I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Whoa rekommenderar: Nystart av Kärleksattack på Svensk Hiphop

Svensk Hiphop - Allmänt

2012-08-23 17:54

Whoa rekommenderar: Nystart av Kärleksattack på Svensk Hiphop

Citerat från Whoa-bloggen:

Det är dags att tuta i landets finaste fanfarer och slå på ett dussintals stora trummor när det äntligen har blivit dags för en ny säsong av Kärleksattack på svensk hiphop på SR Metropol. Självklart är det fortfarande Ametist Azordegan som står bakom rattarna och vi i redaktionen kan inte nog understryka hur glada vi är för att äntligen få tillbaka detta renodlade hiphop-program i etern.

Vi ställde några snabba frågor till Ametist angående programmet så varför inte låta henne tala; och om ni vill hålla er uppdaterade om vad som händer i studion, lyssna på programmet och mycket mera går ni självfallet in på deras hemsida.

För att läsa intervjun med Ametist så klickar ni HÄR.

Hur känner ni inför den nya säsongen?
Vilka vill ni höra i programmet?

2012-08-23 23:25
kan man inte lyssna på programmet nu eller? jag fattar inte. hjlelp plz
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-08-24 00:08
Hittar det inte heller. Men tror att det dyker upp under morgondagen. Eller så är jag helt enkelt blind bara.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Redaktionen

2012-08-24 09:51
http://sverigesradio.se/sida/sandningsarkiv.aspx?programid=2842&date=2012-08-23

Inga specifika länkar för programmet, men det är bara att välja vilken tid. 17.00 alltså.

Sjukt fett att dom ska styra podcast! Dock blir det trist med musiken, eftersom dom antagligen inte får ha med det. :/
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se
Redaktionschef

2012-08-26 11:18
Ja, lite kasst. Det stänger av efter 30 min så då måste man starta nästa halvtimme osv. Men de får väl förhoppningsvis ordning på det snart.

Har hunnit halvvägs på programmet nu och skön lyssning. Kändes ovant med nya introt men så är det ju alltid. Känns som att Ametist bestämt sig för att spela lite mer alternativ hiphop också, vilket alla fall jag välkomnar. Exempelvis spelade hon Obnoxiuz som jag personligen reagerat på "aldrig" brukar spelas i programmet. Även Mollgans "Non-Stop"-låt och The Order som för många nog tyvärr fortfarande är ganska okända.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Admin

2012-08-26 22:09
Efterlängtat med podcast så man slipper höra musiken som man i princip alltid hört ändå. Liveupptagningarna är ju ändå med.

Kul att man fått 3 timmar med. Kändes som det verkligen behövdes då det finns så mycket grym svensk hiphop.

2012-08-26 22:24
fett program. lyssnade hela morgonen imorse och det var bara nice

2012-08-26 22:25
Riktigt bra säsongsstart. Håller med om att det var trevligt med Obnoxious