inte respekterade inom hip hop musik när de var som mest aktuella. Blues har haft en paus i 10 år. När var Hammer aktuell? Det är mer som att jämföra Blues med Nature, AZ, Defari, Jerueller någon annan som var i hetluften innan millenieskiftet.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Graffare
2012-09-16 19:41
Alright, nu kan jag köpa resonemanget och tycker helt klart att det är underjorden som ska promotas i första hand på ett ställe som det här. Men samtidigt va det ändå Blues, Petter, Pee Wee, Rusiak, Ayo, Ken och dom gubbarna som gjorde att man upptäckte musiken förr i tiden o grävde vidare, så därför blir det ändå personligen intressant o se va Blues har o komma med nu. Men skulle det vara så som du skriver att det systematiskt sätts käppar i hjulen för nya artister tycker jag det suger. Själv följer jag inga tidiningar,recensioner,media osv och lyssnar mest på sånt jag tycker låter bra så min koll hur det ligger till rent allmännt kunde varit bättre. Men hoppas fan inte den svenska hiphopen går i graven för att vissa tar upp all fokus. Ser dock det som rätt osannolikt. Ser att det görs en massa nytt o finns fett med nya artister, så snart tror jag det kommer att smälla rejält när det börjar levereras ännu mer och riktigt kvalitématerial.