I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   
Poet

2012-09-01 06:36

Dog vi nu?

Jag har alltid varit kass på internet argument och start up topics sen jag började fitta runt på forum.

Men iaf

Jag skaffade nyss timbuktu och petters best off cds via en cia källa (youknowit)

Och nu börjar jag tänka att vi har sett dom bästa dagarna av svensk hiphop. Det finns ingen anledning idag att överhuvdtaget köpa/supporta svensk hiphop alls, jag sitter här och scrollar igenom gamla petter/timbuk hits och den enda insikten jag kommit till att ingenting som släppts igentligen kan slå på samma sätt som dom här gamla låtarna gjorde.

Jag älskar Organism 12 och Pro P med flera, men då dom kommit underfund med att om du röker gräs blir du tung så har dom sakta men säkert blivt jävla dåliga (jämnför petar med döda pinnar med allt som släppts sen dess så fattar du)

Om sanningen ska fram har jag nog inte varit hypad på ett enda släpp sen runt petar på döda saker, för där dödade han svenska språket till den grad att du inte kan använda det igen.

Vad har egentligen hänt sen 2004-2005? ingenting förutom att TImbuk och Petter har blivit folkliga.

Både Pro P och Ågren har börjat med en slowmo rap som innerst inne får mig att hata dom, att slösa bort en sån överjävlig talang på att försöka lansera musik som går i 2bpm med skitdåliga beats? Va fan hände igentligen?

Får ursäkta stavfel och liknande, har druckit några bira. Blev drabbade av nostalgi när jag hörde En banger och liknande old svensk hiphop :)

I.C.T.W
Ill be heading out soon